Gå til innhold

Satser stort på Natal (X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Selvsagt. Alle med mer enn 3 hjerneceller skjønner jo att dette er "Xbox 720".

 

MS tar en Nintendo og selger samme hardwaren en runde til og legger til motion control. Wii har jo bevist at hardware ytelse betyr ingenting.

 

Samme kommer Sony til å gjøre.

 

Så noen nye konsoller kommer vi ikke til åse på mange år.

Lenke til kommentar
MS tar en Nintendo og selger samme hardwaren en runde til og legger til motion control.

Maskinen er fremdeles det samme. Det eneste som er nytt er kontrolleren (i den grad Natal-systemet kan kalles en kontroller).

Wii har jo bevist at hardware ytelse betyr ingenting.

Tull og tøys.

Wii fyller en egen nisje, er billig, og apellerer til "vanlige folk". Derfor selger den godt. For vanlige gamere som vil spille mer krevende spill så teller ytelse i aller høyeste grad. De jeg kjenner som spiller mye spill har enten PS3, Xbox 360 eller begge deler.

Lenke til kommentar
MS tar en Nintendo og selger samme hardwaren en runde til og legger til motion control.

Maskinen er fremdeles det samme. Det eneste som er nytt er kontrolleren (i den grad Natal-systemet kan kalles en kontroller).

Wii har jo bevist at hardware ytelse betyr ingenting.

Tull og tøys.

Wii fyller en egen nisje, er billig, og apellerer til "vanlige folk". Derfor selger den godt. For vanlige gamere som vil spille mer krevende spill så teller ytelse i aller høyeste grad. De jeg kjenner som spiller mye spill har enten PS3, Xbox 360 eller begge deler.

 

Um, det er jo dette jeg sier?

 

At noen få "hardcore" spillere bryr seg om kraftig hardware betyr ingenting i det store og hele. Casual spillere er det som teller nå.

 

Derfor vil Sony og MS gjøre det samme som Nintendo gjorde, selge samme hardware en runde til. Er jo ikke noe poeng å lage ny dyr hardware som bare er kraftigere.

 

Og at Wii er så billig stemmer jo ikke da den er ganske mye dyrere enn 360.

Endret av MagnarP
Lenke til kommentar

Stilig teknologi og alt, men er det egentlig stort mer enn en moteriktig gimmick?

 

Spillrelaterte skader kommer hvertfall til å strekke seg langt forbi muse-arm og senebetennelse i avtrekker'n... :)

 

Man unngår å plante Wii-mote'n i plasma'n, men jeg gleder meg allerede til diverse "snubla i teppekanten og sparka katta ut vinduet" historier.

 

edit: Har vel tydelig avslørt meg selv som en pc-gamer. For konsoll er vel en mere relevant plage krampe i tomlene.

 

Og angående kommentaren om at dette er en gimmick; Ja, det funker nok fett for å være håndballkeeper eller bipolar kunstner, som vist på E3-demoen, men det må da være et ganske lite subset av spill-opplevelser som er praktisk gjennomførbar uten en kontroller av noe slag. Tenker da på ting som å forflytte seg i miljøet etc. Kanskje det følger med en

:)

Den logiske måten blir da å bruke gesturer som vist i menysystemet, men dette synes jeg blir å fjerne seg ganske langt fra grunnfilosofien i dette, og følgelig blir real-time tracking av 48 ledd en gimmick.

 

edit2:

Tonen i dette innlegget kan vel kanskje virke forutintatt negativ, men jeg må understreke at det bare er naturlig skepsis, og jeg ser gjerne at MS får meg til å spise hatten min.

Endret av RolloThomasi
Lenke til kommentar
Stilig teknologi og alt, men er det egentlig stort mer enn en moteriktig gimmick?

 

Spillrelaterte skader kommer hvertfall til å strekke seg langt forbi muse-arm og senebetennelse i avtrekker'n... :)

 

Man unngår å plante Wii-mote'n i plasma'n, men jeg gleder meg allerede til diverse "snubla i teppekanten og sparka katta ut vinduet" historier.

 

edit: Har vel tydelig avslørt meg selv som en pc-gamer. For konsoll er vel en mere relevant plage krampe i tomlene.

 

Og angående kommentaren om at dette er en gimmick; Ja, det funker nok fett for å være håndballkeeper eller bipolar kunstner, som vist på E3-demoen, men det må da være et ganske lite subset av spill-opplevelser som er praktisk gjennomførbar uten en kontroller av noe slag. Tenker da på ting som å forflytte seg i miljøet etc. Kanskje det følger med en

:)

Den logiske måten blir da å bruke gesturer som vist i menysystemet, men dette synes jeg blir å fjerne seg ganske langt fra grunnfilosofien i dette, og følgelig blir real-time tracking av 48 ledd en gimmick.

