Gå til innhold

One Call lanserer pakkepris på data


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dettes høres jo ut som fast pris! Du får surfe så mye du vil for 200 kroner i måneden, men bare opptill 200 MB :p

 

Det bør stå på nett hvor mye du har brukt til enhver tid da, slik at man ikke overbruker det. Og ja, ouch å laste ned en DVD-image på 4 GB og betaler 200 + 3800 * 4 kr. Ser for meg det skrekkscenarioet ...

 

Koster det virkelig operatørene så mye penger for datatrafikk ?

Lenke til kommentar

Wow! Dritbra. Det er jo 1/4 av prisen jo! Av den nye prisen som er billigere enn før. Som allerede var billigere enn de andre operatørene i snitt :)

 

Surfer ofte, men slår av bildene i Opera Mini. For det meste er det bare noen kroner i måneden for meg ;)

 

Det de bør gjøre er å la de nevnte automatisk slår inn ettersom hvor mye man surfer! :thumbup:

 

Takk enda en gang til det billigste abb jeg noensinne har hatt.

Lenke til kommentar
Dette er jo ikke et godt tilbud for vi som bruker mobilen mer til surfing og bruker den til feks, streaming. Håpet det skulle være et fri/helg i tillegg, men får håpe det kommer til jul

Dette er jo et godt tilbud i forhold til den opprinnelige prisen? Uansett så funker det vel ikke å streame så mye annet enn nettradio med de nettverkshastighetene man får her til lands.

 

Er det slik at jeg betaler 6,- for å laste ned vg.no? Så når jeg satt og surfa masse på htc-en min i går, så kan jeg vente meg en brukbar regning? Har onecall faktura..

 

Samtidig setter One Call nå ned den generelle dataprisen fra fem til fire kroner per megabyte. Det betyr at eksempelvis VG.no koster seks kroner å laste inn mot tidligere 7,50, dersom du ikke har en av datapakkene.

Gjør det det? Jeg er ganske sikker på at dere snakker om en pc her, selv om mange tror dere snakker om mobiltelefon (eller gjør dere det). IE Mobile lastet ihvertfall ned www.vg.no på underkant av 500 kB, og det blir i underkant av 2 kroner. Bruker man Opera Mini blir jo datatrafikken enda mindre.

Lenke til kommentar
Dette er jo ikke et godt tilbud for vi som bruker mobilen mer til surfing og bruker den til feks, streaming. Håpet det skulle være et fri/helg i tillegg, men får håpe det kommer til jul

Dette er jo et godt tilbud i forhold til den opprinnelige prisen? Uansett så funker det vel ikke å streame så mye annet enn nettradio med de nettverkshastighetene man får her til lands.

Er ikke bare nettradio, man kan også streame tv-signalene fra tv'en hjemme med feks Slingbox via pc'en til mobilen, samt finnes det utallige videostream tv-kanaler, laste ned podcaster, videostreaming på youtube. Dette kan man ikke gjøre til 200kr/200mb, og det er dyrt iforhold til chess med fri bruk kveld/helg til 99kr

Angående nettverkshastighetene her til lands så er de ikke så aller værst, i slutten av 2008 skal ca 80% av befolkningen få tilgang på super-3g. Jeg bor lang ute på landet, og jeg sjekket første gang idag, og jaggu meg så var det Super-3G også her :)

Endret av ironman666
Lenke til kommentar

Jeg syns dette var fryktelig dyrt.. 100kr for 100mb. 100mb er jo ingenting. Man skal jo helst gjøre litt mer enn og bare surfe, og selv når du laster vg.no. Dette er knappe 1 video podcast f.eks. Og det er f.eks ikke mange sanger du kan laste ned på dette.

 

Når man vet at man kan få fri bruk i helgene og kveld/natt for havle prisen hos flere andre, blir dette mer enn fryktelig bruk..

 

Men mulig 50mb tilbudet er bra for de som surfer lite..

Lenke til kommentar

Jeg ble også umiddelbart skuffet, men ble betrygget av dette:

 

Hei folkens

 

Nå må dere ikke forveksle dette med mobil bredbånd. Datapakkene vi nå har lansert er for de som bruker mobilen til å lese e-post, nyheter osv.

Om ikke lenge (før jul) kommer vi med en bra løsning på mobilt bredbånd til de som har andre behov.

 

Håper det var oppklarende.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...