Gå til innhold

MSI Wind kan nå overklokkes!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Overklokkingen funker bare når man har strømmen i, så den vil ikke påvirke batteritiden, jeg merker ingenting forskjell, men tror jeg satt min på 24% og.

 

Jeg merker heller ingen stor forskjeld. Men min er klokka til 1.98GHz,

Det eneste som er stress er at den alltid starter i 1.60GHz, så man må alltid huske å "klokke" den opp. Men det er jo lett det :)

Lenke til kommentar

"Det kunne også vært ønskelig med en mulighet for å styre overklokkingen i operativsystemet, enten så maskinen selv bestemte når den trenger ekstra kraft, eller slik at brukeren kan deaktiver funksjonen for å spare strøm."

 

MSI Wind's "power" styres ved hjelp av Fn+F10. Har du ikoblet strøm (samt satt den til overklokking i BIOS) trenger du bare å trykke Fn+F10 så har du altså klokket til 2GHz (om du har valgt 24 %). Da blir power-leden rød (originalt er den blå).

 

Når du kjører på batteri, kan du også bruke Fn+F10-funksjonen, men da vil dataen gå over i "grønn" modus og optimalisere for batteritiden (slik jeg har forstått det).

 

Så det er mulig å styre overklokkingen fra "skrivebordet".

 

Det er også riktig som han over her sier, at overklokket modus kan kun benyttes når strømmen er tilkoblet, så dette vil ikke gå utover batteritiden (da du ikke får overklokket når maskinen kjører på batteri).

 

I tillegg kommer det et stilig "Turbo ON"-bilde når du overklokker (og "Turbo OFF" når du avslutter turbo'n).

post-35504-1226042778_thumb.jpg

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar

Noe så teit. Overklokke en bærbar PC og bruke det som salgstriks attpåtil.

 

Akkurat som man vil merke forskjell fra 1.6GHz til 1.98GHz når man allikevel bare sitter og surfer, bruker den til e-post eller andre lette ting.

 

I det hele tatt så er overklokking på en bærbar PC helt idiotisk. Poenget er jo at den skal bruke minst mulig strøm. Greit nok at den ikke klokker når den kjører på batteri, men synes hele konseptet på en slik PC blir bare meningsløst. Iallefall at det skal være verdt å lage noe nyhetsoppslag av det.

Endret av OcMax
Lenke til kommentar
Noe så teit. Overklokke en bærbar PC og bruke det som salgstriks attpåtil.

 

Akkurat som man vil merke forskjell fra 1.6GHz til 1.98GHz når man allikevel bare sitter og surfer, bruker den til e-post eller andre lette ting.

 

I det hele tatt så er overklokking på en bærbar PC helt idiotisk. Poenget er jo at den skal bruke minst mulig strøm. Greit nok at den ikke klokker når den kjører på batteri, men synes hele konseptet på en slik PC blir bare meningsløst. Iallefall at det skal være verdt å lage noe nyhetsoppslag av det.

Selvsagt vil man merke forskjell på 1,6GHz og 2,0GHz! Det er lett å merke når man f.eks. kjører høyoppløselig materiale, eller har x antall YouTube-faner spillende.

Lenke til kommentar
Noe så teit. Overklokke en bærbar PC og bruke det som salgstriks attpåtil.

 

Akkurat som man vil merke forskjell fra 1.6GHz til 1.98GHz når man allikevel bare sitter og surfer, bruker den til e-post eller andre lette ting.

 

I det hele tatt så er overklokking på en bærbar PC helt idiotisk. Poenget er jo at den skal bruke minst mulig strøm. Greit nok at den ikke klokker når den kjører på batteri, men synes hele konseptet på en slik PC blir bare meningsløst. Iallefall at det skal være verdt å lage noe nyhetsoppslag av det.

 

Jeg kan heller ikke se hva problemet er..

 

Kraftigere prosessor (en bonus), plager det deg?

Det blir også tildelt mer minne til kjermkortet!

Lenke til kommentar

Dette fungerte faktisk utrolig bra.

Muligens er kritikeren vår over bare sur for at han ikke har samme mulighet på sin netbook.

Kjøpt asus kanskje? :)

 

Kjører xbmc både under xp og osx og materiale som kunne droppe frames tidligere kjører nå helt fint. Med xbmc er wind faktisk en glimrende mediaspiller, iallefall opp til 1280x720 materiale.

Lenke til kommentar
Dette fungerte faktisk utrolig bra.

Muligens er kritikeren vår over bare sur for at han ikke har samme mulighet på sin netbook.

Kjøpt asus kanskje? :)

 

Kjører xbmc både under xp og osx og materiale som kunne droppe frames tidligere kjører nå helt fint. Med xbmc er wind faktisk en glimrende mediaspiller, iallefall opp til 1280x720 materiale.

 

Kritikeren har ikke notebook selv :) Han er imot bærbare annet enn de som strengt tatt trenger det i forbindelse med jobb eller skole :)

Lenke til kommentar

Du tror vel virkelig ikke at dette er min faste maskin som jeg bruker til enhver tid året rundt?

 

Er imot bærbare annet enn de som strengt tatt trenger det i forbindelse med jobb eller skole :)

Hvis du tenker deg om, så går sikkert 70% av brukerne her inne fortsatt på skole (det være ungdomsskole, videregående eller universitet/høgskule), så derfor er det naturlig å tenke at de fleste som har denne maskinen bruker den nettopp til skoleformål.

 

I tillegg er det helt sikkert en del som bruker den i sammenheng med jobben.

Lenke til kommentar
Den garantigreia spiller vel uansett ingen rolle i Norge? Det er vel lovbestemt to års garanti for forbrukere? eller gjelder det kun reklamasjon?

 

 

Vel, garanti er noe produsenten gir frivillig, og blir ikke påvirket av forbrukerkjøpsloven, som gir to år på det meste av produkter og fem år på produkter ment til å vare vesentlig lengre enn to år :)

 

 

Forøvrig er dette en cool feature på en slik maskin, og jeg ser absolutt fordelene med å kunne overklokke når det passer, når du skal spille eller se high-def!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...