Gå til innhold

Windows og Android på samme telefon?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Man bruker jo bare det ene om gangen. F.eks. WM på jobben, og Android hjemme. Når man da bruker Android vil man jo ikke legge merke til at det er WM som ligger i bunnen. Når man også får Android til å fungere på en spesifikk telefon med WM så er det nok ikke så lenge igjen før noen har fått ordna en standalone versjon heller. Så dette er absolutt en positiv utvikling mot at man snart kan velge hvilket operativsystem man vil kjøre på telefonen.

Lenke til kommentar
Man bruker jo bare det ene om gangen. F.eks. WM på jobben, og Android hjemme. Når man da bruker Android vil man jo ikke legge merke til at det er WM som ligger i bunnen. Når man også får Android til å fungere på en spesifikk telefon med WM så er det nok ikke så lenge igjen før noen har fått ordna en standalone versjon heller. Så dette er absolutt en positiv utvikling mot at man snart kan velge hvilket operativsystem man vil kjøre på telefonen.

 

Joda,eg ser også ein fordel med Virtualisering på mobiltelefoner.Om td. jobben har løsninger som er lagt opp mot WM mobiler,mens du personlig liker Android,kunne det være kjekt,sjølv om det nok finnes programmer for begge OS,som lar deg synkronisere data etc med jobben.

 

Valgfridom er som regel ein fordel.Og viss dei ulike mobil-OSene får enda meir lik bakenforliggende funksjonalitet,KAN det være ein fordel men,også ein ulempe.Synest det er litt spennende om WMware vil prøve å selge MobilVirtualiseringa til mobilprodusentene eller til bedrifter/privatpersoner eller om det vil finnes i begge markedene.

 

Sjølv vil eg nok tro at mitt neste val av mobiltelefon vil være ein som kjører Android gjerne fra HTC som eg har fått meir og meir sansen for..Dette fordi eg føler at Android mobiler virker enklere å modifisere mest til mitt bruk/ønske.Sjølv om Android ikkje er ein heilt open platform sjølv om Google gjerne vil at det skal virke slik,og at at kakene er gratis.Men,missfortå meg rett,eg liker Google som selskap og det har "fulgt" meg siden midten av 90-tallet.Og eg bruker Google sine tjenester meir og meir etter kvart som åra ruller forbi,er eg litt skeptisk til å la/bli så avhengig av Google og la selskapet bli ein så stor del av livet mitt.Elles så husker vi jo alle kven som satt i styret til Apple inn til "nylig" :p

 

Og sjølv om ein del av innlegget mitt vart litt vel offtopic (eg vart litt vel reven med..),så vil eg bare skyte inn at det skal mykje til før eg velger ein mobiltefon av Nokia,WM eller Iphone..Mykje på grunn av mine "begrensinger" for bruken av mobilene når den kommer rett ut av boksen.Sjølvsagt kan eg gjere mykje tweeks av firmware etc dog.. ;)

Lenke til kommentar

Så vidt jeg kan se vil dette ha en veldig begrenset målgruppe. Men VM vil aldri fungere like godt som native, og telefoner er ikke akkurat for stabile den dag i dag. Android har heller ingen stjerner i min bok siden det er et makkverk av ikke-standardiserte biblioteker, kompilatorer osv. Så nå trenger du ikke å velge mellom pest og kolera lenger, du kan få begge deler ;)

Lenke til kommentar

Joda, VM på telefonen kan jo funke det, om man har med seg skøyteledning hvorenn man går. Men da er vel ikke telefonen akkurat 'mobil' lenger?

 

Nei takke seg til ett OS på telefonen, eventuellt multiboot.

Og nei, om batterier med nok kapasitet kom, ville jeg heller brukt den ekstra batteritiden i native-OSet enn å kjøre en VM.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...