Gå til innhold

Alt om Nexus One


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
En annen forskjell er at skjermen i Nexus One ikke er en flertrykkskjerm (multi-touch), noe den også har fått sin del kritikk for.

Slik jeg har forstått det er dette en software begrensning og ikke en hardware begrensning. De har også hintet om at det kan komme i senere versjoner av Android. (Kilde: Engadget)

 

Synd vi ikke får tak i den her enda, frister å lure den til meg fra England, men mangel på norsk tastatur/ordbok trekker jo ganske ned.

Lenke til kommentar
En annen forskjell er at skjermen i Nexus One ikke er en flertrykkskjerm (multi-touch), noe den også har fått sin del kritikk for.

Slik jeg har forstått det er dette en software begrensning og ikke en hardware begrensning. De har også hintet om at det kan komme i senere versjoner av Android. (Kilde: Engadget)

 

Dette er slik eg har forstått det også. Trur ikkje Google kjem til å gi opp dette, og vi har då MT allereie i Hero, så det kjem nok ein gong.

 

Ein relevant artikkel om MT.

 

Meir info om MT: http://en.wikipedia.org/wiki/Multi_touch

 

Ein artig kommentar eg kom over i ein diskusjon om MT:

I wonder if Apple has a patent on using both eyes when using a phone.

Ein kan nesten begynne å lure...

Endret av huf
Lenke til kommentar

At man må vente eller ev. hacke for å få MT minner om Apple regime (les: MMS). En multitouch-skjerm burde vært på plass allerede uten noe hvisshvass. At Google "consider it" er en merkelig utallelse.

 

Om de skal gruse iPhone må dette på plass. Goodle har selv sagt at den eneste mobilen som er skikkelig brukervennling (bortsett fra andre Android-mobiler) er Iphone. Og mye av grunnen til dette er MT.

 

Tøys og tull og uaktuelt for meg inntil videre.

Lenke til kommentar
At man må vente eller ev. hacke for å få MT minner om Apple regime (les: MMS). En multitouch-skjerm burde vært på plass allerede uten noe hvisshvass. At Google "consider it" er en merkelig utallelse.

 

Om de skal gruse iPhone må dette på plass. Goodle har selv sagt at den eneste mobilen som er skikkelig brukervennling (bortsett fra andre Android-mobiler) er Iphone. Og mye av grunnen til dette er MT.

 

Tøys og tull og uaktuelt for meg inntil videre.

Kan tenke meg at de ikke er fornøyd med hva de har fått til å fungere enda. Og at det derfor vil komme som en oppdatering.

Lenke til kommentar
Ingen multitouch!

 

:thumbdown:

 

Bare på grunn av det, går jeg fortsatt for Hero.

 

Vi får håpe successor av Nexus One kommer med multitouch!

 

:new_woot:

Software-begrenset.

 

Google kan legge til multi-touch via en oppdatering, noe som jeg også tror kommer med 2.2.

 

Du har ihvertfall ikke evnen til å se frem i tid. Utviklingshastigheten til Android er uovertruffen.

Lenke til kommentar

"epartner" skal ha 4990,- eksl mva.

Uaktuelt når man får den til ca 4000,- ved å importere selv via f.eks jetcarrier, eller få noen man kjenner i statene til å sende den som en gave til ca 3400,- inkl frakt.

 

Dessuten ser denne "epartner" ut til å selge tlf'er med abo som f.eks; ActiveTalk Pluss og SuperTalk...som for øvrig NetCom ikke fører lenger.

Lenke til kommentar

Hvordan får du det til å bli ca. 4000,- hvis du importerer selv via Jetcarrier?

Bare momsen er jo på ca. 800,- og i tillegg kommer det Jetcarrier skal ha for frakt og behandling. +eventuell toll. Og ikke glem frakten fra butikk til Jetcarrier.

 

Mulig epartner sin pris ikke er så grusom likevel. Og hvis det er en norsk nettbutikk gjelder kjøpsloven.

 

Men hvis du får den tilsent som gave og slipper moms osv. vil det lønne seg, men er uansett ikke helt lovlig.

 

Edit: Man kommer ikke så gæernt ut likevel ved å bruke Jetcarrier ser det ut til etter litt lesing på sidene deres. Det avhenger litt av om det blir tollavgift på den.

Endret av PL610
Lenke til kommentar
Software-begrenset.

 

Google kan legge til multi-touch via en oppdatering, noe som jeg også tror kommer med 2.2.

 

Du har ihvertfall ikke evnen til å se frem i tid. Utviklingshastigheten til Android er uovertruffen.

Hørt noe rykter om at Apple har klart å få patent på endel sånne MT saker, og at det tydeligvis er problemet på endel av det.

Men ja, de må jo få løst det, er jo bare for dumt.

 

 

Har en kompis som bor i UK, så håper på å kanskje løse det den veien :D

-

For det finnes norsk ordbok/tastatur til android 2.1?

Lenke til kommentar
Hvordan får du det til å bli ca. 4000,- hvis du importerer selv via Jetcarrier?

Bare momsen er jo på ca. 800,- og i tillegg kommer det Jetcarrier skal ha for frakt og behandling. +eventuell toll. Og ikke glem frakten fra butikk til Jetcarrier.

 

Mulig epartner sin pris ikke er så grusom likevel. Og hvis det er en norsk nettbutikk gjelder kjøpsloven.

 

Men hvis du får den tilsent som gave og slipper moms osv. vil det lønne seg, men er uansett ikke helt lovlig.

 

Edit: Man kommer ikke så gæernt ut likevel ved å bruke Jetcarrier ser det ut til etter litt lesing på sidene deres. Det avhenger litt av om det blir tollavgift på den.

 

Er ikke toll på mobiltelefoner.. men borsett fra det.. enig..

 

Angående multitouch, så kan man jo håpe de tar en Milestone / Droid variant og gir multitouch til modellene som blir gitt ut i europa og ikke på de i USA..

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...