Gå til innhold

Test: Cooler Master Storm Sniper


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Så treige dere er å gjøre omtaler for fjorårets produkter :wow:

 

Hva har det å si at et kabinett har vært på markedet noen mndr? Dette er ikke en komponent som utdateres fort, i motsetning til feks. CPU eller GPU, og det er dermed ikke kritisk at produktet er nytt for at testen skal ha noen nytteverdi.

 

Synes det var en bra test, og kabinettet virker spennende. Bare synd designet er på trynet, i likehet med de fleste kabinett som påberoper seg å være rettet mot gamere.

Endret av Hugo_Hardnuts
Lenke til kommentar
Synes det var en bra test, og kabinettet virker spennende. Bare synd designet er på trynet, i likehet med de fleste kabinett som påberoper seg å være rettet mot gamere.

Synes dette er et greit kabinett rettet mot gamere jeg, men som nevnt er BigTower bedre om man skal ha de største skjermkortene.

Designet i dette kabinettet faller meg i smak. Det er forholdsvis enkelt og praktisk rettet design med noen (men ikke overdrevent mange) kjekke løsninger for montering. At jeg synes dette designet er greit blir kanskje ikke noen overraskelse når jeg sier de to siste kabinettene jeg kjøpte var Sharkoon Rebel 9 Value og Antec 300...

Lenke til kommentar

Må nevnes Rotten, at dette faktisk er det fantastiske "black edition" av kabinettet som kom for et par måneder siden. Eneste forskjell er dog at kabinettet har svart innside og den ekstra sideviften. Har selv den "gamle" versjonen uten svart interiør og den funker flott med ett par 12cm vifter i døra istedet. :)

Lenke til kommentar

Har dette kabinettet selv - kjøpte det etter mye vurdering frem og tilbake - og har et par kommentarer til testen.

Jeg ser dere skriver at det blir undertrykk i kabinettet, men det blir vel ikke riktig?

Med to 200mm vifter som blåser inn luft og bare èn 200mm + en 140mm som suger ut blir det vel et marginalt overtrykk inne i kabinettet?

Uansett er det støvfilter i nesten alle åpningene i kabinettet (med unntak av åpningen akkurat der PSU står i bunnen). Støvfilterne er vanskelige å se, men de er der - og de er verdt å nevne.

 

Det er plass til skjermkort med ca. 32 cm lengde "as is", men dersom man trenger mer plass til særdeles lange skjermkort kan man skru ut harddisk-stativet (stålburet som holder plastskuffene). Da får man over 50 cm til rådighet. Harddisker må i så tilfelle puttes i 5,25"-brønnene i øverste del av kabinettet via adapter (følger ikke med).

 

I toppen er det mulig å sette inn 2x120mm vifter eller et radiatorsett til vannkjøling dersom det er ønskelig. Så det er noen muligheter for de som ønsker vannkjøling også.

 

Jeg foretrekker luftkjøling selv, og har blant annet fått plass til den nye Noctua-kjøleren med 140 + 120 mm vifter. Det var etter min mening lett å gjemme bort kabler i kabinettet.

Er forøvrig enig i at åpningen for montering av CPU-kjøler under HK er litt for liten, men det ble ikke noe problem for meg da jeg har Intelprosessor.

post-32589-1264011735_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Synes det var en bra test, og kabinettet virker spennende. Bare synd designet er på trynet, i likehet med de fleste kabinett som påberoper seg å være rettet mot gamere.

Synes dette er et greit kabinett rettet mot gamere jeg, men som nevnt er BigTower bedre om man skal ha de største skjermkortene.

Designet i dette kabinettet faller meg i smak. Det er forholdsvis enkelt og praktisk rettet design med noen (men ikke overdrevent mange) kjekke løsninger for montering. At jeg synes dette designet er greit blir kanskje ikke noen overraskelse når jeg sier de to siste kabinettene jeg kjøpte var Sharkoon Rebel 9 Value og Antec 300...

 

Design er en smaksak, helt klart, så jeg mener ikke at alle skal mene det samme som meg. Men det jeg kan bli litt lettere frustrert over er at de fleste kabinett som rettes mot gamere har en tendens til å være stilmessig ganske like. Kunne tenke meg å se flere kabinett med mange av den samme typen løsninger, men med et mer stilrent design.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...