Gå til innhold

Krisen i økonomien, global oppvarming - Del av en større konspirasjon?


Anbefalte innlegg

Hmmm...

Interessant lesning my av dette og rart at det finnes så mange sider av en sak. Min side, din side og den rette. Spesielt når det står så krystallklart for meg.

 

For min del kom denne økonomiske krisen som ventet. Jeg husker for 2 år siden etter at jeg begynte å sette meg inn i økonomiens verden at jeg stadig drev å advarte folk om det som snart ville komme, og at jeg til og med skrev lange artikler på internett hvor jeg advarte folk om å kjøpe bolig, skaffe seg trygge arbeidsplasser og komme seg ut av bankenes tradisjonelle invisteringsmuligheter. Til og med de som kjøpte nå helt på tampen av bolig-kollapsen ville ikke høre på dette, for herfra kunne det jo bare gå oppover - det hadde jo markedet vist i mange år nå.

 

'Folk flest' er så korttenkte og naive. Folk tror Norge er så forbanna transparent og at våre kjære politikere faktisk ikke vil de noe vondt. På tide å våkne folkens. Hvordan kunne jeg som er lavest på rangstigen innen oljebransjen, forutse og advare folk mot oljepriser langt over 100 dollar fatet, økende gullpriser, og ikke minst styrtende økonomi? Spesielt når jeg ikke har gått noen som helst skole for å utdanne meg innen dette.

 

Det viser seg nemlig gang på gang at de tullingene som sitter med utdanning, har blitt såpass snevret inn i en liten boks som de har blitt lært til å tro på, at alt annet er feil. Med min kunnskap kunne jeg, satt på spissen, reddet banker, fått oljefondet i pluss, spart investorer for milliarder osv. Men som en stillasarbeider/isolatør har jeg lite jeg skulle sagt annet enn å oppsøke forumer og spy ut min versjon av hva jeg tro er i emning.

 

Det er ikke råtne huslån som har fått markedet til å krasje in the first place. Dette hadde, og har, sammenheng med de økende oljeprisene vi så i 2006-2007,. Hvis ikke folk flest begynner å ta inn over seg at alle våre fremskritt og vår økonomi er fundamentalt knyttet til denne varen, så kommer dette aldri til å gi mening. Man kan selvsagt også kalle disse lånene "råtne", men de hadde neppe vert det i så stor skala om oljen hadde lagt på behagelige 30-50 dollar fatet. Men slik ble det ikke. USA har nemlig hatt svært liten lønnsvekst det siste tiåret, mens inflasjonen derimot har økt kraftig. Dette har gjort mange fattigere og til slutt så fattig at de ikke har klart å betjene lån. Eksporten fra USA har tapt stort mot Kinas turbo-økonomi. Så de har rett og slett levd over evne og mistet mye av sitt økonomiske grunnlag. Mens Kina nå bruker sitt overskudd graver USA seg dypere ned i sitt underskudd.

 

Dette er forsåvidt greit, men det er dessverre så mye mer komplisert. Det som derimot har skjedd og som har gjort dette til en global krise er rett og slett at sentralbanker som tidligere var inne og gav kunstig høy likviditet i markedet, nå har trukket dette tilbake og i en samlet, avtalt aksjon, valgt å sette verdensøkonomien på en kraftig prøve. De fleste sentralbanker ligger nemlig utenfor folks og politekernes rekkevidde. De har liten eller ingen innflytelse på det som skjer i disse lukkede rom, og for de som tviler - se dokumentaren "Money Masters". De har noen innstrukser å følge men svarer hverken til oss som folk eller styrende regjeringer om hvilke avgjørelser de tar. Gå også inn på Norges Banks nettsider. Der vil dere kunne lese hvor lukket dette er.

