Gå til innhold

Frigjøring av Iphone 3.0 er i gang


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er vel ikke unaturlig å anta at det kommer en jailbreak til 3.0 beta når Apple selv har antydet at endelig versjon kommer til sommeren. De som jailbreaker er ofte folk som er interessert i ny og utvidet funskjonalitet, sikkert mange som ønsker både 3.0 og jailbreak-funskjoner.

Lenke til kommentar
Iphone Dev-team lover at det skal bli mulig å "jailbreake" den nye Iphone-programvaren.

Hyggelig det, men jeg ser ærlig talt mindre og mindre behov for jailbreaking - annet enn for spesielt interesserte nerder og teknologifreaks. Spesielt når det gjelder iPhone OS 3.0 så tror jeg jailbreaking vil være irrelevant for 99% av brukerne, siden både 3.0 i seg selv, og ikke minst Apples offisielle utviklingsverktøy og App Store nå byr på stadig flere muligheter for å dekke de fleste behov. :)

Endret av Newton
Lenke til kommentar

@SLi: Din virkelighetsoppfatning stemmer kanskje ikke helt, med tanke på at det finnes 25.000 apps i App Store,og ingen andre mobilplattformer er i nærheten av å kunne tilby noe lignende. Det er mange bra apps som er gratis og det trenger slett ikke være "Lite"-versjoner, og det man eventuelt må betale for de fleste programmene er oftest latterlig billig, helt ned i 6 kroner.

Lenke til kommentar
- Men med jailbreaket får du appstore + det lille ekstra som skal til for å blidgjøre hverdagen ^^

For all del, jeg har selv en jailbreaket iPhone. Mest for moro skyld egentlig, fordi jeg er mer enn middels interessert i teknologi - men med iPhone OS 3.0 er de 2-3 små grunnene jeg opprinnelig hadde for å jailbreake helt borte, så det blir nok ikke til at jeg gidder jailbreake når 3.0 kommer. "Been there, done that", kan man vel si...

Sjansen er jo faktisk også til stede for at jailbreaking med ukritisk innlegging av all slags eksotiske og mer eller mindre veltestede uautoriserte apps fører til store problemer og alt annet enn en blid hverdag. Ikke det at jeg har klart å rote til telefonen med min jailbreaking, den er fortsatt rask og stabil, men det finnes en god del som har klart å gjøre det vanskelig for seg selv, ja...

Derfor mener jeg at 99% av brukerne faktisk vil være vel så godt tjent med å avstå fra jailbreaking når iPhone OS 3.0 kommer ut, siden Apple faktisk har lyttet veldig bra og imøtekommet svært mange ønsker fra utviklere og brukere ;)

Lenke til kommentar
Derfor mener jeg at 99% av brukerne faktisk vil være vel så godt tjent med å avstå fra jailbreaking når iPhone OS 3.0 kommer ut, siden Apple faktisk har lyttet veldig bra og imøtekommet svært mange ønsker fra utviklere og brukere ;)

 

For min del dropper jeg jailbreak i 3.0 hvis følgende to ting er på plass fra Apple eller en annen utvikler:

Mulighet for å kjapt aktivere/deaktivere 3G/wifi/gps når man er i programmer (samme som SBsettings gjør i dag) og quickreply av sms alá det man får iRealSMS (eller eventuelt QuickSMS).

Lenke til kommentar

Personlig er jeg avhengig av dock, 5-kappers bunnlinje og categories, bossprefs og winterboard er også kjekt. Mest for interface-ting egentlig. Og cycorder er jo kjekk da, om man ønsker videomuligheter. Det er noen ting som aldri kommer i appstore som noen synes er greit å ha på telefonen. Da er det kjekt med Jailbreak.

Lenke til kommentar

Noe av vitsen med jailbreaking er definitivt borte med 3.0 men langt fra alt for min del. Bare intelliscreen er verdt det for meg! Så er det jo også sbs som blir brukt hvær dag her i huset! + mye mer! Nekter å tro at så mye som 99% ikke kommer til å gjøre det! Men kan hende jeg tar feil, de går vertfal glipp av mye spør du meg!

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...