Gå til innhold

Nytt og rimelig fra Nokia


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er jeg den eneste som ser likheten mellom 6700 slide (farge/form) og iPod nano?

Må nok kun være deg ja, for det finnes jo ingen likhetstrekk der bortsett fra at begge finnes i "spreke" farger, og begge har skjerm over knapper (slik alle andre telefoner også har).

 

Men er det bare meg som hater at Nokia må bruke samme modellnavn på flere telefoner?

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar

Silje: Begge faktaboksene har tittelen "Nokia 6700 slide".

_____

 

Det er utrolig hva man får for under 1000 kr nå sammenlignet med for 2-3 år siden. Da kostet telefoner med tilsvarende spesifikasjoner som Nokia 7230 har kostet 4-5000 kr og vært både større og tyngre.

 

Dette er det mest direkte kopieringsforsøket jeg har sett fra Nokia. Og de har ikke engang fått på plass ordinær minijack...

Jeg synes ikke formen ligner på ipod nano. Men at den leveres i en rekke ulike regnbuefarger er jo en likhet med ipoden.

 

Jepp, synd at man må bruke adapter for å få godt utvalg av headset.

Lenke til kommentar

Hvis du sammenligner bildet av 6700 slide der alle fargene vises, med det bildet fra iPod nano der alle fargene vises, så er det en klar sterk likhet i sågår fargetone. Og form. Glad på vegne av de som IKKE ser det, for det var litt tragikomisk for meg å se likhetene :p

 

For meg da var det eneste vittige her at den ikke får noe mer enn 2,5mm jack.

Endret av RMNZR
Lenke til kommentar
Hvis du sammenligner bildet av 6700 slide der alle fargene vises, med det bildet fra iPod nano der alle fargene vises, så er det en klar sterk likhet i sågår fargetone. Og form. Glad på vegne av de som IKKE ser det, for det var litt tragikomisk for meg å se likhetene :p

 

For meg da var det eneste vittige her at den ikke får noe mer enn 2,5mm jack.

 

Nåja, de som kjøper en telefon til 1000,- lappen investerer vel ikke så ofte i andre hodesett?

Ellers er jeg helt enig, likheten er slående, nesten på grensen til hva Apple vil godta? Blir spennende å se om de sure eplene vil komme viftene med patentdokumentene sine... :)

Lenke til kommentar
Jeg antar det er disse bildene:

 

i_655005.800x500.jpg

overview_hero1_20090909.png

 

Når du sier det så er det ganske mange likheter, selv om det ikke er noe problem å finne en rekke forskjeller.

 

Mente kun å påpeke likhetene, ikke si at det er identiske produkt :)

 

Nåja, de som kjøper en telefon til 1000,- lappen investerer vel ikke så ofte i andre hodesett?

Ellers er jeg helt enig, likheten er slående, nesten på grensen til hva Apple vil godta? Blir spennende å se om de sure eplene vil komme viftene med patentdokumentene sine... :)

 

Erfaring fra faghandelen peker på noe annet. Jeg selger ofte f.eks SE W595, Nokia 5130 osv (rimelige musikktelefoner) til kunder som også vil ha f.eks Koss Porta Pro. Teit å "plagiere" Nanoen så for å ikke inkludere 3,5mm jack, men det er bare meg. I grunn en bagatell da jeg da selger med et adapter til 20,-...

Lenke til kommentar
EDIT: Tvilsomt at denne vil koste mindre enn 2000kr, forresten. 1350,- er regnet eks moms fra pris oppgitt i Euro.

Denne (antar du mener 6700 Slide) vil garantert vært under 2000 kr, om man ikke tenker på priser hos f.eks. Telekiosken.

 

Noen her vil ha det til at den er rundt en tusing, men det er naivt. Hvis de oppgir en pris i euro som gir 1350kr på kalkulatoren, så må du legge på moms (25%) samt andre avgifter som vil dra opp innprisen til Norge. AV ERFARING vil den være rundt 2000kr uansett om du tenker Komplett.no eller fysisk sjappe. Hva får deg til å tro at nettbutikkene selger varene sine til sin kostverdi....

Lenke til kommentar

Din erfaring er enkelt og greit feil.

 

Regner man om pressemeldingsprisen til kroner og slenger på 25% moms ender man alltid langt over hva telefonen koster i nettsjapper i Norge. Jeg orker rett og slett ikke lete opp "bevis", men ta en kikk her og sammenlign med prishistorikk i prisguiden så ser du det.

 

En vanligvis ganske så treffende utregning er å gange europrisen med 10, så har man ca. pris i Norge. Isåfall blir det omtrent 1600 kr for 6700 Slide.

 

Men igjen, så det er sagt, mulig at enkelte forhandlere vil sette den til rundt to lapper.

Lenke til kommentar
Din erfaring er enkelt og greit feil.

 

Regner man om pressemeldingsprisen til kroner og slenger på 25% moms ender man alltid langt over hva telefonen koster i nettsjapper i Norge. Jeg orker rett og slett ikke lete opp "bevis", men ta en kikk her og sammenlign med prishistorikk i prisguiden så ser du det.

 

En vanligvis ganske så treffende utregning er å gange europrisen med 10, så har man ca. pris i Norge. Isåfall blir det omtrent 1600 kr for 6700 Slide.

 

Men igjen, så det er sagt, mulig at enkelte forhandlere vil sette den til rundt to lapper.

 

Jeg tok nettopp tiden til å finne ett eksempel, så kan du selv velge å se på det som en relevant sammenligning: - Når Amobil skrev om lanseringen av Nokia 5800, indikerte de 2300 eks mva, og 2900 inkl mva utifra oppgitt pris i Euro (i artikkel, oversatt fra oppgitt pris i Euro). Første tilgjengelige pris (ved produktets tilgjengelighet i Februar) i følge prishistorikken var på Komplett.no 3895,-, etterfulgt av Netshop.no 3645,- en uke senere.

 

Jeg trenger ikke bevis for å se logikken din. Min erfaring er likelell at denne vil ligge tettere mot totusen enn ettusen, så får historiebøkerne avgjøre hvem som hadde rett på denne modellen :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...