Gå til innhold

Trening før rekruttskolen

baBuShKa

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal til Sjøforsvarets rekruttskole i Sept.

Har veldig lyst å gjøre det bra på rekrutten for å få best mulig tjeneste etter rekrutten.

Er det noe spesielt jeg bør trene på?

Jeg trener mye styrke og vektløfting på fritiden. Bør jeg da begynne å trene kardio også? Jogging, gå tur og slikt?

Noe annet jeg bør bli flinkere på?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De har vel ikke flere tester enn 3000 meter og litt kroppsheving i bom og slikt. Så tar du å trener litt god dammeldags jævlig gymtime prinsipp, så er du nok godt rusta. Tar du å vandrer litt rundt opp og ned bakker med 10-15 kilo på ryggen, så venner du deg til det og.

FyFo er bra det.

Skrevet

Det viktigste er ikke å løpe fortest, ta flest push-ups og sit-ups, det aller viktigste er vilje, initiativ og positiv instilling! Høres kanskje ut som en tapers uttalelse, men selv er jeg ikke i toppform og ligger midt på treet i troppen når det kommer til resultater på tester, likevel er jeg lagfører for 11 mann i Garden. Det som blir sett er folk som ønsker å gjøre det bra, folk som prøver så godt de kan, alltid. Vis at du kan være en av de som får ting til å skje, at du kan ta kontroll over situasjoner og hjelpe andre fremover :)

Men, for all del, tren push-ups, sit-ups og hang-ups. Tar ikke lang tid i å bli bedre i dette! :)

Skrevet

Det er jo ingen hemmelighet at det er greit å være forberedt til rekrutten, så jogging og vandring med sekk er kjempebra. Også push-ups og hangups er kjekt å være litt trent på.

Det du kan dra nytte av da er å ikke bli like sliten som alle de som er uforberedt, og kunne prestere bedre på andre ting også, i tilegg til å ha gode holdninger og stå-på vilje.

Skrevet (endret)

Jepp, målet de har med treningen er ikke at du skal klare max i benk eller være raskest på 100 meteren. Er god gammeldags seighet og basisstyrke som gjelder.

Lykke til :)

Endret av Stonescream
  • 2 uker senere...
Skrevet

Tips fra krigsskoleelev/jegersoldat (ikke meg): løp i skog og mark. Tren med sekk som det er vekter i og svøm mye, for da får du brukt mange muskler i kroppen. Selv skal jeg på til madla 30. september, og treningsprogrammet mitt er kondis og styrke annenhverdag 4-5 dager i uken i to måneder fremover. Deretter er det svømming i 4 uker. Får håpe dette holder til førstegangstjeneste for min del :)

Skrevet

Treninga di før rekrutten kommer IKKE til å avgjøre noe om hvor du skal. Det kommer helt an på hva slags holdninger du har generelt.

Og husk at det er alltids en tjukking som drar tempoet ned. :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...