Gå til innhold

Anmeldelse: Sniper: Ghost Warrior (PC/X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde en liknende opplevelse jeg også, gitt... :yes:

 

I et av de første oppdragene, skal man "time" skuddene sine med bakgrunnsstøy fra fly, som komme flygende om igjen og om igjen. ...teit. :nei: Og henger ikke "sniper" sammen med ord som "stealth" og "scilencer"? Hmm. "Å nei, jeg glemte av scilencer'n til rifla mi! Jeg får vel ta den tyske elg- og elefantrifla fra Spetackelmacher i stedet"... Skulle nesten tro at man fikk et mission med halvbra laget fly-opplegg som hadde vært gørrkjedelig, fordi man skulle fly over det samme området igjen og igjen, til sniper'n traff målene sine...

 

En annen ting som er "hillarious", er at man ikke har peiling på hvor granater ender opp. Man har en tutorial med tydelige selvsikkerhetsproblemer som spør deg "er du sikker på at du gidder dette", bare med andre ord, flere ganger.

 

Og så var det kampen for tilværelsen som sniper da. Gjentatte ganger måtte jeg s-c-h-p-r-i-n-g-e og gjemme meg, hive meg ned og spørre høylytt ved PC-skjermen: "Jeg trodde at det var jeg som var sniper'n her!" :dontgetit: Jeg følte meg som et jaktet dyr som hadde forvillet meg inn på plenen foran coctailpartyet til den britiske 1800-talls jaktklubben for adelige gentlemen, i anledning det årlige landsskytterstevnet! "It's over there, Sir William! Behind that rock!" "Yes, I know! Flank it, Sir Roger!"

 

To sekunders tenketid, og så DENG i form av 20 spansktalende AK- skyttere og Dragunov-snipere som utrettelig skyter mot ett stykk skjelvende aspeløv i amerikansk uniform med tilhørende buskevekster. :ph34r: Retrett! Man kan jo ikke regne med å treffe fienden, og iallfall ikke 20 på en gang som til enhver tid vet hvor du er. Det er vanskelig nok å treffe én, som står stille - iallfall på "hard" - og særlig når han er langt borte.

Lenke til kommentar

Herlig vegetasjon i dette spillet, nesten så jeg kjenner plantene mot ansiktet når jeg kryper rundt i demoen. Enig i at det er noen AI problemer.

 

For meg hjelper det litt lite at kulefysikken er god, når det nøyaktige treffpunktet uansett ser ut til å være merket som en ring i kikkerten.(kanskje dette kan skrus av eller lignende i full versjon?)

 

Da kunne man for min del like gjerne gå for null kulefysikk, også late som at skytteren justerer kikkerten automatisk. Som jo er prosedyre for de fleste.

Endret av -sparks-
Lenke til kommentar

Altså nå er ikke eg expert på å utvikle spill MEN! MEN! Når folka laga spillet og ble ferdig så måtte de vell ha testa spillet? Å da hadde de vell oppdaga at her er det noe spinnhakkendegale! Folk går inn i vegger og skyter med geværet baklengs og i alle andre retninger! Det er umulig og snike seg rundt "Stealth" Liksom? Hvis 1 man ser deg så vett alle automatisk hvor du er og skyter deg med pistol baklengs fra 1000 meter!

 

Virker som de ikke har testa spillet bare kryssa fingrende og håper at spillet selger!

Lenke til kommentar

Spillet krasjer ofte for deg? Det må åpenbart være et problem med din egen maskin, å gi spillet trekk for det gir liten mening. Anbefaler deg for det første å oppdatere spillet til nyeste versjon. Er dette allerede gjort, ligger etter all sannsynlighet hjemme hos deg. Har enda til gode å oppleve et krasj her, både på xbox og på pc.

 

Det største problemet er AIen og begrensningene innenfor oppdragene. Selv på easy, der fiendene lyser rødt i kikkertsiktet, er det tidvis vanskelig å få øye på degosene som står på 300+ meter og skyter på deg (og treffer) - en kamuflasjekledd snikskytter som ligger i en busk.

 

Situasjon 1) Du dreper en fiende, den andre som står like ved skjønner ingenting og du har all verdens tid til å enten drepe han eller snike deg videre

 

Situasjon 2) Fiende blir truffet fra flere hundre meter, du blir umiddelbart sett av en annen fiende som står enda lengre unna, alarmen går, det kommer en hærskare av fiender og/eller mission failed.

