Gå til innhold

Ny firmware til EOS 5D MkII


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Burde ikke overskriften vært; "Canon fikser et par problemer i forrige firmware." og ikke "....med forrige....., siden problemene i den forrige firmware fikses med den nye firmware??:ermm:

 

"Canon fikser et par problemer med forrige firmware." er greit

 

Du tenker kanskje

 

"Canon fikser et par problemer, med forrige firmware." ;)

Lenke til kommentar

Uansett om Canon velger å drite i brukerne som kjøpte dette for filmens skyld åsså, burde de fikse 25fps for oss som ikke lever i NTSC land så vi slipper å slite med flimrende lys, fra 25fps er det vel ikke lange veien til 24fps heller. Men bør vel komme en fiks fra Canon snart, ellers ser vel uansett en hack lyset før jeg får tak i et 5D.

Lenke til kommentar

:new_woot: jeg måtte lese det siste innleget 2 og 3 ganger for å forstå hva som egentlig sto skrevet: " Uansett om Canon velger å drite i brukerne som kjøpte dette for filmens skyld åsså"

 

Unnskyld meg, men hvilken type personer kjøper kamera + objektiv til ca 30K bare for å filme med den? Det er direkte idioti spør du meg. (Men så bruker jo jeg da en slik til å ta bilder med så kanskje jeg ikke er rett person å spørre likevel)

Lenke til kommentar

Det har vært mye støy/whining på forum som dpreview om svarte flekker-"problemet". Fint å høre at Canon løser problemet, selv om det sikkert fremdeles kommer til å være mye klaging om 30/25/24fps for video.

 

Tror ikke noen av tingene kommer til å affisere hovedmålgruppene i særlig grad - og har selv veldig lyst på en 5D2. :)

Allikevel hyggelig at dette ble løst i firmware, så det ikke er nødvendig med noen hardware-oppdatering, i alle fall ikke for disse problemene.

Lenke til kommentar
unnskyld meg, men hvilken type personer kjøper kamera + objektiv til ca 30K bare for å filme med den? Det er direkte idioti spør du meg.

 

Jeg skrev åsså ( også ) i den setningen. Tviler på at de som kjøper det kjøper det bare for videofunksjon, men det er mange som ser potensiale i videodelen. Utbyttbare objektiver, dof, 1080p, lyssensitiv i mørke, billig og blablabla... Man får ikke det på videokameraer i dag, ikke i den graden, da må man opp i et prisnivå som stinker.

Lenke til kommentar
unnskyld meg, men hvilken type personer kjøper kamera + objektiv til ca 30K bare for å filme med den? Det er direkte idioti spør du meg.

 

Jeg skrev åsså ( også ) i den setningen. Tviler på at de som kjøper det kjøper det bare for videofunksjon, men det er mange som ser potensiale i videodelen. Utbyttbare objektiver, dof, 1080p, lyssensitiv i mørke, billig og blablabla... Man får ikke det på videokameraer i dag, ikke i den graden, da må man opp i et prisnivå som stinker.

Når man ser på prisene på dedikerte video-kameraer som leverer samme video kvalitet og har mulighet for utskiftbar optikk, så er det plutselig ikke så merkelig om noen kjøper 5DMkII for kun video.

 

Tom

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...