Gå til innhold

Last ned Windows 7 Enterprise


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

@ HulkHaugen

 

ACM-medlemskapet er jo for studenter. Å utgi seg for å være en student hvis man ikke er det grenser vel til det man kan kalle svindel. Kanskje det ikke bryter med noen lover som det står i bloggartikkelen du linker til, men høres litt skummelt ut endog. Hvis man faktisk er student er det jo selvsagt greit. Skjønt, IT-fakultene på universitetene rundt om i landet har jo allerede avtale med MSDN Academic Alliance, så hvis man går på et av dem får man gjerne medlemskap til tjenesten via dem.

Lenke til kommentar

La merke til at mpx.no har lagt ut Windows 7 i sine lister nå. Men det står ingenting om det er 32bit eller 64bit, og prisen er lik både på Pro og Ultimate, samt at oppgradering og full retail har lik pris. Så vet ikke om jeg tar sjansen på å legge inn noe bestilling enda. Så ender jeg opp med en 32bit upgrade når jeg egentlig vil ha 64bit retail f.eks.

 

Er det noe spikret pris på Windows 7 så langt (norsk utgave)?

Lenke til kommentar
Kom over denne:

 

http://samfunn.myhken.com/?p=344

 

Få 4 Win7Pro lisenser for $19, har kjøpt selv ;)

Hvordan klarer de å få det til å billig for studenter?

Vet ikke, jeg bare benytter det og koser meg med det =)

 

Noen som vet hva som er å foretrekke av x86 og x64 på en gaming/arbeids laptop, 4gb ram, 2,4ghz c2d, gf8600mgt? Har prøvd x64 RC1, men var ikke helt fornøyd med java og flash støtte bl.a, og opplevde ikke noe nevneverdig forskjell fra vista x86 egentlig... er kanskje like greit med x86 versjonen?

 

EDIT: Hørte en nærmest konspirasjon, om at MS gir studenter billig OS for å venne dem til MS for senere bruk i livet...

Endret av HulkHaugen
Lenke til kommentar
Kom over denne:

 

http://samfunn.myhken.com/?p=344

 

Få 4 Win7Pro lisenser for $19, har kjøpt selv ;)

Hvordan klarer de å få det til å billig for studenter?

Universiteter, høyskoler, skoler og andre faglige utdanningsinstitusjoner har ofte avtaler med Microsoft om å få billig programvare. Institusjonen velger selv hvilke programmer studentene skal få tilgang til. Noe av programvaren får institusjonen gratis, mens de gjerne må betale for annen programvare. Studentene får derimot alt gratis. Så inn effect så er det altså institusjonen som betaler for programvaren. I land hvor universitetene koster penger finansieres da MSDN-kostnadene gjennom semesteravgiftene. I Norge ved de offentlige universitetene finansieres nok MSDN-opplegget gjennom universitetets budsjett. Grunnen til at universiteter og lignende institusjoner får relativt billige avtaler med Microsoft gjennom MSDNAA er nok at Microsoft ønsker at studenter skal bli kjent med Microsoft-programvare slik at sjansen er større for at de bruker denne programvaren når de trer inn i arbeidslivet og må kjøpe programvaren til full pris. Du kan se på det som en slags investering.

 

Selv ville jeg nok gått for 64 bits-versjonen. Først av alt klarer ikke 32 bits utgaven å adressere mer enn totalt 4GB ram. 64 bits er også mer fremtidsrettet i den forstand at man endelig begynner å gradvis bevege seg mot 64 bits programvare. Dessuten har 64 bits Windows god bakoverkompatibilitet. Så det er ingen problemer knytte til å installere 32 bits programmer. Jeg mener også å ha lest at 64 bits OS yter bedre på ny maskinvare enn det 32 bits gjør.

Endret av Snorre
Lenke til kommentar
EDIT: Hørte en nærmest konspirasjon, om at MS gir studenter billig OS for å venne dem til MS for senere bruk i livet...

Det er ikke en konspirasjon. Det er sånn det er :)

Studenter får også MS Visual Studio gratis, og kan dermed få fremtidige bedrifter til å investere i samme programvare.

