Gå til innhold

Stillbilde-tråden, post stillbilder fra film!


Speik

Anbefalte innlegg

Denne tråden er hentet fra et annet forum, og jeg synes ideen var ganske genial. Hvis folk bidrar og poster gode eller interessante stillbilder fra diverse filmer kan det hjelpe på å skape buzz om de aktuelle filmene, og folk kan oppdage nye favoritter. Ikke en gjettelek som bildetråden altså, bare en showcase-tråd.

 

- Post stills fra filmer du mener er verd å vise frem, med tanke på bildekomposisjon, scenografi, visuell appell osv.

- Bilder hvor lengste side er mer enn 800 px settes i spoiler-tag.

- Det er fullt lov å poste uten bilder, for å kommentere osv.

- Hvis du poster mer enn 5 bilder i samme post, settes de øvrige i spoiler-tag.

 

Heima:

heima02.jpg

 

heima-still5.jpg

 

heima-still2.jpg

Endret av Speik
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Egentlig ikke så mye regler, bare post stillbilder du liker! Men pass på å ikke post for store bilder, med mindre noen ber om wallpapers og lignende.

Av erfaring burde du definere noen regler :) Kan man opprette innlegg uten og legge ved et blide (som denne), kan man kommentere bilder, bør man bruke [spoiler ] og [skjul ] på store bilder, osv. Oppfordrer trådstarter til og definere noen regler i førstepost og kanskje dette blir en god tråd...

Lenke til kommentar

Litt regler burde kanskje til ellers ender vel denne tråden fort opp som en variant av bildequiztråden. Jeg foreslår at man i utgangspunktet bare har lov å poste bilder fra filmer som showcaser bildekomposisjon - m.a.o. filmer som vektlegger det sceniske og bildetekniske.

 

Min film i så måte er Gregory Colberts utrolige Ashes and Snow - hver billedramme i denne filmen er perfekt komponert. Se bare her:

 

vlcsnap-00035754.jpg

vlcsnap-00037949.jpg

vlcsnap-00038736.jpg

vlcsnap-00039554.jpg

vlcsnap-00040911.jpg

vlcsnap-00042489.jpg

vlcsnap-00043147.jpg

vlcsnap-00044814.jpg

 

Anbefales på det varmeste.

Endret av Montag
Lenke til kommentar

Ashes and Snow er fantastisk ja. Desidert den peneste filmen jeg har sett, men i bunn og grunn en kunstfilm for spesielt interesserte. Er litt greit at den ikke er lenger enn den er (60 min) ble litt lei av den gul/beige tonen.

 

Oppdaterer førsteposten med noen regler.

Endret av Speik
Lenke til kommentar

Vær så snill og dropp spoiler. Går man inn i en bildetråd får man være forberedt på bilder i litt forskjellige størrelser. Og om man ikke legger de i spoiler vil de resizes til fornuftig størrelse av forumet, det skjer ikke når de ligger i spoiler. :)

 

vlcsnap-40413368.png

La ved et bilde jeg tatt av Band of Brothers for å ikke være bare off-topic.

Endret av Atald
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...