Gå til innhold

Anmeldelse: Fat Princess (PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel, vi beveger oss på full fart mot Itavisen sin standard på både artikkler og forumet om dette fortsetter slik.

 

Ser ut som at dette spillet blir vurdert som et godt spill (ca 6 - 7 / 10 ) hos mange andre publikasjoner men artikelforfatter er tydeligvis ikke enig her.

 

Så får det bli opp til enhver hvilken karakter som veier tyngst, Spillverket.no eller feks :

 

*Meristation

*IGN

*Gamespy

*Gamespot

*Gameplanet

 

Pick your poison...

Lenke til kommentar

Jeg er også veldig overrasket, men over til litt kritikk av artikkelen. Den har jo noen gode punkter, men jeg vil ihvertfall påpeke følgende:

 

- Det er nesten urimelig å sammenlikne spill som Battlefield og Team Fortress 2 som er

FPS mot et spill som er isometrisk(?), selvom capture the flag er temaet. Terskelen for å

ville plukke opp kontrolleren for å spille dette er også vesentlig lavere for en casual

gamer. Å sette en evntuell anbefaling opp mot Battlefield er faktisk "bra teit".

 

- I hvilket tilfelle er det interessant med "modding" av spillfiguren din i denne sjangeren.

Man må jo tenke på hvilken type spillere spillet sikter seg inn på, og hvilken sjanger.

 

- Jeg tviler på at det er mange som noengang trodde at historien skulle være spesielt god

i dette spillet - det er heller ikke det som er hovedpoenget.

 

- Å grine over at det er vanskelig å ta flagget fordi det befinner seg i fiendens base er

nesten litt teit. Hvilket capture the flag spill er det som ikke har dette?

 

- Jeg tror rett og slett at anmelderen her har misforstått hva slags spillopplevelse og ide

Fat Princess er basert på. Man får ikke er ordentlig eller rettferdig anmeldelse av et spill

på den måten. Mulig at spillet har balanseproblemer, men det gjør det ikke til et dårlig

spillkonsept.

 

//T

Lenke til kommentar
- Å grine over at det er vanskelig å ta flagget fordi det befinner seg i fiendens base er

nesten litt teit. Hvilket capture the flag spill er det som ikke har dette?

 

- Jeg tror rett og slett at anmelderen her har misforstått hva slags spillopplevelse og ide

Fat Princess er basert på. Man får ikke er ordentlig eller rettferdig anmeldelse av et spill

på den måten. Mulig at spillet har balanseproblemer, men det gjør det ikke til et dårlig

spillkonsept.

Det er vanlig at man blir oversvømt av fiender når man plukker opp noe fra basen til motstanderlaget, det er ikke fullt så vanlig at man verken kan bruke våpen eller bevege seg fortere enn en middels pensjonist. Dette er den store vrien til Fat Princess (som skrevet i omtalen), og den fungerer dårlig siden det skal mye mer til for å få noen til å hjelpe seg med et angrep enn å få noen til å forsvare basen. Kampsystemet fungerer også dårlig, og dermed har vi et spill som får 4/10. Verre er det ikke. :)
Lenke til kommentar

Jeg har aldri hørt om dette spillet. Ei har jeg lest omtalen. Men utifra kommentarene i denne tråden kan umiddelbart trekke konklusjonen: Det er snakk om en PS3-eksklusiv tittel.

 

Ta dere en bolle folkens. Jeg gidder ikke dra "spillanmeldelser er subjektive"-leksa, fordi innerst inne vet dere at dere har FEIL. Men dere klarer likevel ikke synke til nivå milevis under til og med trollene for å bevise et poeng jeg forlengst har innsett: Fanboygruppen er grovt overrepresentert blant PS3-eierne.

Lenke til kommentar
- Å grine over at det er vanskelig å ta flagget fordi det befinner seg i fiendens base er

nesten litt teit. Hvilket capture the flag spill er det som ikke har dette?

 

- Jeg tror rett og slett at anmelderen her har misforstått hva slags spillopplevelse og ide

Fat Princess er basert på. Man får ikke er ordentlig eller rettferdig anmeldelse av et spill

på den måten. Mulig at spillet har balanseproblemer, men det gjør det ikke til et dårlig

spillkonsept.

