Gå til innhold

Musikk: Hiphop: Smoke Weed Touch - One (album)


Anbefalte innlegg

Smoke Weed Touch har endelig gitt ut debutalbumet sitt, One! Sjekk ut albumet via lenkene nedenfor. Albumet er gratis for nedlasting.

 

Hele albumet kan bli lastet ned herfra: lenke

Albumbooklet: lenke

 

smoke-weed-touch-one-medium.png?w=283

 

Trykk på titlene for å se låtene på YouTube med undertekster :)

 













 

Utgitt 30. juni 2010. Katalognummer: IXT001

 

One på Last.fm

One på MySpace

One på SoundCloud

One på TheSixtyOne

One på Urørt

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette var tvers gjennom dårlig.

Takk for tilbakemelding :)

 

Synd at du ikke likte musikken. Hva var det som ikke falt i smak?

 

Word. Skal dette forestille en spøk?

Det er helt klart en tydelig bruk av ironi og verfremdungseffekt på albumet, i tillegg til at musikken faller inn under en kategori av lo-fi og undergrunn som ikke tar spesielt hensyn til kommersielle normer. Alle kan ikke like alt, heldigvis :)

Lenke til kommentar

Jeg mislikte egentlig alt ved musikken. Irriterendes beats, tekster og vokal.

 

Absolutt ikke noe for meg.

Synd det, da. Men hiphop har vel aldri vært populært på dette forumet heller. Hvor mye av albumet hørte du, egentlig? Det er variasjon mellom låtene, hør for eksempel forskjellen mellom Consequences og Semantics ;)

Lenke til kommentar

Jeg er litt nysgjerrig på nøyaktig hva dere hører, fint om dere skriver det i innleggene :)

 

Høres ut som noe tull som prøver å få mest mulig hits på youtube over "morovideoer".

Jeg vil ikke påstå at de videoene kan bli så populære på et sted som YouTube, nettopp fordi de egentlig ikke er videoer, men låter med undertekster (levende bilder er langt mer populært der). Ironisk og tøysete kan det være, men "tull" syns jeg ikke at det bare kan bli avslått som.

 

Alt var dårlig, rett og slett.

Igjen, hva hørte du? :wee:

 

Konstruktive tilbakemeldinger settes mer pris på. Det koster ikke mye å gi mer saklig begrunnelse for hvorfor man ikke liker noe, fremfor å bare komme med nedsettende påstander :)

Lenke til kommentar

OK. Jeg synes det høres ut som en "morsom" parodi på gangsta rap, med generisk kjedelig lyd og bak komp og liksom-tøff rap stemme med tøysete tekster. Som når de i Torsdag kveld på Nydalen parodierer The Streets som to småunger.

 

Akkurat som at The Darkness fremsto som en dårlig parodi på britisk heavy metal fra 80-tallet bare med mye dårligere vokal.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

OK. Jeg synes det høres ut som en "morsom" parodi på gangsta rap, med generisk kjedelig lyd og bak komp og liksom-tøff rap stemme med tøysete tekster. Som når de i Torsdag kveld på Nydalen parodierer The Streets som to småunger.

 

Akkurat som at The Darkness fremsto som en dårlig parodi på britisk heavy metal fra 80-tallet bare med mye dårligere vokal.

Takk for en litt mer utfyllende tilbakemelding! :)

 

Du har nok rett i at albumet er parodisk. Det skal ikke mer til enn å se på omslaget for å skjønne det :)

 

Men nøyaktig hvilke låter er det dere har hørt? Det er en vesentlig variasjon mellom låtene. Hør for eksempel først på

, så
, deretter
, og til slutt
(ta forbehold om at YouTube komprimerer lyden).

 

Er alt her virkelig generisk og like "dårlig"?

 

Jeg setter som sagt pris på konstruktive tilbakemeldinger. Det er uansett hyggelig at folk tar seg tid til å lytte gjennom musikken og skriver innlegg. Likevel ønsker jeg at man legger litt mer flid inn i tilbakemeldingen, ellers sier ikke kritikken meg stort :)

Lenke til kommentar

Hva er det du / dere ønsker å oppnå med musikken?

 

Av de 2 låtene jeg hørte så kan jeg nevne: Forferdelig plagsom produksjon, vokalen var horribel, absolutt ikke hørbart. Syns heller ikke at beats var noe særlig og skryte av, og tilsammen bilr dette makkverk for mine ører. Jeg kan sette pris på Hip hop, men dette var rett og slett for sært for meg. Men lykke til videre :)

Lenke til kommentar

Takk for tilbakemelding :)

 

Hva er det du / dere ønsker å oppnå med musikken?

Å ha det gøy :)

 

Av de 2 låtene jeg hørte så kan jeg nevne: Forferdelig plagsom produksjon, vokalen var horribel, absolutt ikke hørbart. Syns heller ikke at beats var noe særlig og skryte av, og tilsammen bilr dette makkverk for mine ører. Jeg kan sette pris på Hip hop, men dette var rett og slett for sært for meg. Men lykke til videre :)

Takk! Hvilke to låter er det snakk om? Hva menes med plagsom produksjon? At lydbildet skjærer i ørene, at det er dårlig balansegang mellom frekvenser eller at det blir for repetitivt? Smoke himself kan nok være enig med deg angående vokalen :!:

 

Det er som sagt litt variasjon mellom låtene. Sjekk ut

og
for en stil som skiller seg ut fra de øvrige låtene. Ta også en lytt på
, da den er instrumental og slettes ikke hiphop.
Lenke til kommentar

Veldig bra!

Ser frem til å høre mer av dette!

 

Nei, serriøst, det var dårlig, hørt igjennom litt på alle sangene, dem er veldig flate og kjedelige, både hver og en sang, men sangene er også veldig like.

Eneste posetive jeg har å si er at den elektroniske musikken på slutten av Plug var grei, han som lagde den bør heller begynne for seg selv.

Endret av Dj_Evelen
Lenke til kommentar

Nei, serriøst, det var dårlig, hørt igjennom litt på alle sangene, dem er veldig flate og kjedelige, både hver og en sang, men sangene er også veldig like.

Eneste posetive jeg har å si er at den elektroniske musikken på slutten av Plug var grei, han som lagde den bør heller begynne for seg selv.

Hehe. Kan ikke si meg helt enig angående at alle sangene er veldig like, men det er fullt mulig at jeg har hørt meg døv på dette. Jeg kan forstå at låtene virker flate og at dynamikken kunne ha vært større i dem :)

 

Jag hatar hip-hop, och således även detta.

Hvorfor tar du deg bryet med å kommentere, da?

Lenke til kommentar

Jamen, er det ikke lovligt og kommentere på emnen hvis man bare vill komme med kritik? Jo. Det kalles debatt.

Det er lovlig, men hva er vitsen? Det er ikke konstruktivt når en som hater hiphop i utgangspunktet skal gi "kritikk" til et hiphop-album. Og spesielt ikke når du er i direkte dialog med en av produsentene. Hva gir det meg at du skriver at "du hater hiphop, og derfor også dette"? Det gir meg dessverre ingenting og er fullstendig ubrukelig som tilbakemelding og debattutgangspunkt i dette tilfellet. Vil du diskutere om hiphop har noe for seg, er du velkommen til å gjøre det et annet sted. Denne tråden handler om dette albumet, ikke hiphop generelt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...