Gå til innhold

Id Software kjøpt opp


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jøss denne så jeg virkelig ikke komme. Når jeg så overskriften fryktet jeg at EA eller Activison hadde væt på banen. Dette tro jeg kan bli et fruktbart sammenslåing, da Bethesda får teknologi til å gjøre neste Oblivion, Fallout og ikke minste det nylig anonserte spillet (var det ikke Brinx det het) enda finere. Og kanskje Id kan få litt dra hjelp i gameplay, får selvom id er en pioner i grafikk er det sjeldent de slår på stortromma når det gjelder gameplay-elementer.

Lenke til kommentar

Hmmm ... litt skeptisk til dette.

 

Har det vært noen uttalelser om følgende:

 

*Kommer Linux til å få lik (bare ikke mindre iallefall, et av de få spillene med nativ støtte) prioritet som tidligere med de nye eierne?

 

*Kommer fortsatt de eldre game-engine'ene til id-Tech å bli gitt ut under åpen kildekode når id-Tech har kommet med en ny engine?

Endret av tamarin
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Er jo uansett hvordan man vrir og vender på det trist med færre aktører innenfor spillindustrien, men Zenimax er likevel ikke det værste stedet Id kunne havne.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg synes egentlig den nesegruse beundringen av Carmack og id er i drøyeste laget. De var eksepsjonelle, men i dag er det et hav av ekstremt dyktige utviklere på verdensbasis. id har ikke laget noe spesielt i det siste. Rage ligger fremdeles laaangt frem i tid. Å kalle dem aktuelle med det spillet blir noe drøyt for meg. Det begynner å bli en stund siden de var aktuelle med noe som helst.

 

Det skal bli spennende å se hva dette oppkjøpet fører til. Jeg håper id fortsetter å lage kvalitet og at det snart kommer noe reelt fra de kanter. :)

Lenke til kommentar
Jeg synes egentlig den nesegruse beundringen av Carmack og id er i drøyeste laget. De var eksepsjonelle, men i dag er det et hav av ekstremt dyktige utviklere på verdensbasis. id har ikke laget noe spesielt i det siste. Rage ligger fremdeles laaangt frem i tid. Å kalle dem aktuelle med det spillet blir noe drøyt for meg. Det begynner å bli en stund siden de var aktuelle med noe som helst.

 

Det skal bli spennende å se hva dette oppkjøpet fører til. Jeg håper id fortsetter å lage kvalitet og at det snart kommer noe reelt fra de kanter. :)

Carmack og id har og er store pådrivere for spillutvikling og innovasjon. Carmack er spesialist på spillmotorer, som er den aller mest viktige delen av spillet, og er ekstremt dyktig. Hvis du mener id lager for få spilltitler, så bør du undersøke hvor mange spill som bruker id Tech. id Tech er blant verdens beste spillmotorer, og id er med i Khronos Group som utformer nye versjoner av OpenGL. id har også i lengre tid ligget fremst når det gjelder å ta i bruk ny grafikk-teknologi. id er kanskje ikke selskapet som selv spyr ut flest spilltitler, men er detfinitivt et av de viktigeste selskapene i markedet.
Lenke til kommentar

Hvis jeg ikke husker feil så skilte Carmack & Co lag med Softdisk for å lage et selvstendig selskap, id Software. Dette er jo helt baklengs.

 

Kan aldri komme noe godt ut av at selskaper blir kjøpt opp for profitt.

 

Det er faktisk ikke mulig å skape noe bra om man tenker på profitt.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...