Gå til innhold

Tregt AMD-kvartal


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

AMD har fått bedre markeds andel på begge sidene av spektre iforhold til samme periode ifjor, dette er hva man burde tenke på, når markedet tar seg opp igjen vil amd ligge mye bedre ann enn hva de tidligere har gjort, krysser fingra for at amd skal ikke gå konk.

 

Dette vil få forferdelige følger :S

 

HD4xxx og billige PHII, spesielt tricores er mye av grunnen til oppgangen på markedsandel.

Lenke til kommentar

Jeg er ikke så veldig overrasket. Mange har allerede kjøpt HD3xxx og 4xxx for under et år siden da disse ga mye for pengene, og har da skjermkort så det holder en stund. De fleste som kjøpte seg quadcore året som gikk er heller ikke særlig troende til å oppgradere helt enda. På den andre siden gjør tricore og lavt prisede quadcore at en del ser sitt snitt til å oppgradere, og de som har sittet og ventet på ny GPU/CPU fra AMD de siste måndene investerer kanskje i 4890 eller Phenom II nå den kommende tiden.

Lenke til kommentar

Tap på rundt 3 milliarder norske kroner i første kvartal...

 

Tror 2010 blir veldig tøft for AMD. April begynte med at Nehalem ble lansert for servere, og de mistet "ledertrøya" på serverfronten. I juli blir Core i5 (mainstream Nehalem) lansert, og vil begynne å erstatte Core 2, og konkurrere direkte med Phenom II. I tredje of fjerde kvartal kommer 32nm produkter fra Intel (Westmere). Denne gangen i mainstram-segmentet og laptoper først...

 

Jeg er nok redd for at 2009 blir et veldig tøft år for AMD.

Lenke til kommentar
Jaja jeg er vel en av synderene her...er gammel dags og holder meg til nvidia og intel og er fornøyd med det...Har AMD noe som yter bedre en i7 enda?

 

Jeg bare siterer fra en klok fyr fra techspot.com:

 

Compared to say Core i7 920 versus Phenom II X4 955BE with daily normal usage of applications you will not notice a real difference, only if you have a multimedia encoding monster machine or very dedicated multi-core applications it will be more obvious. And gaming wise perf, well .. performance in-between Core i7 920 and today's tested processors will be roughly similar as well, unless you dip into high-end multi-GPU gaming where Core i7 would have a good advantage. Remember when it comes to gaming, your GPU 99% of the times is the limiting factor for overall performance. We used a BFG GeForce GTX 280 OC edition, which equals GTX 285 in performance. That's the fastest SINGLE GPU based graphics card money can buy you.

It's the choice you have to make .. ultimate performance for a higher price (i7), or excellent performance at a better price (Phenom2).

 

i7 er dyrere enn alle Phenom 2 CPUene, men du må nesten vurdere selv om du synes ytelsesforksjellen (i spill nesten ikke merkbare forskjellen, med mindre du har et beist av en gfx kort) er verdt prishoppet ;)

 

Håper at flere kunder sjekker ut den nye 45nm serien til AMD. Gode produkter for god pris. Om AMD går konk til dette bare virke MEGET negativt ut på oss alle.

Endret av Frode789
Lenke til kommentar

Makan til surreartikkel - klarer ikke engang å få med seg de fleste av hovedpoenga i kilden.

 

For det første skyldes omsetningsnedgang i hovedsak en generell nedgang i markedet. I den sammenheng kan følgende hoveddata vises.

 

Endring i omsetning, første kvartal 2009 kontra første kvartal 2008.

Intel: -26 %

Microsoft: -6 % (Windows -16%)

AMD -21 %

 

Endring i omsetning, første kvartal 2009 kontra fjerde kvartal 2008.

Intel: -13 %

Microsoft: Ingen sammenligning finnes.

AMD +1 %

 

Generelt falt markedet med 6,2 % i første kvartal.

 

Faktisk er både omsetningen til AMD og resultatet bedre enn analytiker hadde regnet med. Analytikerne hadde regnet med en omsetning på 991,3 mill dollar. Slik sett synes jeg faktisk tallene er oppmuntrende for AMD, en omsetning nesten 200 mill høyere enn markedet forventet.

 

Artikkelen nevner heller ikke effekten av utskillingen av produksjonanleggene i Tyskland til Foundry.

Lenke til kommentar
Makan til surreartikkel - klarer ikke engang å få med seg de fleste av hovedpoenga i kilden.

 

For det første skyldes omsetningsnedgang i hovedsak en generell nedgang i markedet. I den sammenheng kan følgende hoveddata vises.

 

Endring i omsetning, første kvartal 2009 kontra første kvartal 2008.

Intel: -26 %

Microsoft: -6 % (Windows -16%)

AMD -21 %

 

Endring i omsetning, første kvartal 2009 kontra fjerde kvartal 2008.

Intel: -13 %

Microsoft: Ingen sammenligning finnes.

AMD +1 %

 

Generelt falt markedet med 6,2 % i første kvartal.

 

Faktisk er både omsetningen til AMD og resultatet bedre enn analytiker hadde regnet med. Analytikerne hadde regnet med en omsetning på 991,3 mill dollar. Slik sett synes jeg faktisk tallene er oppmuntrende for AMD, en omsetning nesten 200 mill høyere enn markedet forventet.

 

Artikkelen nevner heller ikke effekten av utskillingen av produksjonanleggene i Tyskland til Foundry.

 

Det er jo takket være de entusiastiske forum brukerne her på HW.no som er villige til å handle at AMD klarer seg så fint <=P

Lenke til kommentar

det er spennende å se hvordan amd klarer seg i dagens marked. selv har jeg kun kjøpt (og anbefalt) amd helt siden jeg fikk muligheten til å velge delene selv, og kommer nok til å fortsette med det.

 

nå sitter jeg å venter på en ny 940. min gamle 9950 går inn i en budsjett gamer rigg til en kollega av en kamerat. lenge leve amd :p.

 

jeg er kanskje litt fanboy, og det er fordi jeg vil at intel skal ha konkuranse. det plager meg ikke at amd er mindre, men jeg vil ikke at de skal gå konkurs.

Endret av Spirre
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...