Gå til innhold

Phenom II X6 avslørt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dere kunne med fordel nevnt at AMD's turbo funksjon fungerer ganske forskjellig fra Intel sin, og minner mer om tradisjonell overklokking.

 

Edit: Kanskje spesielt siden det ikke var vanskelig å komme fram til, i og med at det står i deres egen kilde.

Endret av Crazymech
Lenke til kommentar

Blir ingen oppgradering før ati6xxxserien og bulldozer er ute,noen jeg har enorme forventininger til og tror det blir 100%kickass oppsett :dribble:

Tror da nvidia og intel får noe og slite med,spesielt med tanke på at ati/amd bruke ha humane priser:)

Overklokka q9550/5870/Intel® X-25M 80 g2 holder lenge for meg enda.

Lenke til kommentar

Hvor mye kommer AMD Phenom II X6 1090T til å koste i butikken ca? 2000? Den må da gi en vannvittig ytelse for pengene... Når ca?

Microplex la ut priser som ble trukket tilbake,men om jeg husker rett så var det snakk om 2800,- for 1090T,ser ut som den klokker bra og LINK :thumbup: Endret av jallanissen
Lenke til kommentar

Hvor mye kommer AMD Phenom II X6 1090T til å koste i butikken ca? 2000? Den må da gi en vannvittig ytelse for pengene... Når ca?

Microplex la ut priser som ble trukket tilbake,men om jeg husker rett så var det snakk om 2800,- for 1090T,ser ut som den klokker bra og LINK :thumbup:

 

1090T lå inne til 2295kr på Netshop/Microplex for en tid tilbake, ikke 2800 :)

 

1090tp3n5.png

 

(Hvis du leser dette Agrophel, håper det er greit at jeg "stjeler" bildet ditt og bruker det som bevis :) )

Lenke til kommentar

Med tanke på at de kaller prosessoren X6, så tipper jeg det blir et hardkjør i fremtiden med kjerner. Fra et markedsførings- perspektiv er dette klokt gjort. Jeg forutser et kjerne-rotte-race mellom Intel og AMD i fremtiden, noe alla vi så med klokkefrekvens.

 

Sier ikke at antall kjerner/frekvens sier mye/lite/noe om ytelse...

Lenke til kommentar

1035T klokker til 5,9ghz på 1,425 vcore. Nesten så det er for godt til å være sant.

 

http://hwbot.org/community/submission/985413_luca_cpu_z_phenom_ii_x6_1035t_5921.13_mhz

Men med den varmen kan man vel bare drite i sentralfyringa....

 

Men jeg kommer nok til å oppgradere når dette kommer, har hatt nytt hovedkort og kjøler siden jul som jeg ikke har fått gjort noe med grunnet mangel på ny CPU og minne.

Lenke til kommentar

Forutser? Er vi ikke der allerede? Med 8 core Nehalem-EX og 12 core Opteron vs 6 kjerne fra begge sider på forbrukersiden.

 

Forsåvidt så liker eg det egentlig. De får holde på en stund, imens vil min 920 være god som gull enda litt lengre, fordi software henger etter, og da hjelper det ikke med aldri så mange 6-kjerner.

Endret av Crazymech
Lenke til kommentar

Jeg liker også at begge sider pusher multicore på forbrukere, det vil gi software utviklere mer grunn til å programmere for fler tråder. Forhåpentligvis vil de starte å programmere mer async IO mtp SSD også. Programmer som utnytter multicore og SSD godt vil yte veldig mye bedre enn de som henger fast 5år+ tilbake i tid.

 

Når mhz og #core løpene sliter seg ut vil vi forhåpentligvis se mer grunnlegende arkitektur forandringer igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...