 

Agendaen er nemlig klar, og her begynner det mange vil kalle 'tinfoil'-teorier og annet. Men det får så være, jeg har rygg til å bære det. Det finnes nemlig svært godt belegg for dette. Men det må sees i et større lys: Nemlig den nye verdensorden som i snart hundre år har vert i emning og som svært mange mektige personer jobber for å få innført. Vi er nå i en avgjørende fase og det siste ti-året har de virkelig satt inn støtet for å få det slik de vil ha det. Det har vert mange faser opp gjennom tidene for å skape slik verdensomspennende dominans. Dette har skjedd sakte men sikkert. Noe tilbakegang har de hatt, bla.a med Hitler og andre. Kina og FN derimot er nå deres til nå mest fremragende resultater. For de av dere som lurer på hvordan det vil se ut her i fremtiden, ja så se til Kina. Det er nemlig det landet som har vunnet flest annerkjennelser og priser for sitt statstyre av FN.

 

Vi har nå sett hvordan mange av de 'frie' landene i kjølvannet av terror-propagandaen nå har mistet mye av sin frihet. Dette var ikke så prekært å innføre i Norge og andre Nordiske land, for vi er allerede så kuet og avdemokratisert som det er nesten er mulig å bli. Befolkningen lever i sin uvitenhet og slår seg på brystet for å bo i frite land med demokrati. Jeg må le av de som tror dette. Dette var altså det første av de siste skrittene. Nemlig å innføre lover i 'frie' land, under påskudd av jakte på terrorister, og dermed muliggjøre total overvåking, grunnløse arrestasjoner, og sentralisere absolutt makt til enda ferre personer, ved å slå sammen millitæret med politiet. Dette har ikke skjedd så mye i praksis enda, men lovene for dette ligger til grunn. Nå vil de først bruke disse mot "ondsinnede" terrorister for å vise folket at vi har behov for slik frihetsberøvende lover.

 

Deretter gjorde de andre strategiske valg som gikk på kontroll av vår fysiske frihet. Dette var heller ikke vanskelig i duste-Norge, for vi omfavnet det som bare det. Her fikk vi i pose og sekk, alt etter smak og behag. De som ikke var miljøfoskjempere, fikk servert teorien om Peak-Oil, og de som var for Miljøet, omfavnet Global Oppvarming-scammen. Dette er en nedskrevet strategi utarbeidet på høyt plan av disse glaobalistene, og er begge ment til å redusere vårt globale forbruk av fossile brensler samt demobilisere folket til å kunne flytte seg over store avstander. Dette ved å innføre høye avgifter, høye drivstoff-priser og ikke minst CO2-kvoter. Dermed vil de ha enda mer kontroll på hvem som bruker dette samt gjøre det umulig for folk å flykte. Samidig står de fritt, ovenfor Peak-oilere til å heve oljeprisen betraktelig, slik at disse tullingene også kan overbevise folk om hvor rett de hadde.

På denne måten får de med seg folket på deres sinnsyke tankegang om kontroll, uten at noen stiller spørsmål.

Peak-oil teorien setter også mange stengsler for hva som kunne vert utrettet, fordi det i følge den er for seint og vi er for mange på jorden. Jeg sier ikke at peak-oil er feil, for logikken i dette er helt ok. Olje må ta slutt, og vi må peake. Men det er ingen av oss som kan vite med sikkerhet på bakgrunn av hvor sinnsyke penge summer som er på spill her.

 

Husk at de som sitter øverst og styrer alt dette ikke har noen spesiell penge-interesse. Og da mener jeg helt øverst. Jeg driter i alle nikkedukker som statsministre, presidenteter og de vi vanligvis tror styerer. For penger har de mer enn nok av. Deres verdensbilde og teori om menneskeheten er at vi snarest bør bli ferre personer her i verden. Ikke bare litt, i deres øyner, men hele 90% av menneskeheten må bort i følge disse. De ser mennesker som en ødeleggende faktor på alt, og de mener vi som bare er menneskedyr (for det er ikke disse) bare bør ha visse funksjoner, som de vil trenge. De er sykelig opphengt i kontroll og raser. For de av dere som trodde rase-vitenskapen døde ut med Nazistene, må tro om igjen. Svært mye penger og ressurser går i dag til rasehygiene på alle plan. Men i stedet for å gjøre det såpass direkte og effektivt som Hitler gjorde det, er det nå skjult i alle slags organsisjoner som aktivt forsker på dette, både privat, i humanitære organisasjoner samt statlig regi.

