Gå til innhold

Test: Asus Radeon HD 5770


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Med Furmark pressende på kortet, trekker kortet 215 watt

kortet -> systemet :p

 

Hva er standard viftehastighet ved idle? (i prosent)

Grunnen til at jeg lurer er fordi det i en del program går ann å stille ned til 20%, og dermed potensielt senke lydnivået.

 

For en gangs skyld har vi faktisk fått Call Of Duty 4 til å fungere med et kort i AMDs 5-serie. De to 5800-kortene vi tidligere har sett på har begge vist feilaktige verdier, trolig på grunn av et lite problem med driveren.

5850 står jo oppført med resultater, betyr dette at de ikke stemmer? :dontgetit:

Endret av V3gg3n
Lenke til kommentar
Med Furmark pressende på kortet, trekker kortet 215 watt

kortet -> systemet :p

 

Hva er standard viftehastighet ved idle? (i prosent)

Grunnen til at jeg lurer er fordi det i en del program går ann å stille ned til 20%, og dermed potensielt senke lydnivået.

 

For en gangs skyld har vi faktisk fått Call Of Duty 4 til å fungere med et kort i AMDs 5-serie. De to 5800-kortene vi tidligere har sett på har begge vist feilaktige verdier, trolig på grunn av et lite problem med driveren.

5850 står jo oppført med resultater, betyr dette at de ikke stemmer? :dontgetit:

 

Jess, det var vel egentlig litt teit at de hang igjen der. Det står kommentert i testen av 5850-kortet. Vi fikk nøyaktig de samme tallene da vi testet 5870 og 5870 i CF. Ergo tall som er helt bak mål :-)

Lenke til kommentar

Har et slikt kort. Man kan se på det som ett HD4870 med litt extrafeatures :)

 

Lydmessig: OK, er en rar dur av viften selv på 20%. ikke høyt men den er der

 

Det er kaldt og fint, men kan kjøre det pasivt.

 

Fleksibel volt regulering tillater undervolting. Målte i pluggen, peak watt falt fra 170W til 159W så ca 10%

 

Og det yter godt nok, hiv Crysis ut av vinduet og spill skikkelige spill :)

 

Tror det er mye og hente på drivere, win7 er nytt, 40nm er nytt, dx11 er nytt.

Lenke til kommentar

Har også et slikt i maskinen min. Ytelsen er bra i prisklassen. Det som er verdt å merke seg er at dette kortet (og de andre i 5XXX-serien) støtter bitstreaming av HD-lyd. Denne funksjonen alene gjør de verdt prisen.

 

Kortet støyet litt for mye for min smak. I en PC som allerede er stille, med grei støydemping, må jeg faktisk på 20% viftehastighet for å ikke høre særlig av kortet. Det var ALT for støyende som standard (tror det var 37% default).

 

Det jeg lurer på når jeg nå har satt kortet til 20% viftehastighet, vil det da justere seg opp når belastningen øker og det trenger mer kjøling? Spillte litt COD4, og la da merke til at vifta fortsatt gikk på 20% med temperatur på 91 grader.

Lenke til kommentar
Det jeg lurer på når jeg nå har satt kortet til 20% viftehastighet, vil det da justere seg opp når belastningen øker og det trenger mer kjøling? Spillte litt COD4, og la da merke til at vifta fortsatt gikk på 20% med temperatur på 91 grader.

Husker ikke nøyaktig hvilke programmer jeg brukte men mener at det er flere programmer som har mulighet for å oppdage når du starter en 3D-applikasjon(dvs spill) og setter en ny klokkehastighet :hmm:

Lenke til kommentar
Det jeg lurer på når jeg nå har satt kortet til 20% viftehastighet, vil det da justere seg opp når belastningen øker og det trenger mer kjøling? Spillte litt COD4, og la da merke til at vifta fortsatt gikk på 20% med temperatur på 91 grader.

 

Det du kan bruke er rivatuner. Der kan du stille inn forskjellige viftehastigheter ved forskjellige temperaturer og underklokke kortet ved for eksempel 2D og "low"3D. Programmet fåes på guru3d.com sine nettsider.

Lenke til kommentar
Vil dette kortet være noe å ha i HTPC med tanke på støy?

 

Uten at jeg har sjekket, er det mulig at Artic Cooling sin vifteløse Accelero S1 Rev. 2 kan brukes på dette, og da snakker vi lite støy. Jeg vet man får den til å passe på 5850 med noen små modifikasjoner. I og med at Accelero S1 Rev. 2 håndterer HD 4850, GTS 250 etc, så er det ikke problemer med for mye varme.

 

Problemet kan være at selve GPU er for nær bakplatene.

 

Radialvifter som dette bruker er noe dritt.

Lenke til kommentar
Vil dette kortet være noe å ha i HTPC med tanke på støy?

 

Uten at jeg har sjekket, er det mulig at Artic Cooling sin vifteløse Accelero S1 Rev. 2 kan brukes på dette, og da snakker vi lite støy. Jeg vet man får den til å passe på 5850 med noen små modifikasjoner. I og med at Accelero S1 Rev. 2 håndterer HD 4850, GTS 250 etc, så er det ikke problemer med for mye varme.

 

Problemet kan være at selve GPU er for nær bakplatene.

 

Radialvifter som dette bruker er noe dritt.

 

Det er snakk om et HTPC kabinett, så er null luftgjennomstrømming. Så vet ikke om jeg tør "vifteløst".. Skulle hatt noe som fraktet luften ut..

Lenke til kommentar

Vifteløst er jo ikke målsettningen, men støysvakt er, i så måte så ser det ut til at Arctic Cooling har det som trengs her

 

Testet på radeon 5770 her

 

Biter meg selv merke i

 

Lydstyrke Idle : 13,3 db med Arctic Cooling L2 pro

Lydstyrke Idle : 22,4 stock kjøler

 

Under testing Bioshok / futurmark

 

Lydstyrke : 14,0 db med Arctic Cooling L2 pro

Lydstyrke : 32,8 stock kjøler

 

Lydstyrke : 14,9 db med Arctic Cooling L2 pro

Lydstyrke : 36,6 db stock kjøler

 

Men det kommer med en pris dog, blokker 2 spor for andre kort.

 

Såvidt meg bekjent er det bare amentio som fører Arctic Cooling, koster kr 119,-

Endret av Osse
Lenke til kommentar
Uten at jeg har sjekket, er det mulig at Artic Cooling sin vifteløse Accelero S1 Rev. 2 kan brukes på dette, og da snakker vi lite støy. Jeg vet man får den til å passe på 5850 med noen små modifikasjoner. I og med at Accelero S1 Rev. 2 håndterer HD 4850, GTS 250 etc, så er det ikke problemer med for mye varme.

 

det funker ikke, jeg gjorde dette og måtte fjærne ene varmerøret helt får og få den på

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...