Gå til innhold

Norsk Xperia X1 i løpet av uka


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Bare sykt synd denne telefonen kommer til å koste OVER 6000 med norsk meny da.Nesten 7000 i følge elkjøp i molde.

Får den til 3799,- med abonnement da fra telenor sin nettbutikk, og elprice skal ha 5999,- for den uten abonnement. Syns ikke det er så gale i forhold til prisen på den engelske versjonen :)

Lenke til kommentar

Nok en gang må jeg si det er svakt av SE å behandle oss norske kunder så dårlig som dette. Vi har måttet vente i flere måneder før vi får en ordentlig norsk versjon.

 

Jeg vet at Norge er et lite marked, men vi er et marked som virkelig setter pris på SE. SE er en liten mygg på verdensbasis, men her i Norge er de på størrelse på Nokia. Da er det leit at takken vi får for lojaliteten er å måtte vente på en egen versjon.

 

Det sagt, det er bra at de nå leverer et konkurransedyktig produkt i Norge, samt at programvaren er blitt bra :)

Endret av genser
Lenke til kommentar
Før jeg kjøper en MSmobil skal jeg heller smi en telefon av en plankebit og male tusjscreen på fronten og teipe en halslinse på baksiden.

 

 

Det sa jeg også etter HTC Touch Diamond som er helt fantastisk treig og til tider ustabil. Men så kjøpte jeg Xperia X1, og så lenge WM kjører så bra som på den så kommer jeg aldri til å bytte til et annet OS. WM6,1 på X1 er rett og slett knallbra.

 

 

Er det helt egne, dedikerte knapper for æ, ø og å, eller blir de liggende på samme knapper som andre tegn? Noen som har noen bilder av dette norske tastaturet?

 

 

Jada:

 

342416.jpeg

 

Takk til RMNZR for bilde.

Endret av thklinge
Lenke til kommentar
Jada:

 

Takk til RMNZR for bilde.

Det var ikke lett å se så mye på det bildet, annet enn at tastaturet er klin likt det man får på den engelske utgaven. Så lenge det bare er klistrelappene som er annerledes skjønner jeg ikke hvorfor Sony Ericsson brukte så lang tid på å få ut den norske utgaven.

Lenke til kommentar
Jada:

 

Takk til RMNZR for bilde.

Det var ikke lett å se så mye på det bildet, annet enn at tastaturet er klin likt det man får på den engelske utgaven. Så lenge det bare er klistrelappene som er annerledes skjønner jeg ikke hvorfor Sony Ericsson brukte så lang tid på å få ut den norske utgaven.

 

 

I industriproduksjon så er det ikke snakk om å sette en av apekattene til å male andre tegn på tastene. Retooling av maskiner koster mye penger og tar tid. Dessuten har vel ikke SE jobbet bare med å få norske tegn, det er vel mange andre land som også skal ha nasjonaliserte tastatur. Å oversette alt av software til Norsk har nok også tatt tid. Firmwaren med norsk språk var klar for bare to uker siden så jeg tror ikke SE har vært lat.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...