 

edit2:

Tonen i dette innlegget kan vel kanskje virke forutintatt negativ, men jeg må understreke at det bare er naturlig skepsis, og jeg ser gjerne at MS får meg til å spise hatten min.

 

Ja, dette er ikke noe for oss mer seriøse spillere kanskje. Men som vi og tydeligvis MS og Sony har sett så er kroppsøvelser foran TV'en hva folk vil ha.

 

Bare Wii fit alene har solgt like mye som PS3. Og Wii fit kom ut MYE senere. Tenk over det et lite øyeblikk.

 

Folk sa at Wii ville være en gimmick også, men selv i dag flere år senere selger den rundt 3 ganger mer enn de andre. Og det enda den er dyrere enn 360.

Lenke til kommentar

Ser ikke hvilke spill som kan spilles med denne greia, men når Rare, så lenge de kan lage like gode spill som Goldeneye og Jet Force Gemini, så blir det sikkert noe rart no.

Morro å lese hvordan xbox fans driver å klage etter wiien med bevegelse når de forguder denne nesten-men-ikke-helt-rippoff-rippoffen. :roll:

 

 

(og hallo! det var en reklamebanner der som blokkerte legg til kommentar knappen der !!)

Lenke til kommentar

Har svært liten tro på Natal...

 

Man har hatt Eyetoy en god stund nå...og spillene som har kommet har ikke imponert.

 

Det blir for upresist, for sakte og for slitsomt i forhold til en kontroller...

 

Sitte og holde et "ratt" ute i løs luften? Bla gjennom et bibliotek ved å svinge på håndleddet? Pliiz

 

Meeen det kommer sikkert til å selge som hakka møkk...

Lenke til kommentar
Microsoft håper at Natal vil hjelpe dem å kapre kunder hos "de 60% av husholdninger som ikke har en spillkonsoll"

 

Akkurat det Nintendo har gjort, og se hva som har skjedd med dem! Ja, de har oppnådd målet sitt, men helt mistet alt snev av fandom jeg hadde for dem.

 

 

Dweeber, om du har lest nok om Natal burde du visst at den skal være veldig presis og smart, siden du kan for eksempel sitte i et rom med fem unger som hopper rundt foran TVen, og den vet fortsatt at det bare er dine bevegelser den skal følge. Er også snakk om at noe så detaljert som fingerbevegelser skal kunne registreres godt. Om alt de sier om den er sant, åpner det muligheten til utrolig mange kule spill, men det blir nok bare "BIG FAMILY PARTY SKATING" og sånne spill. Men jeg PRØVER å ha litt håp!

Endret av Patney
Lenke til kommentar
[...]

siden du kan for eksempel sitte i et rom med fem unger som hopper rundt foran TVen, og den vet fortsatt at det bare er dine bevegelser den skal følge.[...]

Tror jeg ikke før jeg får se det. Og nei, traileren tells ikke.

 

Tror det var Kotaku som skrev om sin erfaring da de spilte, så gikk folk foran samme kamera, og det påvirket ikke spillet. Bare spilleren som var registrert på konsollen (altså at kameraet "scannet" de først) kunne spille.

Lenke til kommentar

Kan noen fortelle meg hvorfor det ikke er Natal sitt kamera som er avbildet over? Ser ut som en mye større rigg enn hva vi har blitt presentert med. Og hva er den svære kassa under til?

 

Okay, kanskje det er en prototype eller noe sånt.. Men hvorfor har da Molyneux en ferdig versjon?

 

Noe som ikke stemmer her... :ph34r:

Lenke til kommentar

Den tiden da Nintendo faktisk kunne å lage spill er tilbake etter mange år med møkkakonsoller og drittspill. Nintendo 64 var den første møkkakonsollen og det ble ikke ordentlig bra før Nintendo DS og Nintendo Wii kom.

 

Jeg er snart 30 og har vært med i gamet siden jeg var 8 år.

 

Men smaken er fortsatt som baken.

 

Det ville overrasket meg om Microsoft klarte å oppfinne kruttet på nytt med Natal.

Lenke til kommentar
Har svært liten tro på Natal...

 

Man har hatt Eyetoy en god stund nå...og spillene som har kommet har ikke imponert.

 

Det blir for upresist, for sakte og for slitsomt i forhold til en kontroller...

 

Sitte og holde et "ratt" ute i løs luften? Bla gjennom et bibliotek ved å svinge på håndleddet? Pliiz

 

Meeen det kommer sikkert til å selge som hakka møkk...

 

Har du i det hele tatt sett E3 videoen der microsoft presentere denne teknologien? Får det ser hvertfall ikke sånn ut, du bare skriver ut noe her du. Tror du virkelig at det kommer til å bli sånn som eyetoy? Du må ta deg 10 min og se fremvisningen det ser faktisk veldig bra ut!

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...