Det er vanlig at man blir oversvømt av fiender når man plukker opp noe fra basen til motstanderlaget, det er ikke fullt så vanlig at man verken kan bruke våpen eller bevege seg fortere enn en middels pensjonist. Dette er den store vrien til Fat Princess (som skrevet i omtalen), og den fungerer dårlig siden det skal mye mer til for å få noen til å hjelpe seg med et angrep enn å få noen til å forsvare basen. Kampsystemet fungerer også dårlig, og dermed har vi et spill som får 4/10. Verre er det ikke. :)

 

Det er selvfølgelig helt iorden - jeg synes bare at man fra starten av tok en veldig negativt tone, og jeg fikk dermed inntrykket av at anmeldelsen var biased. Tenkte at min kritikk av kritikken kanskje var litt mer underbygget enn noe av det andre som har kommet. Verre er det ikke (for min del heller) ;)

 

 

@Tlady: Forøvrig, kan jeg nevne at jeg ikke er noe mer fan av Sony enn M$. Faktisk misliker jeg dem begge, men jeg liker veldig godt den fleksibiliteten som Sony har gitt brukeren maskinvaremessig i PS3 - kanskje er det håp for dem allikevel? Dessuten lover neste spillår mye bra.

 

//T

Endret av twhoffma
Lenke til kommentar

twohoffma :

 

Ser ut som det er en slags mote å disse spill i de første 4 linjene man skriver så at man sparer leseren for å lese resten av artikkelen.

 

Personlig så synnes jeg at om artikkelforfatteren starter artikkelen negativt så har jeg inntrykket av at han dømmer spillet før han har engang spillt det, noe som selvsagt ikke trenger å stemme. Derfor foretrekker jeg heller at både tittel og de første relevante ordene som skal fortelle litt om spillet faktisk er mer neutralt enn noe annet.

Lenke til kommentar

Vi har terpet på det før, men anmeldelser er i høyeste grad subjektive. Derfor kan det være en tanke å lese flere anmeldelser av samme person, av spill man kjenner til, for å gjøre seg opp en formening om man er på bølgelengde eller ikke.

 

Alle verdens spillmedier må gjerne ha gitt et spill toppkarakter, men vil skribenten vår slakte det, så er det hans/hennes rett så lenge de kan begrunne det godt. Jeg setter det litt på spissen her, men hvis vi skulle ta hensyn til hva andre skriver, ville vi ikke kunnet trekke egne konklusjoner lenger.

 

Det samme gjelder jo filmanmeldelser. En film som får en femmer i Dagbladet, kan like gjerne få en treer i Aftenposten. Det er anmelderens preferanser det kommer an på.

 

I det minste gjør vi ikke som et skrekkeksempel jeg hørte om her om dagen, en filmanmelder som skrev anmeldelsene basert på forhåndsomtale av filmene istedenfor å faktisk se dem... :S

Lenke til kommentar

Hmm... Jeg godtar at annmelder ikke liker spillet - det er igrunn greit. Jeg reager litt på måten det blir skrevet på, muligens litt unødvendig spydig? Hvis du vil fremstå som subjektiv burde du muligens prøve å holde en tone som ikke gjør at det høres ut som om du bestemte deg for å hate spillet før det kom (oi, ubrukelig lang setning).

 

Uansett så tror jeg du ikke har forstått helt greia med spillet. For å kunne hente prinsessa må spillerne faktisk SAMARBEIDE. Utviklerne sier selv at et lag feiler TOTALT dersom de ikke samarbeider (det er ikke særlig vrient, med mindre du er totalt løk i huet xD)

 

For å hente prinsessa plukker du opp henne, samtidig som et par stykker hekter seg på deg slik at prinsessa blir fraktet fortere. Et par som forsvarer de som går - problem fucking solved. Dette fungerer usannsynlig dårlig i singleplayer, men dette er jo basicly et multiplayer only spill. Singleplayer = tutorial.

 

Jeg syntes hvertfall spillet er kjempemorsomt :D

De av dere som liker god samarbeid, blod og knallmoro vil få masse ut av de 100 usle kronene dette spillet koster ;) I know I have ^^

Endret av bjaanes
Lenke til kommentar
Uansett så tror jeg du ikke har forstått helt greia med spillet. For å kunne hente prinsessa må spillerne faktisk SAMARBEIDE. Utviklerne sier selv at et lag feiler TOTALT dersom de ikke samarbeider (det er ikke særlig vrient, med mindre du er totalt løk i huet xD)

Dette her - og med det mener jeg nøyaktig det samme som du påpeker her - skrev jeg da om i omtalen? :dontgetit:

Lenke til kommentar

Se der ja! Eurogamers sin omtale av Fat princess var faktisk mye bedre enn spillverket.no...

 

Grunn? Vel i motsettning til spillverket sin omtale trenger ikke Eurogamer å starte omtale med spydigheter men bygger opp casusen gjennom en 2 siders review.

 

Den forklarer ganske så bra hvorfor spillet ikke fortjener mer enn 6 / 10 , noe som kanskje til og med er litt for mye poeng i forhold til hva spillet fortjener.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...