 

Dette får de støtte for av både peak-oil'ere og Global-Oppvarming-forkjempere, fordi de vet støtter eller innser at en masseutryddelse må på banen for at vi skal kunne leve i balanse med naturen og ha et visst artsmangfold. Men få av de forstår hva de egentlig støtter. De skaper på denne måten en gjeng idioter som faktisk vil forsvare deres agenda. Og selv om det ikke går ut over oss med det første, siden vi er et bra folkeslag, vil det derimot få store konsekvenser for den fattige delen av verden, som nå aktivt blir depopulert. Deres mål er altså rundt 500-1000 millioner individer maks. Dette vil i praksis si, at man vil få innført en 1-barns politikk også her i vesten, mens det verserer mange skumle teorier om hvordan depopulasjon skal skje i stor skala i den 3. verden.

 

Tilbake til den økonomiske situasjonen.

En kraftig økonomisk tilbakegang vil i denne sammenhengen føre til at de på sikt kan innføre en verdensvaluta. Er faktisk usikker på om de allerede nå vil gå for et enkelt verdensomspennden pengesystem i og med at EUs pengemarkedet nå har "vist" seg å ikke fungere. At det nå er EU-topper som nå roper etter dette, vil kunne tilsi at de faktisk vil gå for en enkelt dominerende valuta allerede i denne omgang. Jeg trodde lenge dette ville begrense seg til Amerika, for å kjøre på for American Union, men det kan se ut som at de nå vil ta et kvantsprang.

 

Slik fungerer alt dette:

1) Skap en krise eller la den oppstå. (Fly noen fly inn i store bygninger - Kall det terrorisme)

2) Vent til folket henvender seg til styresettet for å ordne opp i dette. (Si at vi vil forfølge dette på alle måter)

3) Gi folket en løsning og undergrav alle andre alternativer i det kontrollerte media. (Bomb noen fjelltopper i Afganistan)

4) Få gjennomslag for agendaen (Man kan nå innføre lover som ellers ville vert uhørt, starte krig med uskyldige land, gi presidenten diktatorisk makt. Hold frykten oppe. Sette landet i bunnløs gjeld +++)

 

Sånn sett er det svært enkelt og det kan brukes til så mangt. Jeg sa til mine foreldre her da dette begynte i fjor -Bare vent, så snart det kommer åpenlyst i media og dere hører snakk om en ny valuta eller et nytt penge-regime, så vet dere hva dette er: På tide å handle Gull og være forsiktig. Nå har både Storbritannias, Tysklands og ikke minst Frankrikes statsministere ymtet frempå om en kraftig sentralisering av pengesystemet. Dette er veien til et globalt pengesystem, der all pengestrøm er sentralisert. Dette vil ha enormt store effekter på oss som frie individer, da dette sannsyligvis vil føre til at alle penger blir skapt som en fiat valuta.

 

Deres mål er et føydalsamfunn, a la middelalderen. Middelklassen skal bort og flest mulig skal, når krisen er over, arbeide for disse på deres nåde, mens alle de andre er overlatt til seg selv og for å klare seg selv. Dette vil gjøre det umulig for andre despot-stater (frie-stater) å handle med disse, da de må underkaste seg dette for å klare det for å få hånd på valutaen som brukes. Dette vil sannsynligvis bli styrt via et sentralt apparat som FN, der man kan underkjenne slike stater og drive sanksjoner mot disse til de føyer seg.

 

Dette er svært omfattende og jeg skraper bare i overflaten i dette innlegget. Jeg kan i alle fall love dere at det er denne veien de vil prøve å gå. Og det er allerede uttalt flere ganger. Media driver nå en så-kampanje, slik de alltid gjør. Nemlig å så idéen til folket, diskutere det og deretter servere det som en løsning på problemet.

