Gå til innhold

Oktoberfest 2009 - Albix - Lensbaby (50mm)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

13. oktober: Den som'kje kråka kan nyttjast åt ...

 

post-183885-1255503343_thumb.jpg

 

 

Exif: 1/250, f/5.6, ISO 320

 

 

 

Begge de to siste var supre med lensbaby. 9. oktober aller suprest. Nostalgisk ble sagt her, det passer ganske godt.

 

Takker så mye for alle kommentarer :-)

 

Har litt lite tid for tiden - komer tilbake sterkere ...

Lenke til kommentar
Det var et av de bedre lensbaby-bildene - du må da ha vært ganske så tett på kråka? Den spesielle lensbaby-effekten endrer dybden i bildet - det ser nesten ut som en kråke på trekloss inne i et studio, med malt bakvegg. :D

 

Takk for det - Kråka lot meg komme ganske nær ja - Tamme Harstadkråker kanskje ...

Lenke til kommentar
Mange bra bilder her. Synes du får til meget bra fokusering. Sånn jeg har forstått det så er ikke det helt enkelt med lensbaby... Får lyst på et slikt objektiv selv!

 

Takk for det. Ja - Fokusering er vanskelig og det tar en stund før man skjønner effekten av å vri på kula. Det er ingen kommuniksjon mellom kamera og objektiv så man får ingen indikasjoner i søkeren (bortsett fra om det ser klart ut). I tillegg er det litt problematisk med eksponering - Jeg bruker stort sett blenderprioritet og merker at det er litt uforutsigbart om jeg må over- eller undereksp (ofte +/-2) - kan stort sett aldri stole på lysmåleren. Sist, men ikke minst er det et pes å skifte blender siden man faktisk må ta blenderen fysisk ut av objektivet (!) og så sette innen ny.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...