Gå til innhold

Lyst på rc bil. Hvilken?


MrLian

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer og skaffe meg en rc bil. Men vet ikke helt hvilken.

Har lyst på en med 4wd og som bruker nitro eller bensin. Batteri er uaktuelt.

Kommer til og kjøre i terreng, grus, sand og over alt der det er mulig. FORT!

Fart er viktig. Den må gå fort!

Har ikke lyst til og bruke mer enn 3-4500 kroner. Og den skal være ny.

Brukt bil er ikke aktuelt.

 

Har sett på disse to:

 

INFERNO 7.5 SP4

http://www.kyoshotrondheim.no/index.php?pa...t&Itemid=53

 

TRAXXAS t-maxx

http://www.umo.no/traxxas-tmaxx-rtr-p-309.html

 

 

Men er selvsagt åpen for flere forslag.

Noen som har tips eller noen forslag til meg så hadde det vært topp!

Endret av MrLian
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tydelig at TS ikke har sett en skikkelig børsteløs motor i aksjon... Du parkerer alt som er av nitro hvis du har en litt skikkelig motor og batteri. Dessuten er det mye billigere i drift og myyyyyyyye mer driftsikkert. Jeg kan ikke beskrive hvordan det var med den HPI Savage 25 (med RB racingmotor) i forhold til min HPI Pro-D.

 

Savagen min er vanskelig å få i gang av og til, sluker bensin og er mye mer dill med.

 

Pro-D'en som jeg hadde før trengte du ikke tenke på om den startet engang, nesten gratis i drift og parkerte alle nitrobilene LETT. Dette var med et kinamotoroppsett til 800,- og Orion Rocketpack 4000mAh.

 

RB bensinmotoren kostet 3500,- og den trasper alt som er av drivverk på Savagen.

 

Kort sagt: gå for elektro hvis du ikke gidder å skru hele tiden sånn som oss andre... Vi gidder ikke heller egentlig...

Lenke til kommentar

Er det ikke kjipt med batteri da? Jeg ser for meg 15 minutter kjøring, og så må du hjem for og lade batterier.

 

Mulig batteriene har utviklet seg. Men for kanskje 15 år siden. Når jeg hadde en bil med batteri.

Så gikk den sabla fort til og begynne med. Men etter hvert som du ladet ut batteriene, gikk bila tregere og tregere. Er det sånn enda? Eller gir den 100% helt til batteriet er tømt?

 

Jeg leser også at det kan være problemer med og få start på nitro-motoren. Er dette noe som hender hele tiden liksom? Er det et typisk kjempe-problem?

 

Er det enklere og få start på en bensinbil enn en nitrobil?

Lenke til kommentar
Er det ikke kjipt med batteri da? Jeg ser for meg 15 minutter kjøring, og så må du hjem for og lade batterier.

 

Mulig batteriene har utviklet seg. Men for kanskje 15 år siden. Når jeg hadde en bil med batteri.

Så gikk den sabla fort til og begynne med. Men etter hvert som du ladet ut batteriene, gikk bila tregere og tregere. Er det sånn enda? Eller gir den 100% helt til batteriet er tømt?

 

Jeg leser også at det kan være problemer med og få start på nitro-motoren. Er dette noe som hender hele tiden liksom? Er det et typisk kjempe-problem?

 

Er det enklere og få start på en bensinbil enn en nitrobil?

 

 

 

Da har du kjørt med nihm batteri. dei slakker av, når strømmen begynnerå ta slutt. noe som heter lipo batteri er mykje betre.

Lipo batteriene yter maks hele tiden uansitt kapasitet, men dei blir øyelagde vis dei tømmes helt, derfor følger ded med noe (cut off) greier. det stopper batteriet når minste nivået er nådd.

Sei du har eit lipo batteri. kjøre tid ca 45 min. det yter maks i 45 min. når det mesten er heilt tomt. slår cut off in. da stopper plutseleg bilen. Fart med børsteløs motor å lip. 90+ km/t

 

Parkerer dei fleste nitro bilen. på snø, sand, vis du har slingshot dekk på. så parkerer du dei suverent. altså nitrobiler. i allfal på aksen

 

Rett meg opp vis jeg ta feil.

 

Kristian

Lenke til kommentar

Du er tydeligvis ikke helt oppdatert på elektriske biler :p dosk101 forklarte forskjellen på gamle NiMh-batterier og LiPo. Man kan få lipo-batterier som holder i opptil ca. 45 min og som sagt yter maks hele tiden. Har man en bra motor kan bilen gå i nærmere 100 km/t.

