Gå til innhold

Test: LG KS360


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En ting (eller to) man burde merke seg med LG telefoner er i forhold til antal kontakter man har fra før av.

 

Har to ganger merket når jeg har hatt simkort i en SE og har la oss si 350 kontakter, kopierer til simkortet (maks 400) og setter dette inn i en LG telefon. Så støtter disse kun 200 kontakter på simkort?? (Ergo 150 man ikke har)

Og når det gjelder ringetone. Så velger man kanksje en mp3 fil, men denne spilles kun når noen få ringer, resten bruker en annen ringetone (må inn og velge på hver enkelt kontakt hvilken sang som skal brukes).

 

Dette burde Amobil legge seg på minne de gangene de tester LG telefoner, om disse tingene fortsatt er på nye LG telefoner.

 

;)

Lenke til kommentar

Ingen verdens ting. Jeg kjøpte denne telefonen i ren qwertyrus i oktober (så telefonen er ikke så ny som Amobil gir uttrykk for), men jeg er skuffet på en del punkter.

 

Det er ingen manuell tastelås, noe som har plaget meg flere ganger! Hver gang jeg putter telefonen i lomma er jeg redd for å trykke på for mange knapper i løpet av de neste 10 sekundene. På motsatt side av problemstillingen så skrur tastelåsen seg på i tide og utide, for eksempel imens man er på "siste anrop" osv. Man må gjøre noe konstant for å ikke bli fanget i tastelåsen.

 

Det er derimot en skikkelig sms-telefon, og jeg skriver lengre sms'er enn noensinne før, uten at det trenger å være en positiv ting. Det som derimot plager meg så mye at telefonen er på vei ned i arkivet er også et problem med sms-funksjonen. Det er som nevnt i testen retningstaster på tastaturet som man kan aktivere ved å trykke på funksjonstasten. Disse er lagt på tastene O, K, L og M. Hvis man skriver for fort, og dermed trykker to taster inn samtidig så aktiveres derimot disse retningstastene, alt ettersom hvilken knapp du trykket på først. Dette har ført til at jeg har hoppet rundt i meldingene mine i tide og utide, og jeg må hele tiden være bevist på å ikke trykke inn to taster samtidig. Makeløst plagsomt!

 

Det som verre er er at LG nærmest benekter at denne telefonen eksisterer, så noen firmwareoppdatering kan man se langt etter.

 

Jeg er skuffet over helheten, men idéen er god! En "dum" telefon med qwerty-tastatur er helt fantastisk. Hvis pakken hadde vært godt satt sammen så hadde jeg lovprist denne telefonen for det den kunne vært. Genial.

Lenke til kommentar

På den ene siden så skjønner jeg at telefonen får slakt, men jeg klarer ikke å fri meg fra at den burde hatt et bedre terningkast.

 

Dere spør hvorfor den har trykkskjerm, vel, fronten blir mye penere og renere uten, og med tanke på at produksjonen av disse skjermene er relativt høy i disse dager tror jeg ikke prisen blir trukket opp noe voldsomt. Dette er kanskje en grunn til at den har nettopp en slik skjerm.

 

Den er grei å ringe med, knallgod til SMS og den har et greit kamera. Vet dere, dette er en telefon!! Noe som prisen gjenspeiler også. Det er ikke en smarttelefon med en million funksjoner til surfing, nedlastning, videotelefoni etc. En telefon!

 

Mitt inntrykk er at som en telefon så er den faktisk ganske ok! Som en konkurent til iPhone, KC91 osv. så faller den gjennom kraftig, men se på prisen, det var kanskje ikke meningen å konkurere med de heller.

 

Bare for å få det overstått, nei, heg har ikke denne telefonen selv om jeg forsvarer den litt.

Lenke til kommentar

Hmm synes da denne telefonen fikk ufortjent mye pepper til at det er en trykkskjermsmobil med qwerty tastatur som selges til godt under 1500-lappen.

 

Smak og behag kan jo som kjent ikke diskuteres, men jeg synes faktisk den så litt kult ut. Så virker jo som et greit alternativ hvis du ønsker en billig mobil som er god på SMS og ellers har det meste du forventer av en mobil, i helt enkleste form og funksjonalitet.

Lenke til kommentar

GSMArena har jo testet denne ikke altfor lenge siden, og de hadde et positivt helhetsinntrykk av telefonen.

 

Det er forståelig at telefonen ikke er fullspekket med teknologi, men den er nok myntet til de litt yngre garde som skriver mye sms og ikke surfer på nettet. Dette er vel en mobil som passer perfekt for en tenåring som skriver mye SMS og vil ha en telefon som har en litt mer særeget design og ikke svir av lommeboka.

 

Jeg har personlig ikke prøvd telefonen, så den kan nok være like dårlig som terningkastet tilsier. Men jeg har inntrykket av at testerne hos Amobil er blitt litt for vant med proffe telefoner at de av og til glemmer hvem telefonene er myntet til.

 

Men men, grundig test er det, og jeg gleder meg til februar når messa starter! 2009 blir nok et fint mobilår :)

Lenke til kommentar

hah, har hatt denne tlf i ca. 3 uker nå.... og er ikke enig med karakteren. Gjekk til denne fra KU990 for å teste qwerty og er ikke skuffet. Den er perfekt til mitt bruk, sende mye meldinger, musikk og ringe i ny og ne. Får myyye tlf til pengene, og fatter ikke hva som er så gale med nettleseren, den funker strålende til å sjekke facebook og nyhetssider som vg og db... Og har også linket den sammen med mailen min og med skikkelig qwerty passer det perfekt sammen. og eg liker faktisk designet :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...