 

Men det skal sannsynligvis skje mye mer mens de er igang. De vil ikke kunne gjøre det som står ovenfor med mindre folk roper om hjelp. Så dette vil ikke skje før det har vert unntakstilstand i en rekke land, både på grunn av store uroligheter, protester, tyverier, sult og problemer med drift av strøm, vann og annnen logistikk. De vil la det gå veldig langt denne gangen - bare vent. Og det vil bli blodig alvor!

 

Pengene til folk flest vil synke drastisk i verdi - dette er grunnen til at alle nå innfører redningspakker - for å frata middelsklassens penger. Seinere når folk ser valutaen deres synke helt i bunn (eksempel Island foreløpig, tidligere Argentina), vil skylden falle på deres "feilberegning" av redningspakkene og skylde på at det den gang så riktig ut å gjøre. Men neida, på tross av redningspakker og rentenedgang, vil inflasjonen fyke i været og penger bli mer og mer verdiløse. Dette vil skje samtidig som sosial struktur begynner å gå i vasken. Folk mister jobbene, pengene strekker ikke til. Og man ber på sine knær om å få inn et nytt et nytt pengesystem. Gull og sølv vil ater bli ulovlig, men det er først og fremst de fattigste landene som vil få gjennomgå på den grusomme måten, med død, kriger, sult og annet.

Oljefondet vil være forduftet og vi gjenoppstår som en ny nasjon med helt nye ting å forholde oss til, som vi til da vil tro 100% at "slik måtte det jo bare gjøres". Det vil ikke bli noe kult.

 

Er litt usikker på de vil tørre dette. Men de er frekk som flatlusa. De fleste skjønner seg ikke på dette heller eller fornekter det som skjer under nesen på de. "Dette ligger over hodet på oss", sier de. Bare hvis noen i media snart blåser de, tenker på barna sine som skal vokse opp i dette, eller at flere blir våkner fra TV-tilværelsen og går til krig og blåser hodet av disse feige, quislingene, kan det kanskje hjelpe på.

 

Men med nye terror-lovgivninger, den avanserte overvåkingen, mennskeres natur og medias makt, tror jeg ikke de som prøver å kuppe systemet kommer noen vei. Våkn opp folkens.

 

Hvis dere er usikker på deres agenda: Søk på Georgia Guidestones på Google-bilder og se deres agenda i kortversjon der. Jeg vil for all del presisere at dette er mye mer komplisert enn som så, men de gir i alle fall en viss indikasjon på hvor de vil hen... Husk også at statlig likvidering til nå er den hyppigste unaturlige døsårsak for menneskeheten. Vær ikke dum og tro at dette ikke skjer igjen.

 

Georgia_Guidestones_English.jpg

 

Lykke til folkens.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-q5ES5fDk

Gratulerer med historiens lengste innlegg!

 

Skal lese hele når jeg har tid, er enig i mye av det.

 

Edit: Mistet all troverdighet etter de første avsnitene

Endret av Slettet-q5ES5fDk
Lenke til kommentar

Galvhus: Jeg likte svært dårlig at du kaller de med kunnskap for tullinger. Tror du virkelig at du er den eneste som forsto at det kunne gå dårlig med USA når oljeprisen stiger, virkelig?

At du kaller Global oppvarming en scam, liker jeg også dårlig. Jeg tror du setter deg selv for høyt, og jeg vil også anbefale deg å faktisk ta økonomi før du kritiserer dem som har tatt det.

 

Tror du også på en verdensorden som driver å kontrolerer verden for å få det best mulig for deg selv? Tydligvis tror du også at denne ordenen fikset den økonomiske tilbakegangen for å skape en verdensvaluta. Sikkert for å kontrolere verden.

Du mener også at 9/11 var icenesatt. Og til slutt ender du med hvordan verdensordenen kommer til å få verden til å kollapse.

 

Det virker som om en veldig inteligent person har skrevet det på første øyekast, men tydligvis er det heller bare en person som liker å skrive mye vrøvl.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar
Galvhus: Jeg likte svært dårlig at du kaller de med kunnskap for tullinger. Tror du virkelig at du er den eneste som forsto at det kunne gå dårlig med USA når oljeprisen stiger, virkelig?

