Gå til innhold

Japan Photo kjøper Eurofoto


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm. Jeg er eurofoto-bruger. Kan ikke bruge JapanFoto i Norge, da de ikke må have danske kunder ifht en konkurrenceklausul med danske JapanFoto - men jeg har da et godt indtryk af norske JapanFoto. Hvorfor er det trist?

 

(Øh, jeg kan ikke STAVE til dem, men har ellers et udmærket indtryk af dem... :blush: )

Endret av MetteHHH
Lenke til kommentar

Dette var synd synes jeg, de representerer to motpoler i forbrukmarkedet for synes jeg.

 

Må også si det er hårreisende at en forretning som JapanPhoto ikke bryr seg det minste om kvaliteten til sitt presse-materiale. Det bildet ser ut som den kommer fra en mobiltelefon. Hvis de bruker mange titalls millioner kroner på kjøpefesten kunne de kanskje satt av en tusenlapp til en ansatt som tok et presentabelt foto etterpå? Litt typisk JapanPhoto.

 

//LD

Lenke til kommentar

Hmm. Jeg er eurofoto-bruger. Kan ikke bruge JapanFoto i Norge, da de ikke må have danske kunder ifht en konkurrenceklausul med danske JapanFoto - men jeg har da et godt indtryk af norske JapanFoto.

Hei MetteHHH,

den konkurreseklausul du refererer til, den gjelder bare merkenavnet "Japan Photo". Vi kan selger så mye vi ønsker under navnet Eurofoto i Danmark eller i andre land. Så hvis du bestiller dine bilder på danske side av Eurofoto, så kan du veldig gjerne også gjør det i framtid :-)

 

Stephan

Lenke til kommentar

Dette var synd synes jeg, de representerer to motpoler i forbrukmarkedet for synes jeg.

 

Må også si det er hårreisende at en forretning som JapanPhoto ikke bryr seg det minste om kvaliteten til sitt presse-materiale. Det bildet ser ut som den kommer fra en mobiltelefon. Hvis de bruker mange titalls millioner kroner på kjøpefesten kunne de kanskje satt av en tusenlapp til en ansatt som tok et presentabelt foto etterpå? Litt typisk JapanPhoto.

 

//LD

Hei Lord Darkness,

 

det er helt tydelig att du ikke er vårt største fan .-)

 

Men det er akkurat derfør vi kjøpte Eurofoto! Japan Photo som merkenavn polariserer veldig, 50% av markedet elsker oss og 50% hater oss, det er ikke så mye i mellom. Det skal også være så i framtid, bare att vi har nå Eurofoto for de 50% som ikke liker vårt JP profil. Jeg kan forsikkere att Eurofoto blir videreført som egen avdeling med de samme ansatte.

 

Pressebilde: Ja, det er ikke det beste bilde, men vi har forhåndlet i mange manger dager og natter og det var i siste sekunde att vi har kommet til ett enighet. Vi hadde ikke bedre mulighet i denne situasjon og så har der kommet denne "party snapshot" ut av det. Vi skal kommer om ca to uker, når konkurransetilsynet har godkjent (det er foreløpig godkjent allerede) hele prosessen, med en "ekte" pressemelding med mye mer informasjon og ja - professionelt bildematerial.

 

Dette til informasjon

 

Stephan

Lenke til kommentar

Hei

 

Til Geistlige mørkhet.

Som fotograf i dette tilfellet vet jeg at denne versjonen ble laget i hastverk basert på et bilde som var sterkt komprimert.

Ellers syntes jeg "hårreisende" var et artig utrykk.(intern)

 

Hadde uansett ikke hjulpet med en "tusenlapp" da dette var det eneste kameraet tilgjengelig på 1 minutts varsel.

 

Men enig med "Litt typisk Japan Photo"

Da de får ting gjort!

Og ikke er så fisefine som mange mørkemenn.

 

 

 

Til JPStoney.

Jo det var det beste bildet ;-)

Lenke til kommentar

Er dette 'big deal'? Er det noen fordeler for oss på noen måter?

Nja, Eurofoto har over 500.000 registrerte bruker. Så for "lille Norge" er det fra kundesynspunkt en big deal, ja. Og siden disse kundene har ikke fått tilbud kamerautstyr så har alle anderen aktøre i Kamerabransjen fått denne delen av kameramarketsandet "gratis". Nå skal Eurofoto spise dene delen av kåken sjelv og der blir det enda mer konkurranse i kameramarkedet. Det er bra for kundene og ja vi håper, big deal for kamera forhandler bransje.

