Gå til innhold

Asetek Waterchill


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

At et vannkjølingsystem ksoter dobbel så mye er vel litt hard å ta i. Fordelen som sier er at alt er plug en play. Har watterchill selv og det fungerer utmerket, men det var en del småting som jeg syns var irriterende.

 

Slangeklemmene som følger med som skal brukes på radiatoren er dårlig. Disse må klemmes med en spesiel tang. Det hadde vørt mye bedre å brukt slangeklemmer som skuer.

 

Et annen problem er kontrollenheten. Punktene under er ikke isolert under. Dette er egentlig ikke noe problem, men skulle den dette ned på chassie så kan det bli en kortslutting.

 

Sisten tingen er radiatoren. Det er ikke mange festemuligheter på den. Kun fire hull i bånn.

 

Ellers må jeg si at settet er topp. Par småting som kunne ha vært bedre, men det er det perfekte n00b sette :woot:

Lenke til kommentar
At et vannkjølingsystem ksoter dobbel så mye er vel litt hard å ta i. Fordelen som sier er at alt er plug en play. Har watterchill selv og det fungerer utmerket, men det var en del småting som jeg syns var irriterende.

 

Slangeklemmene som følger med som skal brukes på radiatoren er dårlig. Disse må klemmes med en spesiel tang. Det hadde vørt mye bedre å brukt slangeklemmer som skuer.

Ikke egentlig. Jeg brukte en avbiter, og det funket som snus.

Et annen problem er kontrollenheten. Punktene under er ikke isolert under. Dette er egentlig ikke noe problem, men skulle den dette ned på chassie så kan det bli en kortslutting.

På kontrollboksen jeg mottok, har Asetek utbedret dette ved å montere en skumplast-stripe. Det er ikke sjans å kortslutte den nå.

Sisten tingen er radiatoren. Det er ikke mange festemuligheter på den. Kun fire hull i bånn.

Yup. Men som det står i artikkelen, kommer det beslag som løser den saken.

Ellers må jeg si at settet er topp. Par småting som kunne ha vært bedre, men det er det perfekte n00b sette  :woot:

Lenke til kommentar
visst du av og til stikker på lan. er det da mulighet for lekasje og mindre levetid på vannkjølings settet ? Hva er db`en på vifta @ 7V ?

 

Nei, settet er tett. Det lå ferdig oppkoblet i stresslessen min over natten uten problemer, så den "stress"testen må vel være bevis godt nok. :D

 

Vi har ikke Decibelmåler, så jeg kan dessverre ikke angi støynivået. Men på 7 volt er det behagelig stille, selv om du ennå hører viften.

Lenke til kommentar

erfaringer:

Det lekker mellom pumpen og vannbeholderen. Jeg har ikke koblet dem frahverandre.

 

5v/12v virker ikke på mitt sett. Flytter jeg jumperen så stanser alt... kortslutning ? Bruker derfor den kontrolleren som fulgte med Volcano7+.

 

Kjøpte meg en Pabst 120mm vifte. Lyden er mer behagelig på den, og den bygger mindre siden den er 25mm bred mot Sunon 40mm.

 

Så til marerittet.....

 

For å skifte til Pabst-vifte måtte jeg ut med alle pci-kortene og gfx-kortet (har vga-kjølingen også).

I den anledning så har jeg kommet borti ene slangen på cpu-kjøleren. Startet opp maskinen.. startet normalt. Inn på desktop å rotet litt... så stoppet musen å virke.. så stoppet tastaturet.. hva f*** !! Reboot.. alt hørtes normalt ut men ingen bilder kom opp på skjermen.

 

Hva f*** 2 !! Weeeeeeee.... ut med strømmen, kike inni... hva skuer mine lyseblå ? Et Ati Radeon 9700 Pro dekket med VANN !!Tørke forsiktig bort vann med ren fille... desperat jakt etter hårføner.. vekke madammen.. HVOR ER HÅRFØNER (kl var 0150) føne føne føne i 20 minutt.

 

Koble sammen alt, starte opp.. beeeep..beeeep...beeeep sa hovedkortet... ånei tenkte jeg. Men opp på skjermen kom da at eg burde sette meg ned å lese manualen til Radeon-kortet og plugge inn strømledningen..ahh.. plugge i starte opp.

 

SUCCESS. Alt virker normalt. Puh.... takk&pris.

 

Ellers har jeg det bare bra.

Lenke til kommentar

Stemmer det at microplex ble kuttet av fordi de solgte det for billigt?

 

Og til vannhistorien:

I romjulen for to år siden mistet en kamerat dualP3 500 maskinen min i en snøfonn. Den sklei (åpent kabinett seff) 3-4 meter bortover, og endte opp med 4-5 liter snø inni. 40 min med hårtørker, og så var det game on.

Lenke til kommentar
erfaringer:

Det lekker mellom pumpen og vannbeholderen. Jeg har ikke koblet dem frahverandre.

Yup, det var som sagt et problem på tidligere utgaver. Dette er nå fikset og gjort betydelig mer fleksibelt.

5v/12v virker ikke på mitt sett. Flytter jeg jumperen så stanser alt... kortslutning ? Bruker derfor den kontrolleren som fulgte med Volcano7+.

Hmm... Er nok en liten bug et sted, ja. Viftekontroller er uansett en bedre løsning så lenge du har en liggende.

Lenke til kommentar

Jumperen som skulle skifte mellom 7 og 12v fungerte ikke på mitt sett, men det var ikke værre enn at jeg tok en gammel cd-rom og fant en jumper der. Så nå funker den på 7 volt også.

 

Viss du kjøper viftestyring, får du den ned i 5 volt da? Jeg klarer ikke å fikle til den vifta til å gå på 5volt selv :p

 

I mitt cheftech kabinett fikk jeg bare festet 2 skruer pga av kronglete plasseringsmuligheter. Men den står ganske støtt med 2 skruer på en side allikevel.

 

For meg som var n00b på vannkjøling fikk jeg erfaring med lekaskje, men ikke med hardware i. Hadde ikke dyttet slangene nok inni. Dette skjedde 3 ganger før jeg presset dem sikkelig godt inni :D

 

Men bra "n00b sett" tror jeg må utvide settet til vga og nb i sommer. uff jeg er nok bitt av vannkjølingsbasillen :D

Lenke til kommentar

Står at dere ikke kunne teste med annen radiator pga andre dimensjoner. Har ikke AC-radiatoren 10mm ? Eller er det 10mm innvendig diameter på AC og 10mm utvendig diameter på Waterchill? Tenkte på et waterchill-sett, feste radiatoren over strømforsyninga i fulltoweret, og så ha en stor radiator i toppen også (AC 240/360) for å prøve å få det til å gå uten vifter, burde gå det?

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte foresten slangeklemmer til radiatoren med . De som fulgte med var jo UMULIGE å få til. Stresset i flere titalls minutt med å klemme å klemme på ørene, til slutt gav jeg opp og brukte 10kr på to slangeklemmer og 2min på og feste dem :woot:

 

Testet dere den referanse maskinen med hd-kjøling koblet til eller bare CPU-blokka koblet til? Hd-blokka vil avgi mer varme og dermed føre til større temp på cpu eller?

 

Radiatoren til waterchill er jo ikke så puslete siden den kan klare opptil 400w. Black ice pro klarer vel bare 200w. Men det var noen jeg leste på asetek sine egne sider...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...