At du kaller Global oppvarming en scam, liker jeg også dårlig. Jeg tror du setter deg selv for høyt, og jeg vil også anbefale deg å faktisk ta økonomi før du kritiserer dem som har tatt det.

 

Tror du også på en verdensorden som driver å kontrolerer verden for å få det best mulig for deg selv? Tydligvis tror du også at denne ordenen fikset den økonomiske tilbakegangen for å skape en verdensvaluta. Sikkert for å kontrolere verden.

Du mener også at 9/11 var icenesatt. Og til slutt ender du med hvordan verdensordenen kommer til å få verden til å kollapse.

 

Det virker som om en veldig inteligent person har skrevet det på første øyekast, men tydligvis er det heller bare en person som liker å skrive mye vrøvl.

 

Kunnskap om hva? Det er nettopp dette jeg sikter til. Jeg driver ikke bevisst med vrøvl. Men det er mye informasjon som går de med såkalt kunnskap hus forbi fordi de har et så skole-snevert syn på ting og ikke makter å erstatte sin lære med det som faktisk er realitetene. Jeg hører både på "lærde" og ikke lærde, når jeg rusker sammen mine teorier. Men jeg synes det er ekstremt mye vranglære der ute, og mange som uten å sette seg inn i ting enkelt og greit bare videreformidler budskapet.

 

Selvsagt var det helt logisk at om oljeprisen steg, ville verdens mest avhengige bruker få problemer. Det er ikke det jeg peker på, men husk også at det for to-tre år siden hørtes ut som ville fantasier og at oljeprisen på så kort tid ville komme over 100$ fatet. Det gjorde den med glans, men få økonomer eller andre turte å spå dette.

 

Hva har du lært i din økonomi som forklarer det vi nå ser? Hvor ofte har du sett hele verden skyte inn såkalte redningspakker på en slik skala på grunn av råten lån i et enkelt land? Jeg vet det er å sette det på spissen, men du bør også komme deg ned av din høye hest og innse at noen år med teoretisk økonomi faller på sin urimelighet når markedet oppfører seg slik som dette.

 

Økonomi er faktisk ganske enkelt så sant man vet hva som ligger bak, så ikke rakk ned på alle 'infidels' som ikke har kastet bort verdifulle ungdomsår ved å sitte på skolebenken, slik du tydeligvis har.

 

Og ja, jeg tror absolutt at det sitter mektige personer her i verden som har distansert seg så mye fra det normale folk at de ikke bryr seg et fnugg om hva de utsetter andre for så lenge de meler sin egen kake. Ikke bare det, jeg tror de har et perverst syn på hva det vil si å være mennesker. De ser på oss som uvitende og med god grunn ut i fra det du lirer av deg.

 

Den økonomiske tilbakegangen er 'fikset', ja, for å komme deres agenda tilgode. De har en plan, slik den jeg har skissert ovenfor. De vil ha bort middelklassen, og få oss tilbake til et føydalsamfunn slik de nook av ganger har uttalt sitt ønske. For å få dette til er de nødt å gjøre våres penger verdiløse og med dette skape slik uorden i samfunnet at vi kommer til å be de om å gjenopprette orden på deres premisser.

 

Og tror jeg klimakrisen er bullshit? JA. Det tror jeg absolutt. Blir det kaldere, vil dette absolutt bli brukt som et argument for at menneskers CO2 utslipp har skylden også. Dette er enkelt og ganske gjennomskubart om du ikke tilegner disse folka for mye tillit. Dette har historien vist gang på gang, og i og med at det er en nedskreven agenda og noe som blir pushet av verdens rikeste så burde absolutt bjellene ringe. Når også Bush, Schwarzenegger, Gore og Rotschilds promoterer denne kvasivitenskapen er det også absolutt på tide å stille spørsmål og se etter hvilken agenda de måtte ha.

 

At 9/11, London 7/7, Madrid og Synagogen i Oslo også er iscenesatt er jeg heller ikke i tvil om. Let etter motiv og hvem det har gavnet så vil du også her bli pent nødt å stille deg noen vanskelige spørsmål. Selv om det ikke har noe med saken å gjøre så uttalte Bush at han skulle ønske amerika var et diktatur-...så lenge han var diktatoren. McCain uttalte forleden noe slikt som "...at hvis han var diktator, noe han alltid har ønsket å bli, så skulle...."