 

Omgivelsene som skal gi såkalt stealth er veldig dårlig laget. Enkelte plasser sniker du deg usett igjennom fiendens base i kort gress, andre ganger blir du sett fra enorme avstander når du befinner deg i meterhøye busker og kratt.

 

Mappingen er forferdelig, det er usynlige vegger overalt. Du kan ikke krype under parkerte kjøretøy, steiner, trestammer. Neste øyeblikk ber spillet deg om å krype under et hus, da er det ikke noe problem. Du har veldig få egne valg. Tauet er kun tilgjengelig i et fåtall situasjoner.

 

Frustrasjonen blir stor de gangene du blir begrenset til å finne veien spillet mener du skal ta, og du må starte brettet på nytt fordi du ble sett.

 

Dette spillet kunne ha vært skikkelig bra, dessverre er resultatet et litt halvhjertet skytespill med fokus på snikskyting. Bruk pengene og tida på noe annet, med mindre multiplayeren (har ikke prøvd) er glimrende, er ikke dette verdt å sette seg ned med.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Spilt igjenom det, hadde høye forhåpninger før det kom ut, forhåndsbestilte og satt nærmest å gråt da steam var en dag for sen med å gi det ut. Snikskyttere har alltid vært favoritten min ute i slagmarken.

 

Det var før.

 

Spillet innerholder selvfølgelig masse snikskytting som navnet tilsier, og jada, alle de faktorene man må tenke på for å få skuddet din man vil er vel realistisk som så, men det stopper der. Jeg satt igjen med følelsen at spillet ikke er ferdig utviklet og at det er kun snikskytter-delen som er gjennomtenkt.

Lenke til kommentar

Spillet krasjer ofte for deg? Det må åpenbart være et problem med din egen maskin, å gi spillet trekk for det gir liten mening. Anbefaler deg for det første å oppdatere spillet til nyeste versjon. Er dette allerede gjort, ligger etter all sannsynlighet hjemme hos deg. Har enda til gode å oppleve et krasj her, både på xbox og på pc.

 

Det største problemet er AIen og begrensningene innenfor oppdragene. Selv på easy, der fiendene lyser rødt i kikkertsiktet, er det tidvis vanskelig å få øye på degosene som står på 300+ meter og skyter på deg (og treffer) - en kamuflasjekledd snikskytter som ligger i en busk.

 

Situasjon 1) Du dreper en fiende, den andre som står like ved skjønner ingenting og du har all verdens tid til å enten drepe han eller snike deg videre

 

Situasjon 2) Fiende blir truffet fra flere hundre meter, du blir umiddelbart sett av en annen fiende som står enda lengre unna, alarmen går, det kommer en hærskare av fiender og/eller mission failed.

 

Omgivelsene som skal gi såkalt stealth er veldig dårlig laget. Enkelte plasser sniker du deg usett igjennom fiendens base i kort gress, andre ganger blir du sett fra enorme avstander når du befinner deg i meterhøye busker og kratt.

 

Mappingen er forferdelig, det er usynlige vegger overalt. Du kan ikke krype under parkerte kjøretøy, steiner, trestammer. Neste øyeblikk ber spillet deg om å krype under et hus, da er det ikke noe problem. Du har veldig få egne valg. Tauet er kun tilgjengelig i et fåtall situasjoner.

 

Frustrasjonen blir stor de gangene du blir begrenset til å finne veien spillet mener du skal ta, og du må starte brettet på nytt fordi du ble sett.

 

Dette spillet kunne ha vært skikkelig bra, dessverre er resultatet et litt halvhjertet skytespill med fokus på snikskyting. Bruk pengene og tida på noe annet, med mindre multiplayeren (har ikke prøvd) er glimrende, er ikke dette verdt å sette seg ned med.

 

Veldig bra forklart! Det er så utrolig iritterende nå du skyter en dego fra flere hundre meter, med lydempet sniper så vett alle nøyaktig hvor du som er kamuflert sniper gjemt i gresset 2 kilometer unna!

