Gå til innhold

Klagemuren for dårlige filmer


vikingkylling

Anbefalte innlegg

Fant ikke et sted som passet, så samler heller alt i denne tråden. Har du sett en film som er så dårlig at du må få utløp for raseriet, skuffelsen og alt det der? Si det her. Lei av remakes? I'm listening. Tviler litt på at denne tråden blir en suksess, men samma det.

 

La meg begynne. Da jeg vokste opp hadde vi bare en kanal på TVen, og å leie en film var noe vi sjelden gjorde. Derimot husker jeg at alle filmene vi så da var svært bra og varierte, og selv da vi fikk dvd-spiller, enkel tilgang til filmer og flere kanaler på TVen var kvaliteten på filmene ganske bra. Men så begynte de å gå tom for idéer og bestemte seg for å lage gamle filmer på nytt. Jeg har sett flere remakes enn jeg gidder telle, men bare en brøkdel har vært brukbare. Texas Chainsaw Massacre var bra nok, men Amityville forstod ikke helt om den ville være en remake av Amityville eller The Shining. Ikke at det spiller noe rolle da den er elendig uansett hva den er basert på. Det verste er når de tar suksessfulle filmer med et kjent ikon og voldtar franchisen for å få litt raske penger. Jason fra Friday 13th og Michael Meyers fra Halloween har blitt kastet ut i kulda og erstattet med elendige remakes, og nå kommer Nightmare on Elm Street også etterhvert. Uten Robert Englund, som har spilt Freddy siden starten i alle syv filmene, pluss i spin-offs som Freddy Vs Jason og Freddy's Nightmares (eller Freddy's Dreams, husker ikke i farta.)

 

Siste nytt innen remakes er Predators, en "reboot" av Predator franchisen. Heldigvis er det ikke en direkte remake, da de drar til Predatorenes hjemplanet denne gangen. Noen av dere har kanskje sett Bubba Ho-Tep? Det er en genial film der Elvis aldri døde, men ble byttet ut med en imitator. Elvis er nå på gamlehjem og oppdager at folk begynner å dø på litt mistenkelig måte. Det viser seg at en mumie hjemsøker eldrehjemmet "like som kinda of Bubba Ho-Tep or something." :p Hovedrollen spilles av kongen av B-filmer, Bruce Campbell. Han er ikke bare perfekt for filmen, han er filmen. Nå får den endelig en oppfølger - kalt Bubba Nosferatu, og med Ron Perlman i hovedrollen? Hva faen? Hvorfor ikke lage en Conan-film uten Arnold, eller Rambo uten Stallone?

 

Husker dere Gremlins? Det er veldig mange rykter om Gremlins 3, eventuelt en Gremlins remake. Med CGI-monstre, selvfølgelig. CGI-Chucky er også på vei, selv om Chucky er en dukke. Det var ilksom hele konseptet med Child's Play i første omgang. Alien? Jada, remake. The Thing? "Prequel", dvs reboot uten noen av de gamle skuespillerne. Godzilla? Jada, reboot på vei. Retard på vei passer vel bedre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

The grudge (remakene) filmene har også gått til helvete.

 

Det som trekker ned på remaken av Friday the 13th er at de har sveisa sammen elementer fra de 3 første filmene og gjort en del annerledes.

 

 

Og i Halloween remaken så har Rob Zombie gjort Michael Myers en del brutal (det er jo bare bra !) og i tilleg gjort Michael om tilen kjempe og søstera til en Bimboberte

Lenke til kommentar

For såvidt, men setter de gode, kanskje glemte filmer i bra lys eller dårlig lys? Ta for eksempel The Wolf Man. Mange av dagens unge vil nok si den er bra og så videre, men hvor mange har fått med seg at det er en remake av en film fra 1930-tallet? Personlig synes jeg den originale er en av de beste filmene jeg har sett noensinne, selv i dag. Effektene er heller tvilsomme, den er i sort/hvitt, har kun mono lyd og så videre, så vil dagens unge like den? Neppe. For den saks er fire av favorittskuespillerne mine Lon Chaney Sr, Lon Chaney Jr, Boris Karloff og Bela Lugosi. Alle fire tilførte filmene noe svært få andre kan og elsket jobben sin. Da Boris Karloff skulle spille en mumie (i The Mummy, senere nyinnspilt med Brendan Frasier) skulle han i en scene stjele en medaljong eller noe sånt (er lenge siden jeg så den). I scenen ser vi kun hånden hans, men han var likevel tullet helt inn i bandasjene for å gjøre scenen så ekte som mulig. Når vi tenker på at det tar ganske lang tid å kle ham opp slik og at det er vanskelig å bevege seg da kan man jo tenke litt over hva dagens skuespillere tror de må gjennom. ;)