 

Selv har jeg ingenting i mot dette og har selv fått XP, Vista og Visual Studio gratis tidligere mens jeg studerte. Jeg hadde uansett brukt disse programmene :)

Lenke til kommentar
La merke til at mpx.no har lagt ut Windows 7 i sine lister nå. Men det står ingenting om det er 32bit eller 64bit, og prisen er lik både på Pro og Ultimate, samt at oppgradering og full retail har lik pris. Så vet ikke om jeg tar sjansen på å legge inn noe bestilling enda. Så ender jeg opp med en 32bit upgrade når jeg egentlig vil ha 64bit retail f.eks.

 

Er det noe spikret pris på Windows 7 så langt (norsk utgave)?

 

Retail versjonene av Home Prem , Professional og Ultimate leveres med både 64 og 32 bits DVD mediakit. Produkt nøkkelen du får kan benyttes på begge ( dvs du velger selv hvem du skal installere).

 

Når OEM versjonene dukker opp vil de være separate og man må velge 32 eller 64 bits ved bestilling/kjøp.

Lenke til kommentar
La merke til at mpx.no har lagt ut Windows 7 i sine lister nå. Men det står ingenting om det er 32bit eller 64bit, og prisen er lik både på Pro og Ultimate, samt at oppgradering og full retail har lik pris. Så vet ikke om jeg tar sjansen på å legge inn noe bestilling enda. Så ender jeg opp med en 32bit upgrade når jeg egentlig vil ha 64bit retail f.eks.

 

Er det noe spikret pris på Windows 7 så langt (norsk utgave)?

 

Retail versjonene av Home Prem , Professional og Ultimate leveres med både 64 og 32 bits DVD mediakit. Produkt nøkkelen du får kan benyttes på begge ( dvs du velger selv hvem du skal installere).

 

Når OEM versjonene dukker opp vil de være separate og man må velge 32 eller 64 bits ved bestilling/kjøp.

 

Okey, det er jo kjempeflott :)

 

Men forklarer fortsatt ikke hvorfor Home Premium, Pro og Ultimate har fått samme pris hos MPX ;)

Lenke til kommentar

"Datamaskinen blir slått av automatisk hver time 90 dager etter installasjon."

Fælt så slemme Microsoft skulle være. Dette er jo nesten mer slemt enn å bare rett og slett slutte å fungere etter 90 dager. :wee:

 

Selv ville jeg nok gått for 64 bits-versjonen. Først av alt klarer ikke 32 bits utgaven å adressere mer enn totalt 4GB ram. 64 bits er også mer fremtidsrettet i den forstand at man endelig begynner å gradvis bevege seg mot 64 bits programvare. Dessuten har 64 bits Windows god bakoverkompatibilitet. Så det er ingen problemer knytte til å installere 32 bits programmer. Jeg mener også å ha lest at 64 bits OS yter bedre på ny maskinvare enn det 32 bits gjør.

Windows 7 kommer vel både som 32- og 64-biters i en pakke. Så hvis man kjøper og installerer 32-biters så trenger man ikke betale noe ekstra for å skifte til 64-biters. Men enig i at 64-biters bør være tingen for de fleste.

Lenke til kommentar
EDIT: Hørte en nærmest konspirasjon, om at MS gir studenter billig OS for å venne dem til MS for senere bruk i livet...

Det er ikke en konspirasjon. Det er sånn det er :)

Studenter får også MS Visual Studio gratis, og kan dermed få fremtidige bedrifter til å investere i samme programvare.

Og det er på ingen måte unikt for Microsoft. Et hvert selskap ønsker selvfølgelig at så mange som mulig skal bruke programvaren deres. Markedssegmentering gjennom ulik pris (og ofte også ulik funksjonalitet) ut ifra hva folk er villig og har mulighet til å betale er et av virkemidlene.

 

Fordi det er store nettverkseffekter rundt produktene kan det i mange tilfeller lønne seg å gi bort programvare i starten. Folk opparbeider seg kompetanse på programmene som ikke er direkte overførbart til alternative programmer, det blir en vane og lagrer kanskje data i et format som alternativene ikke kan åpne på en god måte. Det gjør at det ofte er dyrt å bytte programvare når man først har brukt det i noen år.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...