Du kan få f.eks. 2 lipo-batterier (som varer i 30-45 min), lipo-pose og lader for under tusenlappen hivs du bestiller fra hobbycity.com. Bare for en 4 liter med nitro koster det vel 300-400 kr.

Endret av ΣΙΝΔΡΕ
Lenke til kommentar
Du er tydeligvis ikke helt oppdatert på elektriske biler :p dosk101 forklarte forskjellen på gamle NiMh-batterier og LiPo. Man kan få lipo-batterier som holder i opptil ca. 45 min og som sagt yter maks hele tiden. Har man en bra motor kan bilen gå i nærmere 100 km/t.

Du kan få f.eks. 2 lipo-batterier (som varer i 30-45 min), lipo-pose og lader for under tusenlappen hivs du bestiller fra hobbycity.com. Bare for en 4 liter med nitro koster det vel 300-400 kr.

 

 

kjøper du god lader. lader den kjapt også. feks. kjøre om dagen å lade om natta;D

kjapp lader. lader ca i 5 timer. så er det fullt igjen;D

Lenke til kommentar

Her brukes det ene batteriet mens 2 andre står på lading. Med 3 batterier kan jeg kjøre til sender piper og er tom for strøm, med bare stopp for å skifte batteri. Sverget selv til kun nitro/bensin, inntil i sommer da jeg satte meg litt inn i børsteløst motor og lipo batterier. Kommer ALDRI til å eie bensin bil/fly igjen.

Er så deilig å slippe motorjusteringer, en bil som er innsauset i fuel og ikke minst kunne kjøre der det passer en, noe som ikke går med en bensinbil pga støyen.

Lenke til kommentar
Nå begynner dere og overbevise meg til og vurdere el-bil isteden.

Hva med denne?

 

http://www.umo.no/traxxas-erevo-rtr-p-277.html

 

Under Spesifikasjoner Står det Toppfart: 50+

Er ikke det litt lite?

Når det gjelder fart, synes jeg ikke du skal henge deg så mye opp i det. Om en bil går i 40 kmt, så er dette ganske raskt, med tanke på størrelsen. Men skal en bare kjøre på en stor åpen plass uten noe hindring er nok fart litt gøy. Men ellers har fart lite å si. Ofte må du velge mellom fart og akselerasjon. Når det gjelder biler, har jeg ikke puslet så mye med det de siste årene, er helst ting som går i lufta som lokker mest. Men tilbake til saken, for noen år siden kjørte jeg litt på bane med buggyen min, som har toppfart på ca.45. Dette var såpass fort at den svart sjelden nådde toppfarten på banen.

En ting til når det gjelder fart, Det blir lett store skader i høy fart, logisk, men fort gjort å glemme.

Vil ikke anbefale deg noen spesifikk bil, men skulle jeg valgt, hadde jeg valgt en bil det er lett å få tak i deler til, noe du garantert vil trenge raskt.

Kjøp deg feks bil fra: www.elefun.no (fantastisk service+du har som regel varene dagen etter bestillign)

Det elektroniske utstyret som: motor, regulator, batterier,lader++ bestiller du fra www.hobbyking.com (utrolige priser i forhold til Norske)

Lenke til kommentar
Nå begynner dere og overbevise meg til og vurdere el-bil isteden.

Hva med denne?

 

http://www.umo.no/traxxas-erevo-rtr-p-277.html

 

Under Spesifikasjoner Står det Toppfart: 50+

Er ikke det litt lite?

Når det gjelder fart, synes jeg ikke du skal henge deg så mye opp i det. Om en bil går i 40 kmt, så er dette ganske raskt, med tanke på størrelsen. Men skal en bare kjøre på en stor åpen plass uten noe hindring er nok fart litt gøy. Men ellers har fart lite å si. Ofte må du velge mellom fart og akselerasjon. Når det gjelder biler, har jeg ikke puslet så mye med det de siste årene, er helst ting som går i lufta som lokker mest. Men tilbake til saken, for noen år siden kjørte jeg litt på bane med buggyen min, som har toppfart på ca.45. Dette var såpass fort at den svart sjelden nådde toppfarten på banen.

En ting til når det gjelder fart, Det blir lett store skader i høy fart, logisk, men fort gjort å glemme.

