Gå til innhold

Nytt backup-program fra Nero


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For hundrede gang må vi minne HW på at reprint av pressemeldinger er verdiløst. Dere må ta dere bryet med å finne ut av ting selv også.

 

Det aller vesentligste med back-up-programmer - viktigere enn at de er lette å bruke til å ta back-up - er muligheten for å få dataene tilbake igjen. Backupen er 0 verd hvis du ikke greier å restore dataene. Dette kan selvsagt gjøres på mange forskjellige måter, og det kommer ofte også an på tilstanden til vertsystemet. Det er forskjell på å finne igjen en gammel overskrevet eller korrupt fil og det å restore et helt OS med alle programmer og instillinger.

 

Ofte kan det være lurt med flere nivåer av backup. Jeg bruker f.eks Clonezilla jevnlig på min laptop mot en ekstern USB-disk. Tar ikke lange tiden å frese over et helt bilde av laptopen til USB-disken. Har faktisk måtte restore en gang også. Det fungerte til alt hel.

Lenke til kommentar

Syntes det er greit at de publiserer slikt jeg, bedre enn ingenting. Dessuten leser ikke jeg alle andre data relaterte nettaviser, så jeg setter ihvertfall pris på slike artikler.

 

Ang. backup så har det null verdi for meg i det private. Hver gang jeg ev. formaterer så er alt av drivere etc utdatert uansett, og det blir unødvendig krøll med overskriving etc. gjør heller en nøye jobb med å få tak i det jeg skal ha FØR jeg formaterer, og så går det som en drøm :)

Lenke til kommentar
For hundrede gang må vi minne HW på at reprint av pressemeldinger er verdiløst. Dere må ta dere bryet med å finne ut av ting selv også.

Enig i første delen i alle fall. Reprint er juks. Det minste man kan gjøre er i alle fall å kommentere saken, eller legge frem link til tester eller review.

Jeg kan ikke forstå hvorfor HW.no (eller journalistene) er så redd for å gi subjektive meninger om ting annet enn ved tester.

Lenke til kommentar
Sikkert et bra program, men har blitt allergisk til alle programmer det står NERO på! Makan til Bloatware som Nero Burning ROM har blitt skal man lete lenge etter!

Du har helt rett i mye bloatware, men det kan du fort huke vekk under installasjon (eller etterpå), og selve brenner-programmet er det beste jeg har prøvd, med god margin.

Hvis du har noen bedre å anbefale så si i fra, så skal jeg se selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...