Lenke til kommentar

Spillet krasjer ofte for deg? Det må åpenbart være et problem med din egen maskin, å gi spillet trekk for det gir liten mening. Anbefaler deg for det første å oppdatere spillet til nyeste versjon. Er dette allerede gjort, ligger etter all sannsynlighet hjemme hos deg. Har enda til gode å oppleve et krasj her, både på xbox og på pc.

 

Regner med du sikter til meg her :)

 

I løpet av de drøye 5-6 timene det tok meg å spille gjennom spillet krasjet det 5 ganger, hvorav 3 krasj var på akkurat samme plass -- hver gang jeg lastet inn sjekkpunktet og sprang forbi et bestemt punkt krasjet spillet til skrivebordet. Løsningen ble å velge en alternativ rute. At spillet krasjet var ikke i seg selv noen avgjørende faktor for karakteren, men summert sammen med andre nevnte tekniske feil ble det trekk. I tillegg kan jeg jo nevne at jeg aldri klarte å få kontakt med innloggingsserverne, så flerspillerbiten fikk jeg dessverre kun testet via LAN.

 

Jeg skal selvsagt ikke være så bastant å si at feilen umulig kan ligge hos meg lokalt, men jeg tør dog insinuere det til en viss grad. Jeg har installert en skammelig stor mengde spill på nåværende arbeidsstasjon, og kan ikke huske i farta at jeg har vært såpass plaget med krasj før (muligens med unntak av Stalker: Call of Pripyat). Har forøvrig spilt gjennom spillet to ganger, både med og uten siste oppdatering.

Lenke til kommentar

Legger til at jeg nå har rundet spillet. Tok meg rett over 3 timer, dette på easy. Er jo lov å håpe på en enorm patch som i det miste fikser den tåpelige AIen (vil gjøre spillet lettere men i mine øyne mer realistisk).

 

Fremdeles ikke opplevd et eneste krasj, så jeg velger fremdeles å tro feilen med konstante krasjer til skrivebordet ligger hjemme hos The Stig.

Lenke til kommentar

Det er helt klart at spillet hadde tekniske bugs, særlig før den første patchen. Mange ulike PC'er med et hav av ulike konfigurasjoner MÅ jo bare støte på ulike glitch i koden her og der. :ermm:

 

Og jeg er helt enig med artikkelforfatteren / The Stig om at dette er helt klart et hastverks-prosjekt også når det gjelder feilsøking i kode. (En hel rekke spill i industrien sliter jo bare man har skjermkort fra Ati, for eksempel. Hvor latterlig er ikke det. Det handler nok om markedsandeler...)

 

Jeg óg har en PC som funker stort sett greit til de fleste spill, og jeg opplevde helt klare bugs i starten av spillet. Blant annet var det slik at når et nytt brett ble lastet, fikk man opp en sirkel med våpen-valg på skjermen, a la Crysis, som man ikke kunne ta bort (+"maximum strength, maximum armor" - Crysis). Det var ufattelig irriterende. Man måtte restarte spillet og gå tilbake til det forrige checkpoint... Teit...!

 

Merkelig at det i det hele tatt kom opp, for under "key bindings" virker det ikke som om det per dags dato er noe slikt "våpenhjul på skjermen"-funksjon i det hele tatt. Og hvis det tilhørte en tidligere versjon av spillet, i utviklingsfasen, hvorfor i all verden hadde de ikke fjernet det før i patch nummer 1? Nei, det er nok hastverksarbeid, ja. Deadline og PR framfor kvalitet, er jeg redd... :dontgetit:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Det eneste jeg savner er større forskjell mellom forskjellige kalibre. Spillet klarer riktignok ikke en perfekt gjengivelse av et faktisk skudd

 

Et spill som har dette savner jeg sterkt, ennå det er så lite som skal til. (i mine øyne :))

 

og jeg trur det skal rimelig mye trening til for å klare å ikke blunke eller ta øyet bort fra kikkerten så mye som et tiendelsekund etter et skudd fra en skarpt kalibret rifle (urealistisk) , for ikke å snakke om smellet..!

(så av det jeg har sett fra snutter av "sniper ghost warrior" på youtube klarer heller ikke dette spillet forandre på det)

 

men er det boltrifler i dette spillet, eller er det kun (kjedelige :)) automat rifler som gjelder?

 

EDIT: nå brukes det kanskje lyddempere her, uten at jeg tenkte på det... ,men allikevel

Endret av SindreGB
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...