Gå til innhold

Might & Magic Heroes VI på vei (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan jo bli spennende dette. HOMM 5 var et kraftig steg i riktig retning i forrhold til #4, så vi får håpe de leverer enda bedre denne gangen. Må innrømme at jeg gleder meg litt, men det er langt fra øverst på ønskelisten.

 

Når det gjelde navneskiftet er jeg litt forbauset. Det var overhodet ikke noe forbedring, så jeg skjønner ikke helt hva de tenkte på. Vil de legge mer trykk på at det er et M&M spill?

Lenke til kommentar

Av en eller annen grunn klarte jeg aldri å bli like hektet på Heroes 5 som jeg ble av å spille 3'ern. En ting jeg misslikte med 5'ern var at når en gikk inn i by-modus, ble alt du så noe rotete og uoversiktelig eye-candy.

 

Men 4'eren ser jeg fortsatt på som det svakeste spillet i hele serien. Leste at utviklerne av Heroes 6 har hørt mye på synspunktene til andre (hardbarka)fans av serien via nettforum, og dette kan jo hjelpe mye på kvaliteten til det neste spillet i serien :yes:

 

 

Jeg tar det som en selvfølge at Heroes 6 har widescreen støtte da :cool:

Lenke til kommentar

Vil anbefale alle som er interesserte i HoMM 6 å sjekke ut Age of Heroes. Mange bra lenker nå som info og screenshots begynner å komme ;)

 

Æsj, jeg hadde egentlig håpet på at vi fikk tilbake de gode gamle heksagonene i kampene. Likte de mye bedre enn kvadratene (movement tiles).

 

Jeg er egentlig ikke så glad i 5'ern, selv om jeg elsket 3'ern, og jeg er vel en av de få som faktisk likte 4'ern, men jeg håper at 6'ern blir mer lik de tidligere NWC versjonene, og spesielt håper jeg BHE klarer å fange den herlige "HoMM-feelingen", som nr. 5 dessverre ikke inneholdt, og var noget mangelfull i 4'ern

Lenke til kommentar

Ser ut til at Town Screens kan forsvinne helt fra Heroes 6, i tilleg til at hver faksjon får en mer unik spillestil som skiller dem mer fra hverandre. I tillegg ser det ut som at det blir mindre ressurser å holde styr på, noe som fans har delte meninger om virkelig er en bra ting.

 

Jeg synes at det er modig av utviklerne å gjøre litt fundementale endringer på Heroes-serien, for jeg er ikke helt enig med de som mener at Heroes 3 er så nærme perfekt så spillserien kan være, og at alle senere spill i serien bør være nærmest blåkopier av dette spillet med ny grafikk, faksjoner, musikk og oppdrag.

 

Det har kommet et nytt intervju med mer info om Heroes 6 på nettet.

 

Jeg håper virkelig at dette blir et Heroes-spill som fansen vil like, og ikke et som fanbasen vil sette fast i halsen :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

HOMM3 perfeksjonerte et allerede godt konsept. Man kan ikke bygge på med funksjonalitet i det uendelige uten at det går ut over spillbarheten.

 

Jeg spilte HOMM fra dag 1. Jeg spilte til og med noe Kings Bounty på Amiga. Må si at jeg totalt har mistet interessen etter nr3 pga det er mer i et spill enn selve navnet. Dette spillet blir like lite HOMM some Quake IV er Quake, Doom III er Doom og Diablo III er Diablo.

Det er mer snakk om å melke et merkenavn enn å være tro mot spillet og fansen.

 

Det er som å lage en oppfølgerfilm med ny reggisør og ingen av de opprinnelige skuespillerne, det er og blir forkastelig pengemelking.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...