Vil ikke anbefale deg noen spesifikk bil, men skulle jeg valgt, hadde jeg valgt en bil det er lett å få tak i deler til, noe du garantert vil trenge raskt.

Kjøp deg feks bil fra: www.elefun.no (fantastisk service+du har som regel varene dagen etter bestillign)

Det elektroniske utstyret som: motor, regulator, batterier,lader++ bestiller du fra www.hobbyking.com (utrolige priser i forhold til Norske)

 

 

Sjekka elfun.no, og fant noe som fristet. Men var litt dyr. http://www.elefun.no/p/prod.aspx?v=13571&i=122

 

Sjekka ebay og fikk en helt anna pris. http://global.ebay.com/HPI_SAVAGE_FLUX_RTR...0388429636/item

 

Det er samme bil eller hva?

Lenke til kommentar
Nå begynner dere og overbevise meg til og vurdere el-bil isteden.

Hva med denne?

 

http://www.umo.no/traxxas-erevo-rtr-p-277.html

 

Under Spesifikasjoner Står det Toppfart: 50+

Er ikke det litt lite?

Når det gjelder fart, synes jeg ikke du skal henge deg så mye opp i det. Om en bil går i 40 kmt, så er dette ganske raskt, med tanke på størrelsen. Men skal en bare kjøre på en stor åpen plass uten noe hindring er nok fart litt gøy. Men ellers har fart lite å si. Ofte må du velge mellom fart og akselerasjon. Når det gjelder biler, har jeg ikke puslet så mye med det de siste årene, er helst ting som går i lufta som lokker mest. Men tilbake til saken, for noen år siden kjørte jeg litt på bane med buggyen min, som har toppfart på ca.45. Dette var såpass fort at den svart sjelden nådde toppfarten på banen.

En ting til når det gjelder fart, Det blir lett store skader i høy fart, logisk, men fort gjort å glemme.

Vil ikke anbefale deg noen spesifikk bil, men skulle jeg valgt, hadde jeg valgt en bil det er lett å få tak i deler til, noe du garantert vil trenge raskt.

Kjøp deg feks bil fra: www.elefun.no (fantastisk service+du har som regel varene dagen etter bestillign)

Det elektroniske utstyret som: motor, regulator, batterier,lader++ bestiller du fra www.hobbyking.com (utrolige priser i forhold til Norske)

 

 

Sjekka elfun.no, og fant noe som fristet. Men var litt dyr. http://www.elefun.no/p/prod.aspx?v=13571&i=122

 

Sjekka ebay og fikk en helt anna pris. http://global.ebay.com/HPI_SAVAGE_FLUX_RTR...0388429636/item

 

Det er samme bil eller hva?

Husk at du får norsk moms(25%)på den fra ebay, men det blir ca 1100,- Så kan du kjøpe deg batterier og lader for resten. Da hart du en komplett bil samme pris på elefun uten batterier og lader.

Har selv en gammel Hpi Savage 25, det var heftig greier den gangen det kom. Men diferansialene var forbruksvare, men forhåpentlig er det forbedret. HPI er lett å få tak i utenlands, så kan få mye billige deler på den måten. Så er nok ikke dum den du har foreslått her.

Men et spm.....Har du flere å kjøre sammen med, eller skal du bare pusle alene? Skal du holde på alene, blir du antagelig fort lei, så kanskje vurder noe som er billigere i så fall.

Lenke til kommentar
Anbefaler deg å kjøpe fra towerhobbies.com eller amainhobbies.com. En god del billigere enn fra Norge selv med frakt, tollgebyr og moms. Anbefaler en Traxxas Slash 4x4 RTR. Ferdig med børsteløst og 2,4 Ghz radio. Det eneste du trenger ved siden av er LiPo batteri og lader, da det bare følger med Nimh

 

 

Takk for tipset! :)

Fant billige biler her.

http://www.amainhobbies.com/product_info.p...GT-2-Truck-Body

Tøff video btw...

Lenke til kommentar
MaxAmps.com har nettopp gitt ut en ny batteriserie som heter XL, og en av de største batterien der er på vannvittige 13500 mAh, som gir 1 time til 1 og 1/2 times kjøring. I tillegg kan disse lades på 5C, så hvis du har en skikkelig god lader, så lader du batteriet på ca 1/2 time.

Blir ca bare 4500kr for to batterier til Savage Flux'en min da + lader :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...