Gå til innhold

Artikkel: Kreative sjeler


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Veldig veldig VELDIG bra at det blir tatt tak i slike artikler igjen. Det er ufattelig viktig for å holde sammen dette stedet som et av de mest koselige (norske) stedet på nettet å være og faktisk belønne folk som fortjener det som gjør akkurat slike ting og som igjen gir andre kreativitet til sine tanker og planer og gjennomføre prosjekter som dette. Det er så ufattelig viktig og det gapet som kanskje har vært imellom hovedsidene og forumet blir enda mindre og vi kan premiere folk som gjør artige og fascinerende ting som disse prosjektene her!

 

Det vil kanskje hjelpe enda mer på når vi en eller annen gang om noen år (ja jeg er pessimist) får den nye forsiden som det har vært så mye snakk om da ting som dette kan bli enda enklere å belønne brukeren med publisitet.

 

Forsett å lete i forumene og dere vil finne slikt artikkelmateriale over alt og trenger dere tips så si ifra så er et garantert brukere som kommer til å tipse om slikt!

 

 

Lenke til kommentar

Takk for interessen! Mange flotte prosjekter på forumet som fortjener den ekstra oppmerksomheten.

 

Er ikke uten grunn at jeg valgte diskusjon.no til arbeidsloggen, da det er - som b-real sier - et koselig sted å være. Har fulgt med på andres prosjekter her i mange år selv. Tilbakemeldingene man får er oppmuntrende og kreative, og gir en lyst til å fortsette prosjektet.

 

xibriz: Printeren vil fungere (før eller siden ;) ), det er jeg ikke i tvil om. Det som skal bli interessant er om den blir nøyaktig nok til å lage delene til en ordentlig reprap.

Lenke til kommentar

Takk for interessen! Mange flotte prosjekter på forumet som fortjener den ekstra oppmerksomheten.

 

Er ikke uten grunn at jeg valgte diskusjon.no til arbeidsloggen, da det er - som b-real sier - et koselig sted å være. Har fulgt med på andres prosjekter her i mange år selv. Tilbakemeldingene man får er oppmuntrende og kreative, og gir en lyst til å fortsette prosjektet.

 

Er vel ca ordrett det jeg selv ville ha skrevet. :)

Lenke til kommentar

hmm..

slike 3D printer. ligger vel til salgs på nettet i deler. som da ligger under GNU ? o0 eller tar jeg helt feil?

Du har helt rett. Vil igjen anbefale denne videoen om reprap (215M). Som Adrian Bowyer sier der: "prøver du å selge en maskin som kan kopiere seg selv, kommer du bare til å selge en, så vi var bare nødt til gi den vekk". (Røft oversatt etter hukommelsen).

 

Deler fins til salgs, men da jeg bestemte meg for å bygge, ble plastdelene ofte solgt for over 500$ / NKR 3000,-, noe jeg syntes var for dyrt. Dessuten liker jeg å bygge ting :)

 

I tillegg prøver jeg å skaffe deler fra lokale/norske leverandører, selv om det nok hadde vært billigere å kjøpe et ferdig sett med skruer og muttere fra det store utland.

Lenke til kommentar

Slike artikler er elsk. Vi har brukere som produserer store mengder gode lesestoff hver eneste dag, og de gjør det uten å få en øre for det (og heldigvis er vi ikke et forum som er så frekk og uforskammet at vi ber brukerne betale oss penger for å få lov til å bidra). Så litt omtale er velfortjent. :)

Lenke til kommentar

hmm..

slike 3D printer. ligger vel til salgs på nettet i deler. som da ligger under GNU ? o0 eller tar jeg helt feil?

Du har helt rett. Vil igjen anbefale denne videoen om reprap (215M). Som Adrian Bowyer sier der: "prøver du å selge en maskin som kan kopiere seg selv, kommer du bare til å selge en, så vi var bare nødt til gi den vekk". (Røft oversatt etter hukommelsen).

 

Deler fins til salgs, men da jeg bestemte meg for å bygge, ble plastdelene ofte solgt for over 500$ / NKR 3000,-, noe jeg syntes var for dyrt. Dessuten liker jeg å bygge ting :)

 

I tillegg prøver jeg å skaffe deler fra lokale/norske leverandører, selv om det nok hadde vært billigere å kjøpe et ferdig sett med skruer og muttere fra det store utland.

 

hmm. skjønner.

alltid hat lyst på en slik *Sikkle*

men har vært for dyrt.

 

men hvordan funger den i praksis? x)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...