Gå til innhold

Test: Nokia 2730 Classic


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan ikke si at jeg sitter med helt det samme inntrykket av denne telefonen som dere har.

Du får en kurant telefon med fine menyer, mp3 spiller, 3.5mm jack, støtte for minnekort, grei nok skjerm og et helt OK kamera.

 

Alt dette for 800 kroner gjør det hvertfall verdig en firer i mine øyne.

Lenke til kommentar

Leit at tastene trekker denne mobilen ned i søla. Vi får håpe på en snarlig oppfølger med bedre taster og samme overlegne funksjonalitet per krone.

 

Ser man på specs er det ingen som kan måle seg i samme prisklasse. Her får man minnekort, 3G, minijack og USB, QVGA-skjerm, Blåtann med A2DP og mer, for 750 kr! Sykt.

 

Jeg mistenker at batteritiden i testen er ved bruk av 3G, men sammenlignet med andre modeller i samme prisklasse som svært sjelden har 3G. Batteriet er på 1020 mAh og ved bruk i 2G-nettet bør det være mer enn tilstrekkelig med kapasitet.

Endret av genser
Lenke til kommentar

Hei,

takk for tilbakemeldinger.

 

Det er liten tvil om at dette kanskje er den best utstyrte telefonen til denne prisen. Dessverre så feiler den på tastesettet, og når batteritiden eller lyden heller ikke overbeviser så har den nok feilet på noen meget viktige punkter for en telefon i denne klassen.

 

Vi hadde 3G aktivert når vi testet telefonen, dette er jo standardinnstillingen og det de fleste vil bruke. Vi har brukt 3G-telefoner med større skjerm og flere funksjoner som harvesentlig bedre batteritid enn denne.

Lenke til kommentar

Tar man prisen i betraktning er denne telefonen en klar firer på terningen. Hadde den hatt bedre batterilevetid og kamera (tastaturet er en tilvenningssak) hadde den vært en klar sekser. Det kan ikke være slik at en mobil som koster 754kr skal være dritgod til alt for å få bra karakter. Det skal sies at xpressmusic 5130 har blitt billig og er en sterk konkurent, men ellers er det ikke så mange telefoner som tilbyr like mye som 2730 til den prisen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Dette må være den dårligste testen fra amobil på en stund. Har denne mobilen selv og kan melde om at tastene er helt greie å bruke samt at tale kvalitet er på topp. For en mobil til under 1000kr kontant er denne mobilen et kupp, 2mp kamera, ja ikke noe bra 2mp, men bedre en 1,3 som ofte er standard på en mobil under 1000, bluetooth, 1gb minnekort, 240*320 oppløsning på skjermen + 3G og 3,5 minnijack .

 

Angrer ikke på kjøpet, bruker den som arbeids mobil og den gjør jobben godt.

 

Mvh. 3000

Lenke til kommentar
...

Hei,

bra du er fornøyd med telefonen din. Undertegnede har ikke spesielt store fingre, men jeg synes tastesettet til 2730 var knotete å bruke. Du får kanskje ikke en bedre utstyrt mobil til under 1000 kroner, men vi mener taster, lyd og batteri bør være bra også på en billig telefon og 2730 fikk derfor den karakteren den fikk. Hadde disse tingene vært på plass er det liten tvil om at 2730 hadde vært en kjempetelefon for pengene og kanskje det beste kjøpet til under tusenlappen.

 

PS. Den mer syngende, do-re-mi-fa-so-la-ti-tåå-varianten Operra er nå byttet ut med den mer dagligdagse uttalen.

Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...

Hadde denne som lånetelefon i to uker mens telefonen min var på reparasjon. Den fungerte faktisk bedre enn N97 mini som jeg hadde levert inn. Og den fungerte så mye bedre at jeg har lyst til å kjøpe denne telefonen bare fordi den er så groteskt billig!

 

Jeg synes OneCall gjør veldig mye riktig, jeg. Må ærlig innrømme det!

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...