Gå til innhold

Oktoberfest 2009 - arela - 55mm


Anbefalte innlegg

Bruker: arela

Brennvidde: 55mm

Deltakernivå: Pingle

Utstyr: Diverse kamera med 55mm (f/1.2, f/2.8 og f/3.5)

Tilleggsutfordring: Etternøler

Noen svart/hvit bilder blir forsinket da de taes med F3T.

 

edit: Innhold

3. Det røde fly

4. Kiwi

5. Drueplask i glass

6. Strengstol

8. Platespiller

10. Fire på rad

13. Gitar

17. Krystallys

18. Helsekost

20. Mixer

21. Perslia

25. Fin fest i går

27. En vekst

29. Bend it like Beckham

30. Som plommen i egget

Endret av arela
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har fått noen esker med gamle minner nå når mine foreldre holder på å klargjøre hus for salg. Dette flyet er vel limt sammen engang på 60-tallet, og hadde nok f.eks propeller dengang.

På 70-tallet ble endel av mine modeller utsatt for kinaputtangrep mens dette ble fotografert med en Nikon F. Skulle ønske jeg kunne finne disse negativene.

Husker særlig et fint bilde av slagskipet Scharnhorst idet det ble sprengt på skrivepulten min. Plutselig var jeg ikke alene på rommet lengre heller....

 

post-31719-1254527627_thumb.jpg

 

D1X m/Nikkor AIS 55mm f/2.8 og SB-800

Lenke til kommentar

Tror jeg ville likt å hatt hele tuppen i fokus, litt mer dybdesksarphet så man kunne lese all skriften.

 

Ellers bra at enda flere henger seg på, det eneste negative med det er at det er krevende å rekke over alle trådene, og mange bilder som hadde fortjent en kommentar blir stående uten...

 

Lykke til resten av Oktober : )

Lenke til kommentar
I dag er det frukt, nærmere bestemt kiwi
Nesten vel avslørende med de tekniske grepene du har gjort. Tror kanskje jeg hadde foretrukket en tanke panorering opp til venstre. Altså mer grønt, og mindre gulhvit masse. Du kommer temmelig nært her, fikk du fruktsaft på objektivet?

 

Hvordan oppfører objektivet seg ellers? Jeg har hatt mitt tilsvarende på service pga oljeinnsmurte blenderlameller, og nå er det like ille igjen. Et velkjent problem.

Lenke til kommentar

Virker som jeg har vært heldig med mitt.

Det var i meget god stand og meget rimelig, så jeg valgte å ikke AI'd min 55 f/3.5.

Fikk testet det godt i silregn på vår Meråkertur - kjempebra, bortsett fra at det til stadighet kom vann på frontlinsa. Skal mer til for å knekke disse.

 

 

Noe slikt (var ikke så lett å fokusere her)

post-31719-1254680022_thumb.jpg

 

Lenke til kommentar

Takker

Her er et annet stadie med samme drue.

Glasset er snudd 180 grader og blitsene er satt til repiterende.

Hadde håpet å få til et krasj, men drua holdt stand og er nå i min mage.

 

 

post-31719-1254752478_thumb.jpg

 

 

knb - etter å nettopp ha kost meg med DVD'en Fly Jefferson Airplane,

så skjønner jeg hvorfor jeg liker surrealistiske fargebrett

Endret av arela
Lenke til kommentar

Takker for det.

Musikalsk mystikk er nok treffende, for i dag har jeg mekket sammen en låt som jeg holder på å mekke og mikse på. Når jeg tenker nærmere etter, så kan dere være glad dere slipper å høre "komposisjonen".

Nå ser det ut som om det blir enda en dag i sotteseng, så jeg må se om jeg klarer å finne på noe lurt til i morgen.

 

Ser ut til at bildene mine er mindre enn gjennomsnittet. Kan kanskje være en ide' å lese bruksanvisningen!

Endret av arela
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...