Gå til innhold

Twin Peaks - Alle sesonger


Anbefalte innlegg

Jeg har altfor seint oppdaget denne fantastiske serien, men allikevel, den har ingen tråd på dette forumet, så here goes.

 

Twin Peaks (1990-1991) (Wikipedia, IMDb)

 

twinpeaks1.jpg

 

Jeg har i kveld sett ferdig sesong 1, og ser frem til sesong 2. Eller, siden sesong 1 sluttet så spennende og dramatisk, måtte jeg så klart se første episode av sesong 2, men nå, ville jeg heller opprette denne tråden for å glede de sjelene -- som ikke har fått med seg denne fantastiske serien ennå.

 

Regler:

1. Spoilere SKAL i spoilertags

2. Les nr.1 igjen!

 

Fyr løs diksusjon!

Endret av CypheroN
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke undervurder sesong 2. Det er mye gull der og. Det som skjedde var at serien fikk overaskende store seertall. Så det ble et vannvittig press om å lage mer. Lynch var ikke lenger regissør i sesong 2, i stedet er det mange forskjellige. Det merkes, men som sagt ikke undervurder.

 

 

Lynch ville heller ikke avsløre hvem som var den opprinnelige morderen, men etter det samme presset så måtte han gi opp.

 

Lenke til kommentar
Twin Peaks-dvd'en har stått i hylla i mange år, men jeg har aldri sett den fordi noen jævler i sin tid spoilet store deler av plottet. Derfor prøver jeg å glemme alt jeg har hørt slik at jeg en vakker dag i fremtiden kan finne ut hvorfor dette er en av tv-historiens virkelig store serier.

Ahhh, så kjipt. Men gled deg uansett, mange spesielle og innviklede små historier.

Lenke til kommentar

 

I aller siste episode, blir Cooper besatt av Bob. Jævlig dårlig slutt, og generelt er dessverre hele siste episode av en ekstremt dårlig karakter. Men jeg skal ærlig innrømme at Dale Cooper er ganske sexy der han står å glor på seg selv i speilet, rakt inn i ansiktet på Bob... før han smeller ansiktet direkte inn i speilet så blodet spruter, etterfulgt av en herlig ond latter!

 

... før vignetten nok en gang fyller skjermen, og Twin Peaks erklæres for permanent avsluttet.

 

Endret av Cuneax
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...