Gå til innhold

Anmeldelse: DJ Hero


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har utrolig lite peil på DJ-er, har alltid trodd de drev utelukkende med trance/techno. (som jeg hater intenst)

Men etter å ha lest og sett et par anmeldelser ser dette spillet svært interessant ut, lurer på om jeg skal sette det på ønskelista. Jul nærmer seg jo.

 

Men kan jo spørre deg Bjørn-Magne, er dette et spill for alle musikksmaker, eller må du være fan av

DJ-sjangeren?

(vet ikke hva det kalles jeg :p)

Lenke til kommentar
Har utrolig lite peil på DJ-er, har alltid trodd de drev utelukkende med trance/techno. (som jeg hater intenst)

Men etter å ha lest og sett et par anmeldelser ser dette spillet svært interessant ut, lurer på om jeg skal sette det på ønskelista. Jul nærmer seg jo.

 

Men kan jo spørre deg Bjørn-Magne, er dette et spill for alle musikksmaker, eller må du være fan av

DJ-sjangeren?

(vet ikke hva det kalles jeg :p)

 

Vet ikke helt om mange av dagens tekno-DJer egentlig kan kalles for DJer. Sitter mer med inntrykket av at de er mer som teknikkere som sitter forann en PC og lager alt ferdig der, så setter på en CD når de har konsert. Blir litt playback-følelser av det...

 

Det vil forekomme en del tekno/elektronika innimellom, men mitt inntrykk var at det virket som at det var lagt mer vekt på old school hip hop, og miksing sammen med funk, pop og rock. Det kan hende du vil slite litt med Daft Punk miksene (personlig elsket jeg disse), men vil vel si at det som forekommer av elektronika ikke er i nærheten av så repeterende og tidevis kjedelig som det som spilles på radioen for tiden, så det kan hende du ikke vil reagere så sterkt på dem, kanskje til og med like dem, slik jeg gjorde med all hip hop'en. ;)

Endret av Khezerghul
Lenke til kommentar
Må si jeg er overrasket over så høy karakter!! :ermm:

 

Slik ble det ettersom spillet gikk rett inn hos meg. Som alle andre spill/filmer/musikk så vil smak alltid variere, men for meg så var dette en fantastisk og morsom opplevelse som engasjerte i både kontroll, spillmetodikk og spesielt musikken. Så da blir karakteren deretter. ;)

 

Et par raske søk på nettet så vil du jo se at det er flere enn meg som har latt seg begeistre, så den skiller seg ikke så veldig fra andre tilsvarende anmeldere.

Lenke til kommentar
Vet ikke helt om mange av dagens tekno-DJer egentlig kan kalles for DJer. Sitter mer med inntrykket av at de er mer som teknikkere som sitter forann en PC og lager alt ferdig der, så setter på en CD når de har konsert. Blir litt playback-følelser av det...

 

Da tror jeg du sitter med litt feil inntrykk ;)

 

Stor forskjell på DJ'er. Du har de som er på diskotek og nattklubber i Norge (gjennomsnittet) Disse spiller stort sett bare av CD'er, de flinke av disse, kan lage gode overganger og får takten til å stemme ved sangbytte. Også har du de virkelige DJ'ene, som ikke har ferdige sanger, men det er det som kommer ut av høytalerene ;)

Lenke til kommentar
Vet ikke helt om mange av dagens tekno-DJer egentlig kan kalles for DJer. Sitter mer med inntrykket av at de er mer som teknikkere som sitter forann en PC og lager alt ferdig der, så setter på en CD når de har konsert. Blir litt playback-følelser av det...

 

Da tror jeg du sitter med litt feil inntrykk ;)

 

Stor forskjell på DJ'er. Du har de som er på diskotek og nattklubber i Norge (gjennomsnittet) Disse spiller stort sett bare av CD'er, de flinke av disse, kan lage gode overganger og får takten til å stemme ved sangbytte. Også har du de virkelige DJ'ene, som ikke har ferdige sanger, men det er det som kommer ut av høytalerene ;)

 

Er dette jeg også tenkte på.

 

Kjenner til flere som kaller seg "DJer" og som aldri har tatt i en platespiller eller miksepult på et utested, men mekker alt på en PC/Mac. Husker det var en ganske hissig debatt på slutten av 90-tallet i clubmiljøene hvor de DJene som stod og mikset live var ganske irriterte på de som bare dro frem en CD som var konstruert i et studio og bare stod og danset bak miksepulten uten å gjøre noe annet til CDen var ferdig.

 

Men så klart så gjelder dette ikke for alle. Og hvis det er en ting DJ Hero har gjort, så er det å gi meg forsterket respekt for alle de skikkelige platesnurrerne der ute uansett sjanger. For de som ikke vet bedre så ser det så lett ut, men du verden hvor mye arbeid og forberedelser som ligger bak hver spillejobb, for å ikke snakke om selve fremføringen. Kudos til alle sammen! :w00t:

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...