Gå til innhold

Test ut ny IE8


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
De netshop annonser er helt syke!!! Er det mulig å lage som er så stygt? Det er mildt sakt forstyrrende å lese artikler her på hardware.no.

 

Feil tråd og jeg visste dere kom til å klage, samme som dere gjorde da det var conan over hele førstesiden.

 

Netshop har betalt store summer for den plassen som HW kan bruke på hardware /testutstyr og annet.

Gjelder å se det store bilde og ikke gå amokk med en gang man ser en ny farge.

Endret av War
Lenke til kommentar
om den hadde fått 0/100 hadde brydd meg egentlig like lite, så lenge den viser sidene jeg bruker sånn som de er tiltenkt, er stabil og jeg kan jobbe effektivt i den.

Var vel poenget mitt at den ikke gjør det. Tror ikke du egentlig vet hva Acid3-testen er for noe. Når en nettleser får så lav score på Acid-testene, viser det at den følger svært lite av w3c-standardene (Wikipedia artikkel. Engelsk, den norske er lite informerende), og man kan aldri være sikker på at en nettside vises korrekt slik den var tenkt, uten å skreddersy siden for denne nettleseren.

 

Som eksempel: "Leserene mener"-feltet under artiklene her på tek.no-nettverket viser postene i en forumtråd som er assosiert med artikkelen. Til høyre i dette feltet er et rullefelt for å kunne scrolle nedover i postene. I IE8, med sin dårlige score i Acid3 og dermed elendige implementering av w3c-standardene, vises ikke dette rullefeltet, og eneste måte å lese mer enn de første få postene er å gå direkte til forumet, eller merke teksten og dra nedover med musen. Piltastene fungerer faktisk ikke her. Hadde IE8 fulgt standardene, hadde siden vist slik utviklerene hadde tiltenkt, og rullefeltet hadde vært der. Men nå gjør den altså ikke det, og derfor er IE8 i Win7 build 7000 ikke særlig brukende på nåværende tidspunkt.

 

Edit: Leif + linker...

Endret av Mirandur
Lenke til kommentar
om den hadde fått 0/100 hadde brydd meg egentlig like lite, så lenge den viser sidene jeg bruker sånn som de er tiltenkt, er stabil og jeg kan jobbe effektivt i den.

Var vel poenget mitt at den ikke gjør det. Tror ikke du egentlig vet hva Acid3-testen er for noe. Når en nettleser får så lav score på Acid-testen, viser det at den følger svært lite av w3c-standardene, og man kan aldri være sikker på at en nettside vises korrekt slik den var tenkt, uten å skreddersy siden for denne nettleseren.

 

Som eksempel: "Leserene mener"-feltet under artiklene her på tek.no-nettverket viser postene i en forumtråd som er assosiert med artikkelen. Til høyre i dette feltet er et rullefelt for å kunne scrolle nedover i postene. I IE8, med sin dårlige score i Acid3 og dermed elendige implementering av w3c-standardene, vises ikke dette rullefeltet, og eneste måte å lese mer enn de første få postene er å gå direkte til forumet, eller merke teksten og dra nedover med musen. Piltastene fungerer faktisk ikke her. Hadde IE8 fulgt standardene, hadde siden vist slik utviklerene hadde tiltenkt, og rullefeltet hadde vært der. Men nå gjør den altså ikke det, og derfor er IE8 i Win7 build 7000 ikke særlig brukende på nåværende tidspunkt.

 

Edit: Leif...

 

 

Problemet er at folk utvikler sider for bruk i IE6 & 7 først, FF

etterpå og driter generelt i hva w3c mener bør være standard.

 

Man går ikke inn for å utvikle sider som ikke kan sees med de mest populære browserne.

Endret av anotherzen
Lenke til kommentar
Hadde IE8 fulgt standardene, hadde siden vist slik utviklerene hadde tiltenkt, og rullefeltet hadde vært der. Men nå gjør den altså ikke det, og derfor er IE8 i Win7 build 7000 ikke særlig brukende på nåværende tidspunkt.

Nå støtter IE8 ACID2 da, det er jo et godt skritt i riktig retning. Det er veldig få nettlesere som støtter ACID3 100% så langt.

 

 

Ellers så har jeg oppdatert IE8 Beta2 opp til RC1 nå, og synes det fungerer veldig bra så langt. Jeg kjører også IEPro i tillegg til å blokkere reklame.

Lenke til kommentar
Problemet er at folk utvikler sider for bruk i IE6 & 7 først, FF

etterpå og driter generelt i hva w3c mener bør være standard.

 

Man går ikke inn for å utvikle sider som ikke kan sees med de mest populære browserne.

Kommer an på. Selv utvikler jeg sider som validerer med w3c først, så begynner jeg spesialtilpassingen. Når man skal utvikle for kun de mest populære browserene vil man uansett ende opp med en uhorvelig mengde ekstra kode som hadde vært totalt unødvendig hvis browserene støttet i alle fall basic w3c...

 

Ellers må jeg si at eksemplet mitt fra i sted ikke stemmer, tok en kikk på kildekoden til en artikkel på HW.no, og på iframe-taggen postene vises i er det satt scrolling="no", så IE8 viser faktisk siden korrekt, Firefox og Opera gjør det ikke... :wallbash:

Lenke til kommentar
<CHOP>

Som eksempel: "Leserene mener"-feltet under artiklene her på tek.no-nettverket viser postene i en forumtråd som er assosiert med artikkelen. Til høyre i dette feltet er et rullefelt for å kunne scrolle nedover i postene. I IE8, med sin dårlige score i Acid3 og dermed elendige implementering av w3c-standardene, vises ikke dette rullefeltet, og eneste måte å lese mer enn de første få postene er å gå direkte til forumet, eller merke teksten og dra nedover med musen. Piltastene fungerer faktisk ikke her. Hadde IE8 fulgt standardene, hadde siden vist slik utviklerene hadde tiltenkt, og rullefeltet hadde vært der. Men nå gjør den altså ikke det, og derfor er IE8 i Win7 build 7000 ikke særlig brukende på nåværende tidspunkt.

 

Edit: Leif + linker...

 

hm, funker da fint det scrollefeltet? eller misforstår jeg?

333667.jpeg

 

 

edit: typo + dette er en nyinstallert RC1

Endret av Leken
Lenke til kommentar

Heh. Burde snart lære å sjekke kildene mine litt nøyere. Nærmere undersøkelser av mine to maskiner med Win7 (ene har 32-bit og andre 64-bit, vidt forskjellig hardware) viser at det nå faktisk funker... :blush:

 

Men det gjorde ikke det på noen av maskinene for en uke siden, så ikke sikker på hva som har skjedd. Mulig det har kommet en fix gjennom Windows Update, jeg har i alle fall ikke installert RC1 manuelt... Score i Acid3 er samme som før, da...

Endret av Mirandur
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...