Gå til innhold

Tolags BD-plater i salg


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så man kan kjöpe en ekstern 1TB harddisk til rundt 1000,- eller 20 50G blå-plater til 4000,- pluss kostnaden for brennern for å lagre tregere. Kan faktisk ha kopier på 4 disker lagret forskjellige steder for sikkerhetsskyld til samme pris. Men noen må kanskje produsere hjemmefilmene sine på blå? Kjekkere om man skal poste ting rundt, men internett er kjappere en Bring/Hent/Brekkebeinapåveitilpostkassa. Begrensa nytte utenom må ha og skryte faktoren eller skjönner jeg det bare ikke?

Lenke til kommentar
Sammenligne harddisk med BD?

 

Det er klart du får fler km/t per krone om du kjøper bil i stedet for båt, men så har de ikke helt samme bruksområde heller.

 

HDer er bedre enn bluray på alle andre måter også, når det gjelder datalagring ihverfall. Å kopiere filmer ser jeg liten nytte av, men det er vel kanskje noen få dette gjelder. Ellers er jo prisene åndsvake, lurer på om deler av det er lisenser.

 

AtW

Lenke til kommentar

Du har et godt poeng der. Er flere fordeler med flashpenn, men så er de faktisk langt dyrere per gb om man skal ha noenlunde samme størrelse.

 

Men jeg tror vi angriper saken litt feil her. Før vi diskuterer om prisen er "for høy" må vi kunne definere hva bruksområdet er. Vet vi det kan vi sammenligne alternativer. F.eks. vet jeg ikke om en minnepenn eller like enkel og versatil til lagring og avspilling av 1080p-video som en BD..?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...