Gå til innhold

Oktoberfest 2009 - Albix - Lensbaby (50mm)


Anbefalte innlegg

Bruker: Albix

Brennvidde: 100mm (Tror jeg)

Deltagernivå: Pingle

Utstyr: Canon 40D + Canon 100mm Lensbaby composer (ca 50mm)

Tilleggsutfordringer: Nix ... eller jo for svarte! ... må gjøre noe - alle bildene jeg tar om dagen er dønn kjedelige ... tilleggsutfordring kommer ...

 

Update: Ble sånn at jeg kjøpte Lensbaby composer i forrige uke - Endrer derfor objektiv. Er litt skeptisk, men vi får se om jeg holder ut en mnd.

 

 

edit: jo for svarte! ... etc.

Endret av Albix
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

2.Oktober: "København"

 

post-183885-1254605324_thumb.jpg

 

Exif: 1/1250, f/4, ISO 200

 

Plutselig kjøpte jeg Lensbaby Composer i København i forrige uke. Får prøve å gjøre det beste ut av det.

 

I københavn er det mange mange sykler ...

Endret av Albix
Lenke til kommentar

4. oktober: Høst

 

post-183885-1254675891_thumb.jpg

 

Exif: 1/500, f/8, Iso 100

 

 

Mye vanskeligere enn jeg hadde trodd å få fokus der jeg vil ha det (og i det hele tatt å få fokus). Er også usikker på om jeg liker effekten ...

 

Trondster: Heller foreløpig mot at det er gøy, og gir den en sjanse fortsatt. Mener å huske du bor i Køben - photografica, skindergade (ca 1800 dk) - flott butikk! - mye brukt.

Lenke til kommentar

Heh - det der kunne vært rett ut av Röyksopps

.. :D

 

Men - thumben din har helt andre farger enn selve bildet i browseren - sørg for at du lagrer/konverterer bildet med/til sRGB når det skal være på web - tror du har Prophoto RGB som color space - det fungerer dårlig på nett.. :)

 

Photographica er kongesjappe, ja, spesielt på gammelt utstyr! Har kjøpt all L-optikken min brukt på Foto/c like ved Nyhavn. :)

Lenke til kommentar
Heh - det der kunne vært rett ut av Röyksopps
.. :D

 

Men - thumben din har helt andre farger enn selve bildet i browseren - sørg for at du lagrer/konverterer bildet med/til sRGB når det skal være på web - tror du har Prophoto RGB som color space - det fungerer dårlig på nett.. :)

 

Jøss - du har helt rett! Prophoto RGB! Vet ikke hvordan det har skjedd. Takk for det Trondster :thumbup:

 

Den videoen liker jeg ... - Er vel kanskje påvirket av de samme omgivelsene som Röyksopp-gutta.

 

edit: quote end tag hadde falt ut

Endret av Albix
Lenke til kommentar
Dette er morsomme, og krevende bilder å se på. Man blir virkelig dratt inn med lensbabyeffekten. Sykkelbildet passet godt i s/h og jeg digger rammen på 04. oktober :)

 

 

Tusen takk for det olopolo :D

 

Ble ikke noe nytt bilde på meg i dag, men kommer sterkere tilbake, kanskje allerede i morgen :-)

Lenke til kommentar

Takk for kommentar Tomsi - Jeg fortsetter å prøve ut denne en stund til og angrer sålangt ikke på kjøpet ...

 

6.Oktober:

 

post-183885-1254863182_thumb.jpg

 

Exif: 1/160, f/8, Iso 640

 

 

Jobbet litt med dette i Lightroom - Overdreven gul fargemetning for å få løvbladene frem og tonet ned grønn - negativ Clarity - ble liksom litt mer mystisk sånn.

Lenke til kommentar

4. oktober var flott. Det uskarpe buskaset gir en fin innramming av det flotte landskapet.

 

På 6. oktober ser det som k.n.b sier ut som skogen snart angriper. En veldig urolig type uskarphet som gjør at trærne ser ut til å bevege seg når man flytter blikket rundt i bildet. Snedig.

Endret av arnold_layne
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...