Gå til innhold

Slik kommenterer du artikler


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Yoshi

Jeg synes det bør være egne retningslinjer for artikkeldiskusjon. F.eks. kan man forby fanboys å kommentere, for når det står under en sak på forsiden av Amobil, leses den av dobbelt så mange, og da er sjansen enorm for at det blir seks sider "Iphone er crap, den støtter ikke MMS! - Nei, det er den ikke, det er den beste telefonen ever!"...

Lenke til kommentar

Så mer for meg en artikell hvor det ble fortalt hvordan man kommenterer en artikell på en god måte, og ikke hvordan man fysisk kommenterer en artikell.

 

Jeg synes det bør være egne retningslinjer for artikkeldiskusjon. F.eks. kan man forby fanboys å kommentere, for når det står under en sak på forsiden av Amobil, leses den av dobbelt så mange, og da er sjansen enorm for at det blir seks sider "Iphone er crap, den støtter ikke MMS! - Nei, det er den ikke, det er den beste telefonen ever!"...

Enig der, for å blande inn itavisen litt, har de først nå begynt å fjerne "wohoo first! poster, og de lar ofte brukerne få lov til gå langt uteover det som er temaet uten å bli moderert. Er også en del tendenser til personangrep og en god del trolling. Samt et mange har nærmest fanatiske holdninger til enkelte produkter og ønsker død over alt annet. En smule anarkistisk, håper virkelig ikke diskusjon.no kommer til å ende opp i den retningen.

 

Personlig har jeg ikke noe imot at personer skriver at de f.eks missliker (ordvalg som crap er meningsløst og for mange fanboys provosernede som sikekrt fører til en eller annen fan-war) iPhone, men da bør de påpeke at det er deres egne personlige meninger og ikke fremlegge det som fakte, og de bør også kommentere hvorfor de mener mobilen er crap. Det å banne fanboys kom vel litt feil frem, selv om man er fanboy kan man alikevel holde en fornuftig og saklig diskusjon, det er som regel litt fanboy i oss innenfor et eller annet tema

Endret av tamarin
Lenke til kommentar
Har du lyst å diskutere innholdet i en artikkel du har lest? Da foreslår vi at du bruker et par minutter på å registrere deg i forumet!

Det er egentlig at du valgte å skrive akkurat denne beskrivelsen i forumet. Vil da tro at de fleste som trykker på "Vis diskusjonen i forumet" eller leiter seg frem til "Forum > Mobil og PDA > Diskuter artikler (amobil.no) > Slik kommenterer du artikler" faktisk har en bruker på diskusjon.no eller kan å lage seg en.

 

Er forøvrig enig med tamarin at det fort kan skli ut i forumet. Det blir skummelt mye OT-snakk. Men det er ofte god underholdning da :)

 

Egentlig synes jeg at alle delene av tek.no-nettverket har tapt seg enormt siden de første gangene jeg så på sidene - både redaksjonelt og mtp forumet. Men det får vi heller diskutere i en annen tråd.

Lenke til kommentar
Har du lyst å diskutere innholdet i en artikkel du har lest? Da foreslår vi at du bruker et par minutter på å registrere deg i forumet!

Det er egentlig at du valgte å skrive akkurat denne beskrivelsen i forumet. Vil da tro at de fleste som trykker på "Vis diskusjonen i forumet" eller leiter seg frem til "Forum > Mobil og PDA > Diskuter artikler (amobil.no) > Slik kommenterer du artikler" faktisk har en bruker på diskusjon.no eller kan å lage seg en.

Hæ? Den fyrste setninga di gjev ikkje meining. Dette er ein kommentartråd til ein artikkel som akkurat no ligg på framsida på Amobil.no, skildringa ligg ikkje i forumet ...
Lenke til kommentar

Tenkte på de spesifikke ordene han brukte. "Har du lyst å diskutere innholdet i en artikkel du har lest? Da foreslår vi at du bruker et par minutter på å registrere deg i forumet!". Denne meldingen sees ikke på amobil.no, og er bare synlig for de som enten navigerte seg hit selv eller fulgte lenken i artikkelen. Ergo er det totalt unødvendig å fortelle de som allerede er i forumet at de skal være på forumet. Om du forstår...

 

Blir på samme måte som hvis jeg stod med en plakat der det sto "Banan smaker godt", og så kommer du og sier at banan smaker godt.

Lenke til kommentar

Er denne artikkelen bare for Amobil? For dersom den også gjelder resten av nettverket må dere gå veldig stille i dørene angående dette temaet. For f.eks i artiklene for Hardware.no har det blitt lagt inn tusenvis av kommentarposter rettet til artikkelforfatter, og det er nok knapt en prosent av de som har fått svar fra forfatter eller hvor kritikken blir tatt til rette.

Lenke til kommentar
Er denne artikkelen bare for Amobil? For dersom den også gjelder resten av nettverket må dere gå veldig stille i dørene angående dette temaet. For f.eks i artiklene for Hardware.no har det blitt lagt inn tusenvis av kommentarposter rettet til artikkelforfatter, og det er nok knapt en prosent av de som har fått svar fra forfatter eller hvor kritikken blir tatt til rette.

 

Skribenter og journalister gjør nok smart i å bli litt mer synlig og engasjerte om de har planer om en karriere på nettmedier.

 

Journalister må bli nettkjendiser

Savner journalister i nettdebatten

Hører ikke kritikken

 

Skal man være en seriøs aktør på internett bør man ta seg tid til å svare på tilbakemeldinger. :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...