 

Poenget er at folk i dag ofte ikke aner at en film faktisk er en remake, eller de driter i de originale fordi de begynner å dra litt på årene. Hvem husker vel ikke "I am legend" med Will Smith? Mange ante ikke at det var en remake, selv om den er nyinnspilt for tredje eller fjerde gang. En av de var "Last man on Earth", og selvsagt fikk den en slags oppfølger kalt "Last woman on Earth". Alt er igjen basert på en novelle av Richard Matheson, uten at han ble noe mer kjent av den grunn. ;)

Lenke til kommentar

For det første er den originale The Wolf Man fra 1941, og for det andre kommer ikke remaken ut før i 2010. Dessuten kom faktisk Last Woman On Earth ut noen år før Last Man On Earth. Ellers er jeg ganske enig med deg angående remakes.

Endret av GoreGalore
Lenke til kommentar
Poenget er at folk i dag ofte ikke aner at en film faktisk er en remake, eller de driter i de originale fordi de begynner å dra litt på årene.

 

Hvis det ikke kom en remake, ville jo de samme folkene fortsatt ikke visst at det fantes en original. Nyinnspillingen vil derimot få flere (ikke alle) til å bli oppmerksomme på den gamle. Det ser jeg bare som positivt.

Lenke til kommentar
For det første er den originale The Wolf Man fra 1941, og for det andre kommer ikke remaken ut før i 2010. Dessuten kom faktisk Last Woman On Earth ut noen år før Last Man On Earth. Ellers er jeg ganske enig med deg angående remakes.

 

Alle de filmene kom på 30- og 40-tallet. Beklaget at jeg ikke husket det nøyaktige årstallet i farten. Aner heller ikke hva som kom først av Last Woman og Last Man, men det er ikke nøye.

 

Og jada, når vi får en remake kan folk bli oppmerksom på originalen. Det betyr ikke at de faktisk bryr seg. Tvert imot kan folk klage på hvor dårlig den er og snakke negativt om den, bare fordi den nye har bedre effekter.

Lenke til kommentar
Utruleg teit at det ikkje finst filmproduksjon utanom Hollywood, i grunn. Då kunne ein kanskje funne anna å sjå enn remakes ein ikkje er intereesert i.

 

Det sier vel kanskje mest om din mangel på kjennskap til annen filmproduksjon. Selvsagt lages det masse film andre steder enn i Hollywood...

Lenke til kommentar
Utruleg teit at det ikkje finst filmproduksjon utanom Hollywood, i grunn. Då kunne ein kanskje funne anna å sjå enn remakes ein ikkje er intereesert i.

 

Det sier vel kanskje mest om din mangel på kjennskap til annen filmproduksjon. Selvsagt lages det masse film andre steder enn i Hollywood...

 

Hæ? :omg:

 

Lages det film andre steder enn i Hollywood??? Tror jeg ikke noe på...blasfemi!!!

Lenke til kommentar
Utruleg teit at det ikkje finst filmproduksjon utanom Hollywood, i grunn. Då kunne ein kanskje funne anna å sjå enn remakes ein ikkje er intereesert i.

 

Det sier vel kanskje mest om din mangel på kjennskap til annen filmproduksjon. Selvsagt lages det masse film andre steder enn i Hollywood...

 

Pics or it didn't happen. Om du kjem med eit bevis skal eg tru på deg.

Lenke til kommentar
Utruleg teit at det ikkje finst filmproduksjon utanom Hollywood, i grunn. Då kunne ein kanskje funne anna å sjå enn remakes ein ikkje er intereesert i.

 

Det sier vel kanskje mest om din mangel på kjennskap til annen filmproduksjon. Selvsagt lages det masse film andre steder enn i Hollywood...

 

Pics or it didn't happen. Om du kjem med eit bevis skal eg tru på deg.

apr04_bollywood_collage.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...