Gå til innhold

Trolig lenge til neste nye konsoll (PS3/Wii/X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sony har jo sagt gjentatte ganger at de har intensjoner om levetid på 10 år for PS3 og at de ikke vil lansere noen ny konsoll før rundt 2015, så dette er vel ikke akkurat noen nyhet. Hva Microsoft gjør er vel en annen sak, men jeg vil anta at de også fokuserer på spill og ekstrautstyr i mange år fremover. Hverken Microsoft eller Sony tjener penger på konsollsalg i seg selv, det er spill og ekstrautstyr som drar inn pengene.

Lenke til kommentar
ENDELIG har de forstått at grafikk er ikke alt.

 

Hvem er det som har påstått at grafikk er alt? Personlig hadde jeg gjerne sett en refresh litt før, dagens konsollspill har for lav oppløsning, og ikke minst for lav framerate. Blir interessant å se hvordan konsollene ser ut i 2012-2015. De har jo blitt stadig likere PCen.

 

AtW

 

Sony har jo sagt gjentatte ganger at de har intensjoner om levetid på 10 år for PS3 og at de ikke vil lansere noen ny konsoll før rundt 2015, så dette er vel ikke akkurat noen nyhet.

 

Sony juger konsekvent så det renner av de, så det trenger ikke å bety så mye.

 

AtW

Lenke til kommentar

Ser ingen grunn til å bytte ut 360en på lang tid uansett, det kommer stadig nye spill jeg vil spille og jeg er mer enn godt nok fornøyd med ytelsen. Den dagen Xbox720 (or whatever) skal lanseres vil jeg nok likevel ha forhåndsbestilt for lenge siden, men om det blir om tre år eller 10 år spiller ingen rolle :)

Lenke til kommentar

ATWindsor: I mange år nå så har diskusjonen rundt PS3 og Xbox vært at bla hvem som har best grafikk. Spillprodusentene konkurerer også om hvem som kan lage et spill med best mulig grafikk, selv om at spillet i seg selv er crappy.

 

Grafikk er bra, men det er ikke alt.

 

Jeg har ihvertfall hatt følelsen av at de ønsker å presse inn så bra grafikk kort som mulig, og jeg tenker at en ny konsoll ville hatt enda sjukere grafikk kort, når det vi har i dag ikke klarer å bli utnytta fullt ut enda.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL
Sony har jo sagt gjentatte ganger at de har intensjoner om levetid på 10 år for PS3 og at de ikke vil lansere noen ny konsoll før rundt 2015, så dette er vel ikke akkurat noen nyhet. Hva Microsoft gjør er vel en annen sak, men jeg vil anta at de også fokuserer på spill og ekstrautstyr i mange år fremover. Hverken Microsoft eller Sony tjener penger på konsollsalg i seg selv, det er spill og ekstrautstyr som drar inn pengene.

Med dette menes ikke at de venter i 10 år før de gir ut ps4, men at Sony forventer å støtte og produsere konsollen i 10 år fremover. PS1 ble for eksempel produsert helt frem til 2006, det vil si i over 11 år. PS2 er ikke bare fortsatt i produksjon, det gis enda ut nye spill til konsollen. Det er dette Sony mener med 10 års levetid. Man kan likevel spørre seg om det samme vil skje med ps3, da den ikke blir markedsleder slik som ps1 og ps2.

Lenke til kommentar
ATWindsor: I mange år nå så har diskusjonen rundt PS3 og Xbox vært at bla hvem som har best grafikk. Spillprodusentene konkurerer også om hvem som kan lage et spill med best mulig grafikk, selv om at spillet i seg selv er crappy.

 

Grafikk er bra, men det er ikke alt.

 

Jeg har ihvertfall hatt følelsen av at de ønsker å presse inn så bra grafikk kort som mulig, og jeg tenker at en ny konsoll ville hatt enda sjukere grafikk kort, når det vi har i dag ikke klarer å bli utnytta fullt ut enda.

