Gå til innhold

Sniktitt: Touch Pro 2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

HTC opplyser at den vil være i salg i Norge i begynnelsen eller midten av juni.

 

Etter min oppfatning er det en stor fordel at telefonen ikke er så liten som de modellene det er naturlig å sammenligne med, for både tastatur og skjerm MÅ etter min mening HA en viss MINIMUMSSTØRRELSE for å være gode å bruke / se på for mer avansert bruk, som f.eks. å skrive og lese dokumenter av en viss størrelse. Jeg mener at HTC virkelig er på rett spor med denne modellen, og håper faktisk at de kan komme med en enda LITT større enhet når neste modell skal designes.

Lenke til kommentar
Jeg mener at HTC virkelig er på rett spor med denne modellen, og håper faktisk at de kan komme med en enda LITT større enhet når neste modell skal designes.

 

HTC har jo hatt en modell tidligere som hadde både større skjerm og tastatur.

http://www.amobil.no/artikler/htc_x7500_advantage/44422

 

Denne har faktisk i mine øyne vært interessant fortsatt fram til den dag idag.

Dessverre så var og er prisen på denne ganske høy og sammenlignet med de nyere

modellen ligger den litt etter i programvare og andre små spesifikasjoner.

 

Er det tre telefoner jeg vurderer så er det Sony Idou, Nokia N97 og HTC Touch Pro 2, de to sistnevnte fordi de har qwerty-tastatur.

Kjenner jeg Nokia rett så har de muligens ikke blitt kvitt "plastic-fantastic" feeling over deres N-serie telefoner, så her har HTC en stor sjans for å danke de ut.

Lenke til kommentar
Jeg mener at HTC virkelig er på rett spor med denne modellen, og håper faktisk at de kan komme med en enda LITT større enhet når neste modell skal designes.

 

HTC har jo hatt en modell tidligere som hadde både større skjerm og tastatur.

http://www.amobil.no/artikler/htc_x7500_advantage/44422

 

Denne har faktisk i mine øyne vært interessant fortsatt fram til den dag idag.

Dessverre så var og er prisen på denne ganske høy og sammenlignet med de nyere

modellen ligger den litt etter i programvare og andre små spesifikasjoner.

tror HTC har planer om en oppgradering av den der.

Lenke til kommentar

Sony P er en meget interessant enhet, men tilhører jo åpenbart ikke den lommevennlige størrelsen som jeg her sikter til, selv om man faktisk KAN få plass til den i en større baklomme eller frakkelomme. Poenget er at den ikke er særlig anvendelig som telefon, og det var dessverre heller ikke HTCs Advantage (7500); etter min mening ble den LITT for stor og for bulkete.

 

Det ideelle "footprintet" for en slik enhet i fremtiden, vil være at den er like stor som (eller litt større enn) Nokia 9210i når det gjelder lengde og bredde. Den kan imidlertid gjerne være tynnere, noe som sikkert er mulig i og med den teknologiske utviklingen. Noen har brukt uttrykket "sigar-etui" når de skal anslå en passe størrelse, og det kan være treffende.

 

De viktigste momentene for meg er at enheten er liten nok til å være en telefon man naturlig kan holde opp til øret og samtidig bære med seg i innerlommen på en jakke, og at den er stor nok til å ha et godt nok tastatur og en stor nok skjerm (som må kunne settes i en god vinkel i forhold til tastaturet - enten som "tilt" eller som Communicatorene). Xperias løsning er etter min mening ikke god nok, da vinkelen er for liten, noe som gjør enheten mest egnet bare til innteksting med tomlene, noe som er en svakhet, slik jeg ser det.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...