Bare dette sier meg litt om deres sykelige distansering til verdens befolkning, spesielt når det ikke var spøkefult ment. Men disse styrer ikke en dritt i praksis, så de bekymrer meg ikke.

 

Det er ingen som har sagt at de styrer verden mot en totalt kollaps, i alle fall ikke i deres øyner. For oss menige i gaten er det derimot i gorve trekk noe slik de har planer om. De vil sentralisere all makten i verden ved å samle økonomi i en enkelt valuta, ha en politimakt og et millitære. Det er dette som menes med en ny verdensorden. Her skal ikke noe overlates til tilfeldigheter lenger, og du har siden du vokste opp blitt lært til å føye deg med alt de serverer deg av lover og regler.

 

Du er sikkert en av de som gladlig gir fra deg både fingeravtrykk og DNA, lar deg chippe og tenker "hei så kult at jeg jobber ræven av meg for å betale alt tilbake i avgifter og skatter". Slike som deg vil bli gode og skånede slaver, men dere vil ha ingen frihet.

 

Jeg derimot kommer til å lede det som vil bli av hemmelige nettverk, forsøk på styrting og annet som vil bli betegnet som terrorisme i den kommende verdensorden. Dette er grunnen til at de går så forsiktig frem, og gjør sine ting med kløkt. De vat at folk flest er godtroende, har det godt, er rike og har aldri opplevd noe slikt på kroppen. Vår nye generasjon er så nedsøplet av desinformasjon og så distansert fra fortidens spøkelser at vi tror det er slik det skal være. I realiteten er den friheten Norge, USA og andre land nøt godt av en stakket stund, bare et lite blaff i vinden. Den normale tilstanden er ulike former for diktatur, og det er få nasjoner i historien som har kunnet virkelig kalle seg frie.

 

Du anbefaler dine meddebattanter å ta økonomi, jeg anbefaler derimot deg å ta en grundig historie gjennomgang, og da selvsagt ikke propagandaen man lærer på skolen. Firgjør deg selv og se ting utenfra den lille mediaverden du skaper ditt verdensbilde ut i fra. Følg pengene og de mektigste, og alt vil plutselig vise seg fra en mer logisk side.

 

Kall det gjerne konpirasjonsteoreier, for i ordets bokstavelige forstand er det nettopp det dette går ut på.

Lenke til kommentar
Det kommer global myntenhet snart så man ikke kan komme unna inflasjon. Med mindre den som et mirakel er bundet til gull eller noe. Har allerede sett klipp der det ble sagt og møtet i USA er temmelig suspekt da. Jeg tror de vil diskutere det der.

 

Jepp det kommer. Ser media også har begynt å pushe dette og da er det gjort. Sarkozy, Barosso, Bush, Merkel og andre toppledere i vesten møtes snart i USA for å diskutere "et nytt økonomisk system". De har uttalt noe slikt som at man ikke kan bruke et system fra det 20. århundre for bruk i det 21.

 

Dette vil i praksis si at de nå vil diskutere alternativer. Jeg synes det kommer veldig tidlig fra de, men er usikker på hva de har planer om og hvilken tidshorrisont de ser for seg. At dette skal gå gjennom nå, mener jeg er umulig, med mindre ting blir MYE mer alvorlig. Folk har enda en slik frihet at det ikke pr. i dag burde være mulig å pushe et slikt system. Jeg er ikke engang sikker på hva de egentlig har i tankene, men de neste ukene kan gi hint om dette. Bare følg med i media. Så snart man forstår deres baktanker viser media seg plutselig i et annet lys. Man oppdager fort hva de spinner og hva de setter på agendaen. Det er ved første øyekast til å bli kvalm av men også interessant når man ser hvordan de manipulerer fæle ting til å høres bra ut og kommer med direkte løgner.

