Gå til innhold

Artikkel: Ubuntu-brukere får eget magasin


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det meste man er ute etter finner man på nett, men jeg digger å sette meg i godstolen med magasiner og aviser så dette liker jeg.

 

Mye lettere å fokusere på artiklene når man ikke har "støyen" fra internett. Er vanligvis som en ADHD sommerfugl med kort "attention span" på nettet.

Lenke til kommentar
Kjøpte dette på Flesland for to uker siden på Narvesen for 214,- Fikk litt sjokk når eg kom i kassen.

Fikk litt sjokk når jeg så prisen jeg også, spesielt med tanke på differansen på engelsk til norsk pris på dette bladet i forhold til andre Linux-blader.

 

Kjøpte det alikevel, måtte jo lese igjennom, ble ganske fornød så kan hende jeg heller ender opp med å abonere om Narvesen ikke setter ned prisen.

Lenke til kommentar

Anbefaler alle her å vise sin interesse for dette bladet (og moderpublikasjonen Linux Magazine) hos det lokale biblioteket, kanskje de tar det inn for dere. Kansje aller mest sannsynlig på skolebibliotekene innen teknisk høyere utdanning.

Jeg vet ihvertfall hvem jeg skal sende mail til nå.

Lenke til kommentar

Ubuntu har hatt et eget magasin i et par år allerede.

 

Full Circle Magazine

 

Det er helt gratis, har en rekke dybdeartikler om Ubuntu og programmene som følger med. Magasinet leveres som PDF. Hvis jeg ikke husker feil så har det vært oversatt til norsk også, men akkurat nå finner jeg ingen andre språkversjoner enn engelsk.

 

Det nye med Ubuntu User er at det utgis på papir.

Lenke til kommentar
Skal en punge ut 214 kroner kan en like godt kjøpe en skikkelig bok om emnet.......

Likte Onkel Skrue avataren og den kommentaren der :!:

 

Kan si meg enig, evt se om man kan abonnere direkte fra utgiveren. Påslaget til Narvesen på utenlandske blader er helt tullete.

Et år med EDGE koster ca 800 til Norge (13 blader) Ett blad på Narvesen koster rundt 150.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg kjøpte det også på Narvesen i Oslo for 214 kr. Måtte spørre hun dama som stod bak disken om hun var splitte pine gal da hun sa hva det kostet. Hun påstod at prisen var så høy pga dvd'n som fulgte med bladet...Litt ironisk når linux skal være free of charge :)

Men det er absolutt et bra blad da. Men ikke helt verd 214 kr.

Lenke til kommentar

Narvesen bruker altså godt over 3-gangern. Bladet skulle jo koste ca 70 kr per stykk i utsalg i resten av Europa. Altså inkludert et påslag for selger. Det skulle ikke forundre meg om det koster ca 40 kroner inn for Narvesen. Altså at de legger 435% på innkjøpsprisen.

Lenke til kommentar

Har brukt Kubuntu i ca 4 mnd nå, og tar denne tråden litt OT. Siden jeg heller bruker 214,- på en bok som Datafeilen poengterer, så trenger jeg noen tips. Har en Debian bok kjøpt for 4 år siden (linux ble ikke installert den gangen grunnet driver issues med ati x800)og regner med at den er utdatert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...