Gå til innhold

Dyre hodetelefoner fra Dr. Dre


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skjorta og skjorta, det er jo tross alt ikke så krisedyrt for hodeteelfoner, folk bruker jo fort det tidobbelte på et anlegg. Jeg har pørvd disse her i trnodheim, var ikke helt min stil. Synes det er flere bedre alternativer i prisklassen, men det er jo mye smak og behag innvolvert i hodetelefoner.

 

AtW

Lenke til kommentar

Var overhodet ingen åpenbaring for min del da jeg testet dem for noen måneder siden(studio modellen). Det jeg kan si er at jeg følte at de overhodet ikke var verdt prisen i forhold til ytelsen. Ikke så rart heller kanskje når man ser at "Monster Cable" står bak. Et selskap, hvis eksistens er basert i store deler på svindelvirksomhet.

Lenke til kommentar

Har tour-modellen, fancy, gode i bruk, og hendig ledning som ikke krøller seg..

 

Det er en lav konstant suselyd hele tiden, har lest på nettet og flere har opplevd dette.

 

Jeg bestemte meg for å gjøre en test, jeg tok fram dama sine plugger fra Clas Ohlson som kostet cirka en hundrelapp, satte på endestykker som isolerer godt på begge modeller og testet:

 

- Clas Ohlson sine hadde INGEN suselyd 1-0

- Verken jeg eller dama hadde kjangs til å høre forskjell på verken hip-hop, rock eller techno. Det som skremte meg var at bassen var identisk, noe Dr.Dre pluggene visstnok skulle være suverene på.

 

Testen ble utført på en ipod nano..

Lenke til kommentar
Har tour-modellen, fancy, gode i bruk, og hendig ledning som ikke krøller seg..

 

Det er en lav konstant suselyd hele tiden, har lest på nettet og flere har opplevd dette.

 

Jeg bestemte meg for å gjøre en test, jeg tok fram dama sine plugger fra Clas Ohlson som kostet cirka en hundrelapp, satte på endestykker som isolerer godt på begge modeller og testet:

 

- Clas Ohlson sine hadde INGEN suselyd 1-0

- Verken jeg eller dama hadde kjangs til å høre forskjell på verken hip-hop, rock eller techno. Det som skremte meg var at bassen var identisk, noe Dr.Dre pluggene visstnok skulle være suverene på.

 

Testen ble utført på en ipod nano..

 

Prøvd å slå av den aktive dempinga? Det er ikke uvanlig å få suselyd pga det.

 

AtW

Lenke til kommentar
Kan være en bedre idé å gjøre en slik test på bedre grunnmateriale enn det en Ipod Nano kan gi. Men det med susingen hørtes absolutt ikke bra ut.

 

Susingen er lav og ikke noe irritasjonsmoment siden en ikke hører det under musikkavspilling, men jeg føler jo at susing er et tegn på dårlig kvalitet.

 

Joda avspilling fra feks en skikkelig avspiller hadde kanskje gått i favør av Monster Cable pluggene, MEN hvem bruker vel plugger på feks en cd spiller? Plugger er for tilkobling til pcen på jobb eller mp3 spiller på farten i mine øyne, og da er Ipod et bra testobjekt. Dersom en bruker cd-spiller eller slikt kjøper en headset istedenfor plugger..

 

 

Prøvd å slå av den aktive dempinga? Det er ikke uvanlig å få suselyd pga det.

 

AtW

 

Jeg får samme susinga når jeg kobler pluggene til pcen min.. vet forresten ikke hvordan jeg slår av den aktive dempinga.. sånn aktiv støydemping er hvertfall ikke påslått på laptopen..

 

 

Testen er jo bare min og kjæresten min sine subjektive meninger, men vi prøvde mange sanger og på ulike volumnivå, vi klarte rett og slett ikke overbevise oss selv om at lyden som kom ut av monster-pluggene var best..

Endret av Fenixen
Lenke til kommentar
Prøvd å slå av den aktive dempinga? Det er ikke uvanlig å få suselyd pga det.

 

AtW

 

Jeg får samme susinga når jeg kobler pluggene til pcen min.. vet forresten ikke hvordan jeg slår av den aktive dempinga.. sånn aktiv støydemping er hvertfall ikke påslått på laptopen..

 

 

Testen er jo bare min og kjæresten min sine subjektive meninger, men vi prøvde mange sanger og på ulike volumnivå, vi klarte rett og slett ikke overbevise oss selv om at lyden som kom ut av monster-pluggene var best..

Aktiv demping er noe man kan slå av på selve øretelefonene (om det går ann), innstillinger på laptopen har ingenting å si.

 

AtW

Lenke til kommentar
Joda avspilling fra feks en skikkelig avspiller hadde kanskje gått i favør av Monster Cable pluggene, MEN hvem bruker vel plugger på feks en cd spiller? Plugger er for tilkobling til pcen på jobb eller mp3 spiller på farten i mine øyne, og da er Ipod et bra testobjekt. Dersom en bruker cd-spiller eller slikt kjøper en headset istedenfor plugger..

Ja men jeg mener at man da faktisk kunne ha større forutsetning for å finne ut om de faktisk ER bedre, eller om det bare er et jippo. Til praktisk bruk er jeg enig i at det er mest logisk å bruke dem til "dårlige" signalkilder som mp3/pc etc.

Lenke til kommentar
Hva ville dere audiofile anbefalt meg å kjøpe av Beats by Dr.Dre (studio) eller http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=46848 ?

Jeg ville anbefalt deg Beyerdynamic, har hørt begge to og syns DT 770 er bedre.

 

Kunne kanskje vært en ide til personen som har skrevet artikkelen og forteller hvor det er mulig å kjøpe/høre disse hodetelefonene?

Og det om det er dyrt eller ikke kommer jo helt ann på hva man får for pengene. Det er dyrt hvis man får lite for pengene.

Men om dette headsettet låter som ett til dobbel pris vil jeg si at det er billig...

Endret av GnoMiz
Lenke til kommentar
Ja men jeg mener at man da faktisk kunne ha større forutsetning for å finne ut om de faktisk ER bedre, eller om det bare er et jippo. Til praktisk bruk er jeg enig i at det er mest logisk å bruke dem til "dårlige" signalkilder som mp3/pc etc.

 

helt enig, får håpe en avdeling av tek-nettverket får den inn til en real testing :)

 

Ville bare dele mine erfaringer før noen galninger løper ut og kjøper dem i håp om at det er noen HELT hinsides faktastiske plugger.. Jeg fikk dem gratis så jeg klager ikke, nice looks og god nok lyd for meg :)

Endret av Fenixen
Lenke til kommentar
Kunne kanskje vært en ide til personen som har skrevet artikkelen og forteller hvor det er mulig å kjøpe/høre disse hodetelefonene?

Dessverre finnes ikke Beats by Dr. Dre i prisguiden ennå, men jeg skal gi melding videre og se om vi får ordnet på det.

 

Hodetelefonene kan forresten kjøpes under "Store" på siden jeg linker til i artikkelen, men jeg vet også at eplehuset selger dem. Nå vet jeg ikke hvor du bor, men jeg vet at butikken deres i Bergen har Studio i butikk, så der burde det i alle fall være mulig å høre dem.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...