 

Selvsag konkurrer levrandørene av hardwaren grafikk, de kan levere interface for kontroller, og de bestemmer ytelsen på konsollen. Det er feks ikke levrandøren av konsollen som direkte bestemmer hvor god spillbarhet et spill får. Derfor blir det ikke unaturlig en fokus på det tekniske når man snakker om utstyret.

 

AtW

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Hadde vært tøft om Nvidia lanserte sin egen konsoll med IBM prossesor, med physX og alt det andre.

 

Må si at den nye konsollen fra Brasil er elendig.

 

Eller en ny SEGA maskin som kan spille total war og slikt på.

 

Tror Microsoft kommer med nextgen først igjen, siden de ikke akkuratt sliter med penger. men sliter med å bruke pengebingen sin.

 

Mye kommer av 4200 microsoft points og live 12 måneder som koster 600 kroner stykket, det er elendig dyrt.

 

Neste box blir sikkert sølv farga.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

Arcade spill har jo også tatt veldig av. Dette tyder også på at folk ikke er for opptatt av grafikk, men heller hvor bra spillbarhet/underholdning spillet har :)

 

 

Vil ikke påstå det er så dyrt for for Xbox Live med tanke på at det er over et helt år. Er vell gjerne sånn de kan vedlikeholde live tjenesten til å være den beste online tjenesten på konsoll markedet. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Burde ivertfall hvert bedre tilbud til studenter som alle vet har ikke studenter så mye penger. skulle minst vært 50% rabatt :p

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar
Mye kommer av 4200 microsoft points og live 12 måneder som koster 600 kroner stykket, det er elendig dyrt.

 

Får da dette for rundt 270kr på utenlandske nettsjapper.

 

Second that. Jeg kjøper 13 mnd. på QXL til 299,- og synes det er veldig snilt med tanke på hvor mye LIVE tilbyr. 5000 MS points koster NOK 410,- dersom du kjøper det via Marketplace, men disse også finner sikkert billigere andre steder. Betaler du 600,- for noen av disse så burde du kikke litt mer rundt først..

Lenke til kommentar
Den andre faktoren er den nye satsingen på å gjøre konsollene mer tilgjengelige for folk flest. Nærmere bestemt: Bevegelsessensitivt tilleggssutstyr, som både Microsoft (Project Natal) og Sony (PlayStation motion controller) snart lanserer til sine respektive konsoller. Disse fremstøtene vil sannsynligvis bidra til å blåse nytt liv i maskinene og forlenge levetiden betraktelig.

Og dette kan vi takke Nintendo Wii for. :thumbup:

 

Håper Nintendo har midler på bok til å utvikle det lille ekstra i mellomtiden når de andre konkurrentene sliter litt i motbakke. Konkurranse for slike store selskap er bare sunt. Ryggradene til Sony og Microsoft er vel ganske solid, eller?

Lenke til kommentar
Den andre faktoren er den nye satsingen på å gjøre konsollene mer tilgjengelige for folk flest. Nærmere bestemt: Bevegelsessensitivt tilleggssutstyr, som både Microsoft (Project Natal) og Sony (PlayStation motion controller) snart lanserer til sine respektive konsoller. Disse fremstøtene vil sannsynligvis bidra til å blåse nytt liv i maskinene og forlenge levetiden betraktelig.

Og dette kan vi takke Nintendo Wii for. :thumbup:

 

Håper Nintendo har midler på bok til å utvikle det lille ekstra i mellomtiden når de andre konkurrentene sliter litt i motbakke. Konkurranse for slike store selskap er bare sunt. Ryggradene til Sony og Microsoft er vel ganske solid, eller?

 

Ja konkurranse er definitivt sunt, alle de tre store har vist seg å være skurppuløse når det gjelder å være jævlige mot kunden når de har vært "for mektige", personlig håper jeg dog vi snart får en slutt på konsollsystemer som id ag, dvs gjensidig utelukkende og med eksklusive titler.

 

AtW

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...