 

Den nye valutaen, om den kommer, vil overhodet ikke være basert på gull eller annen fysisk valuta. Det er altfor mange som nå eier gull, og som kan komme til å eie det hvis de får nyss i dette. Derimot tror jeg det kommer til å ta form som "kredits" helt uten verdi. Du scorer disse ved å arbeide og ved å drive handel. De vil etterhvert være 100% elektroniske og man vil bære på disse via kontoer knyttet til seg selv. Disse blir innbakt i Pass/ID etc. noe som vil skape dobbelt så mye individuell kontroll, for hva skjer når man plutselig "faller utenfor" og blir en fiende mot statsapparatet. Man sperrer enkelt og greit bare kontoen til folk.

 

Dette vil bli gjennomførbart kun hvis folk godtar det. Hvordan godtar folk dette? Jo, man gjør de til gjeldslaver via kollapsen som nå er ferd med å utfolde seg. Uten denne kan man ikke få jobb, reise, ha bil eller handle. I stedet for å konstruere store gjeldsfengsel, gjør man det heller på denne måten. Disse vil selvsagt for din beleilighet være utstyrt med RFID slik at de også kan følge deg hvor enn du skal. Så ikke tenk tanken om å unnslippe boliglånet eller kredittgjelden din... :-)

 

Blir det så ille? Ja, hvis de klarer å få gjennom deres agenda blir det så ille. Teknologien er der, viljen er der, motivet er der, dokumentene er der, lovene er der - så hvorfor ikke, sier nå bare jeg.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar
Før du sier et ord til: Kom med noen kilder.

 

Har du ikke kilder sier du? Vel, det er vel kanskje grunnen til at du fortsatt sitter på nederste trinn i oljebransjen, mens de som har sittet på skolebenken og lært den vitenskapelige metoden styrer verden.

 

CNN:

http://edition.cnn.com/2008/POLITICS/10/18...ting/index.html

 

Youtube's official channel for AFP (some news agency, there's a bunch of clones of it around though)

Lenke til kommentar

galvhus: Jeg vil heller si at de som ikke har skolebasert kunnskap ofte føler at de tenker utenfor boksen, men egentlig er bare dumme. Du må faktisk ha kunnskapen, før du kan se om noe er feil eller ikke. Du kan ikke vite om global oppvarming er riktig eller ikke uten å studere det sikkelig. De vi trenger er ikke folk uten noe særlig kunnskap som tenker utenfor boksen, men vi trenger folk med mye kunnskap og tenker utenfor boksen. Jeg godtar ikke teorier om de ikke er logiske, og slik er det for de fleste som studerer realfag. Dermed videreformidle vi ikke bare kunnskapen, men forteller hvorfor den er riktig.

 

Det hørtes ikke ut som ville fantasier at oljeprisen skulle stige over 100. Det kom til og med i nyhetene. Jeg vet akkuratt hva som skjer nå, og jeg vet hva aksjer er, noe som du antagelivis tror du kan, men i virkeligheten vet du det ikke. Økonomi er ikke mitt primærfag, men jeg har hatt et og et halvt år med det, og jeg vet absolutt hvorfor dette skjer. De neste krakkene kom ikke som en overaskelse.

 

Grunnen til at jeg ikke visste at det ville komme et krack, er fordi jeg visste ikke om lånene i USA. Derimot med kunnskapen om lånene er det veldig enkelt økonomisk å vite hva som skjer, men finne en god løsning er ofte værre, men vi vet ihvertfall hav vi ikke skal gjøre. Du forstår absolutt ikke økonomi av å se på den. Du kan tro at du forstår den, men i virkeligheten gjør du det ikke.

 

Ja, jeg tror kunnskapseliten ser ned på vanlige mennesker uten kunnskap. Selvfølgelig gjør de det, og du ville ha forstått det hvis du hadde gått litt på skole selv. Svært mange vanlige mennesker tror de forstår ting de ikke forstår, og kommer dermed med idiotiske teorier. For andre dumme mennesker virker de overbevisende, men egentlig er det bare tull. Dette kan bety at vi innfører idiotiske tiltak. Et eksempel er når man putter makspris på varer uten å faktisk gi nok penger. Det handler ikke om at de ikke vil at vanlige folk skal ha det godt. Det handler om at de ikke ønsker at man skal ødelegge for seg selv. Noen kunnskapsrike folk har blitt så lei av idioti at de bryr seg ikke lenger. De vil ikke komme å uttale seg, fordi de har ingen interesse av å overbevise idioti.