 

Men hvis du ser det fra den perspektive att Eurofoto har bare 30 millioner i omsetning per i dag og JP har ett halv milliard, så er det ikke big deal, nei. Og hvis du i tilleg ser på att Eurofoto skal med bilderdelen kjører videre som før, så er det for eksisterende kunder ikke heller noe big deal, nei :-)

 

Stephan

Lenke til kommentar

 

Hei MetteHHH,

den konkurreseklausul du refererer til, den gjelder bare merkenavnet "Japan Photo". Vi kan selger så mye vi ønsker under navnet Eurofoto i Danmark eller i andre land. Så hvis du bestiller dine bilder på danske side av Eurofoto, så kan du veldig gjerne også gjør det i framtid :-)

 

Stephan

 

Jamen det er fint, at jeg fortsat kan handle hos Eurofoto - det håbede jeg også, da jeg har brugt dem som online backup i seks år, og derfor har MANGE billeder liggende hos dem! :-)

 

Men selvom de fortsætter deres egen linie, håber jeg at noget af det bedste fra JapanPhoto også bliver tilgængeligt hos Eurofoto nu. Jeg tænker specielt på fotobøger på fotopapir, som jeg _savner_ hos Eurofoto. Mine sidste fotobøger har jeg købt fra Cewe gennem en dansk online-service, for at jeg kunne få dem på fotopapir.

Lenke til kommentar

Jeg ser ikke på oppkjøp av Eurofoto som spesielt negativt for oss forbrukerne. Sålenge det er 2 konkurrerende bedrifter holdes prisene nede, i tillegg til alle nettbutikkene.

 

Jeg tror vi har mer å hente i at JP får mindre konkurranse fra butikker, og heller konkurrerer mot nettbutikker.

 

Da slipper de kanskje å bruke like mye penger på markedsføring, og kan heller holde tilbud som gir flere kunder, og flere kunder vil kunne gi lavere priser om konkurransen holdes oppe på nett.

Selv liker jeg JP Trondheim og har kjøpt så og si alt utstyret mitt der, og har lite å si på servicen forøvrig.

Lenke til kommentar

Tja. Tipper Eurofoto blir japanphoto i løpet av kort tid. Produktene blir identiske.

Absolutt ikke. Eurofoto blir Eurofoto og Japan Photo blir Japan Photo med to ulike målgrupper. På produktsiden skal vi nok får inn CEWE FOTOBOK hos Eurofoto ved siden av den eksiterende fotobok siden Cewe`s fotobok er en absolutt suksess. Men på takkekort og Kalendre og gaveprodukter er Eurofoto mye flinkere en Japan Photo, så der skulle vi være idiot hvis vi tar suksessen borte fra Eurofoto.

 

Jeg vedde en eske øl/vin/champagner (valgfritt) att det blir forskjell mellom Eurofoto og JP i lang tid fram over. Men jeg må varsler att jeg har litt fordel pga insider informasjon hehe

 

Stephan

Lenke til kommentar

Norsken blir bare bedre og bedre Stephan, men prisene på Nikon-utstyr er vel ikke lav nok enda, er du ikke enig?

 

Vil prisene på utstyr Eurofoto og japan Photo har likt av være lik?

Hei Mr. Olsen,

 

nei, ikke enig, Nikon prisene skulle blir dobblet spør du meg...men disse idiotiske konkurrenter....:-)

 

Nei, helt seriøst, prisstrategien og profilering og segmenteringsstrategi er på ingen måte lagt fast, det skjer nå i de neste måneder. Mest sannsynlig begynner vi med ett lite utvalg av produkter med noe "pangpriser" for å gjør Eurofoto bekjent som utstyrsleverandør. Det tar nok flere måneder for å bygge opp ett skikkelig hardware shop for Eurofoto. Men så ser vi jo vårt investisjon langsiktig og ikke kortsiktig som den ene eller andre (mis-) tenker...

 

Så stay tuned :-)

 

Stephan

Lenke til kommentar

Tja. Tipper Eurofoto blir japanphoto i løpet av kort tid. Produktene blir identiske.

Absolutt ikke. Eurofoto blir Eurofoto og Japan Photo blir Japan Photo med to ulike målgrupper. På produktsiden skal vi nok får inn CEWE FOTOBOK hos Eurofoto ved siden av den eksiterende fotobok siden Cewe`s fotobok er en absolutt suksess. Men på takkekort og Kalendre og gaveprodukter er Eurofoto mye flinkere en Japan Photo, så der skulle vi være idiot hvis vi tar suksessen borte fra Eurofoto.

 

Jeg vedde en eske øl/vin/champagner (valgfritt) att det blir forskjell mellom Eurofoto og JP i lang tid fram over. Men jeg må varsler att jeg har litt fordel pga insider informasjon hehe

 

Stephan

Den som lever får se.

Uansett skal det bli gøy å hente opp denne tråden etterhvert. Gratis drikke er noe jeg takker ja til.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...