Gå til innhold

Macbook Pro-familien oppdatert


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skjermene er vel som de fleste dataskjermer; 16:10.

Jeg bestilte rett etter keynoten i går (tør påstå jeg var den første i Norge : D ), og jeg fikk modellen over til samme pris som modellen under kosta før keynoten. Prisene ble vel droppa med rundt 1.5k på 15"-versjonene i hvert fall.

Lenke til kommentar

Største bakdelen er at det ikke går ann å bytte ut batteriet.

 

Før kunne man smekke igjen lokket på maskinen, og bytte batteri når det ble tomt. Synes også at det er dumt at de fjerner Express Card slot for en SD kortleser. Det burde vært plass for begge... :(

 

Nei... Her blir det nok Dell eller Lenovo.

Lenke til kommentar
Kan skifte batteri på Mac'en selv. Bare litt vanskeligere enn en vanlig PC.

Du får vel express card slot på de dyrere/større modellene.

Hva brukes Express Card slot til egentlig? Vet jeg har på Hp maskinen min, men aldri brukt det.

3G/HSDPA modem blandt annet på laptoper som ikke har det innebygd. (for eksempel Mac)

Snakker om å bytte batteri på Mac'en når man er ute på reise, på flyet, på konferanse etc.

 

Det er ikke alltid man har tilgang på strøm.

Endret av [GDI]Raptor
Lenke til kommentar

Har brukt min egen MBP unibody i sterkt solskinn uten nevneverdige problemer - vil tør å påstå at den fungerer bedre enn den forrige MBPen min uten glossy-skjerm. Vet ikke om det er fordi det er glass med annen coating enn vanlige laptopskjermer eller om det er fordi at skjermen er uanstendig lyssterk - fint fungerer det iallefall.

Lenke til kommentar

Glossy skjermer brukes vanligvis for å få "bedre" bilde utav relativt dårlige paneler i utgangspunktet (TN-paneler). Nå aner jeg ikke om MBP bruker TN-paneler eller ikke - dette er bare en generell observasjon.

 

Glossy skjermer er egentlig en pest og en plage. De skinner i motlys, de skinner i medlys, og de reflekterer alt - glimrende sminkespeil, med andre ord, ubrukelige til "ordentlig arbeid" i varierende situasjoner.

 

De har blitt bedre, for all del, men jeg har ennå til gode å se en glossy skjerm som er like god som en virkelig GOD matt skjerm.

Lenke til kommentar
Vel, MacBook Pro har uansett en ekstremt god skjerm, som nå også ble oppgradert. Angående matt vs blank, så leste jeg i en anmeldelse at et par grafiske designere foretrakk glossy skjerm så lenge lysforholdene er riktige. Jeg klarer dog ikke å finne igjen denne nå.

 

Fint at et par grafiske designere foretrekker det, mens resten av verden stort sett avskyr det. Ta med en pc med glossy skjerm rundt i kontormiljøer. Kjekt og se speilbildet av lysstoffrør gitt. Fatter ikke at de ikke kan gi flere valgmuligheter. Håper ikke dette reflekterer at alle produsenter ender opp med glossy skjermer.

Lenke til kommentar
Vel, MacBook Pro har uansett en ekstremt god skjerm, som nå også ble oppgradert. Angående matt vs blank, så leste jeg i en anmeldelse at et par grafiske designere foretrakk glossy skjerm så lenge lysforholdene er riktige. Jeg klarer dog ikke å finne igjen denne nå.

 

Fint at et par grafiske designere foretrekker det, mens resten av verden stort sett avskyr det. Ta med en pc med glossy skjerm rundt i kontormiljøer. Kjekt og se speilbildet av lysstoffrør gitt. Fatter ikke at de ikke kan gi flere valgmuligheter. Håper ikke dette reflekterer at alle produsenter ender opp med glossy skjermer.

 

Det er jo andre faktorer som spiller inn på hvordan skjermen oppleves også i henhold til refleksjon. Skjermens lysstyrke bla. Jeg går utifra at du aldri har prøvd å bruke en nyere MBP med glossy skjerm. Refleksjoner blir stort sett bare et problem når man ser mørke filmer eller spiller mørke spill. Tross alt er det ikke det de fleste gjør under kontorenes fluoriserende lamper ;-)

 

Desverre er de fleste skjerm og laptop produsenter tilbakeholdene med å fortelle akkurat hva slags hardware de benytter. Apple er ikke noe untak. Jeg har sjekket noen dedikerte mac forum i dag, mange lurer men få har svar. Det er uklart om 13", 15" og 17" har sammme eller forskjellige type panel. Folk har begynt å mota mbp-ene sine og plukke dem fra hverandre. En 13" eier raporterte at hans MBP hadde et LG-Philips panel (LP133WX2-TLC1) det er et 6-bits TN panel. Jeg blir svært overasket om ikke 15" og 17" har bedre paneler enn dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...