Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst]Får ikke startet maskinen


Anbefalte innlegg

Har en stasjonær PC som ikke vil slå seg på. Får en bluescreen med beskjeden under. Se sitat 2. Før kunne jeg restarte maskinen 10-20 ganger før jeg kom inn i Windows, men nå er det helt slutt.

 

Vet ikke om det er relevant, men nevner det allikevel. Hadde trøbbel med en kortleser jeg installerte for en tid tilbake. Noe var galt med den slik at maskinen slo seg av under oppstart. Se sitat 1. Fikk nytt kortleser som fungerte.

 

Har akkurat tatt ut batteriet på hovedkortet og fulgt instruksjonene herifra, men maskinen vil fortsatt ikke starte. Hva er galt?

 

Sitat 1

USB Over Current Status Detected, Computer will shut down in 15 seconds

 

Sitat 2

Det er oppdaget et problem, og Windows er avsluttet for å hindre skade på datamaskinen.

 

UNMOUNTABLE_BOOT_VOLUME

 

Hvis det er første gang du ser denne stoppfeilmeldingen, starter du datamaskinen på nytt. Hvis feilmeldingen vises på nytt, gjør du følgende:

 

Kontroller at all ny maskinvare eller programvare er riktig installert. Hvis dette er en ny installering, ber du maskinvare- eller programvareprodusenten om Windows-oppdateringer du kan trenge.

 

Hvis problemene fortsetter, deaktiverer eller fjerner du nylig installert maskinvare eller programvare. Deaktiver BIOS-minnealternativer som bufring eller skygging. Hvis du må bruke sikkermodus til å fjerne eller deaktivere komponenter, starter du datamaskinen på nytt, trykker F8 for å velge avanserte oppstartsalternativer, og velger sikkermodus.

 

Teknisk informasjon:

 

*** STOP: 0x000000ED (0x8ADEB9E0, 0xC000009C, 0x00000000, 0x00000000)

 

System:

 

CPU: INTEL Core 2 Duo E8400 3.0GHz

HK: Asus P5Q Pro

PSU: CORSAIR Powersupply 450W

Systemdisk: WESTERN DIGITAL Digital Raptor 74GB

Mediedisk: WESTERN DIGITAL WD CAVIAR 640GB

RAM: CORSAIR TWIN2X 6400C4DHX DDR2, 4096MB Kit w/two CL4 2GB Dimm's, E.P.P and DHX

GPU: ASUS GeForce 8800GT 512MB GDDR3, PCI-Express 2.0, 2xDVI-I/ HDCP, 600MHz

Endret av Frenger
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekk at du har alle jumpere i hovedkortet, prøv å fjern usb ledningen til front panel.

 

Har du avstandsstykkene rett plasert, i forhold til feste hullene i hk, tenkte hvis hk kommer i kontakt med kabinettet, en plass hvor den ikke skal.

 

Sjekk dette først, hvis det ikke hjelper, kan en bios oppdatering hjelpe.

 

Stigma, UNMOUNTABLE_BOOT_VOLUME var et problem han hadde tidligere.

 

Hva er startgass?

Lett antenelig gass, som du spruter inn i forgasseren på en motor, når den ikke vil starte på vanlig vis. En spøk fra myrdan ;)

Lenke til kommentar
Unmountable boot volum fikser du som regel slik:

http://msgoodies.blogspot.com/2007/08/fixi...on-windows.html

 

Anngående den andre feilen din så er det litt vanskelig å si hva som forårsaker det. I første omgang ta ut alle USB enheter som du ikke absolutt må ha i, og takle det etterpå at du har fikset moot volume feilen.

 

-Stigma

 

Skrev inn den første kommandoen som brukte litt tid på å fullføre. Da jeg skrev in fixmbr fikk jeg en advarsel om at hvis jeg ikke hadde problemer med ... så burde jeg ikke gjøre det. Dette kunne skade eller endre partisjoner. Droppet og restartet i stedet. Maskinen sartet!

 

Takk!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...