Gå til innhold

Anmeldelse: The Legend of Zelda: Spirit Tracks (DS)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har spillt dette en del nå, og synes at spillet er en merkbar forbedring fra Phantom Hourglass. Men jeg må inrømma at det føles litt "retarded" å sitte i et rom med flere folk i real-life, og plutselig begynne å blåse villt på DSen :tease:

 

Min drøm hadde vært en fortsettelse fra Wind Waker-universet med en Cel-Shaded Link på Nintendo Wii en gang frem i tid (da etter det etterlengtede Zelda spillet som fortsatt er under utvikling til Wii).

Lenke til kommentar
Ingenting feil med bakside. Bakdel derimot ... :p

Da passer tegningen din fint.

Fordel og bakdel er jo en ting. Ulemper og... lemper, er en annen.

 

Uansett så er jeg litt skeptisk til dette.. Dersom toget er noe man kan kjøre og ikke noe man må kjøre, så ok. Men jeg har lyst til å utforske litt på egenhånd også. Noen små grotter som bare er der for å sloss, ikke som en del av historien.

Lenke til kommentar

Du er pukka nødt til å kjøre tog veldig ofte, men som jeg skrev i omtalen er det bare kos og lite stress. Akkurat som i Phantom Hourglass kan du oppdage nye stoppesteder og andre sideoppdrag mens du er ute og tøffer. For eksempel er Beedle med i dette spillet også, og nå har han sjappa si i en varmluftsballong du bare kan få tilgang til fra toget. Et lite kjent faktum er at alle spill som har med en varmluftsballong automatisk er bra.

 

For å utdype litt om ekstraoppdragene: Blant annet kan Link jakte på skatter for å skaffe nye vogner og lokomotiv til toget sitt, frakte gods rundt omkring for å tjene spenn og sånt, og underveis på reisene dukker det ofte opp små kaniner. Disse kan du fange (via et lite minispill) og gi bort til en kaninglad særing for å vinne premier. Det finnes også en arena hvor du kan gå gjennom lange, utfordrende serier med monsterfylte rom, for å vinne - jepp - premier.

 

Som jeg prøvde å understreke er dette på alle måter et klassisk Zelda-spill, med massevis av morsomme ting å ta seg til også utenom hovedhistorien. Fikk ikke testet alt selv da jeg spilte for å omtale det, rett og slett fordi vi fikk spillet såpass seint og jeg måtte forte meg gjennom. Dermed har jeg masse snop å utforske i jula. :)

 

PS: For å kommentere det med forside og bakside... Ting som har en forside, har også gjerne en bakside. "Baksiden av medaljen" er jo en velkjent klisje, for eksempel. Ser ikke helt at jeg har brukt uttrykket feil i teksten. :p

Endret av TryggveS
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...