 

De har ikke fikset krisen. Folket har gjort det, fordi folket ville akseptere enn nedgang i levestandar, noe som hadde vært nødvendig om man skulle ha løst krisen.

 

At du tror global oppvarming er tull, er mitt sikre bevis på at du er kunnskapsløs person som tror at du kan mye. Global oppvarming er en enormt sterk teori og jeg har enda ikke sett et eneste godt argument for at CO2 ikke fører til global oppvarming. Tviler sterkt på at du vil komme med noen også. Hvor har du lest deg opp? http://www.globalclimatescam.com/

 

At du tror den amerikanske regjeringen har icenesatt 9/11 høres helt latterlig ut. Hvordan skal man hindre informasjonen til å lekke ut? De trenger mange arbeidere til å gjøre dette så virkelig som mulig, men ingen informasjon lakk ut. Jada.... Likeledes med resten av dem.

 

Jeg spør deg like så godt. Levestanderen i verden har aldri vært bedre. Vi har aldri utnyttet ressusene like godt som idag. Dette kunne ikke ha skjedd uten alle de som gikk på skole. Alikavel sier du at skole er bare tull. Hva sier du?

Endret av Camlon
Lenke til kommentar
Før du sier et ord til: Kom med noen kilder.

 

Har du ikke kilder sier du? Vel, det er vel kanskje grunnen til at du fortsatt sitter på nederste trinn i oljebransjen, mens de som har sittet på skolebenken og lært den vitenskapelige metoden styrer verden.

 

post-134313-1224452734_thumb.jpg

 

Det er absolutt en grunn til at jeg er nederst på næringskjeden i oljebransjen. Men der du preiker om den vitenskapelige metoden datt jeg av lasset. Jeg har som sagt ingen grunn til å vise til kilder. Kildene er overalt, bare du klarer å se gjennom disse. Noen er direkte andre er mer subtile om man kan kalle de det.

 

Kanskje denne om Bush og McCain som ville vert diktatorer. Kanskje en spøk, men allikevel arrogant.

Her er også litt om hvordan han kan få slike krefter. Denne finnes overalt på nettet, men dette var den først og beste jeg fant. Nemlig et direktiv som gir han disse muligheter.

http://www.globalresearch.ca/index.php?con...va&aid=5720

 

Jeg har brukt mye tid på å informere meg selv om dette, sett dokumentarer, lest tunge dokumenter fra regjeringer og holdt meg oppdatert i media. Det er ikke min jobb å leite frem kilder for deg. De er overalt, men redd som du er for tråkke uti alt dette, velger du heller å lene deg tilbake og tro at du har rett uten å komme med noe som helst selv.

 

Jeg gir en blanke i hva du måtte tro, føle eller mene om dette. Jeg ser hva jeg ser og kan umulig gi deg en enkelt dokument der de store gutta skriver "Vi skal ta over verden og drepe demokratiet" (selv om de nesten har gjort det). Hvis det er et fnugg av søkenhet i deg, vil du enkelt finne frem til mye av dette selv. Det er et stort puslespill av småting som du vil se en helhet i når du får gått over bitene. Jeg har ikke noe mer å tilby deg, dessverre.

 

Om jeg legger frem dokumenter så finnes det alltids de som finner feil ved disse eller alltid vil tolke disse anderledes, så jeg håper du forstår selv hvor dødfødt et slikt oppdrag er.

 

Jeg kan bare med sikkerhet si at det er mange ting som skal skje, men at det langt fra er sikkert at de gode kreftene er i mindretall enda. Det kan godt hende at disse folka ikke kommer noen vei enda, men som sagt har de styrket seg over snart hundre år.

 

Du får kalle dette hva du vil, og som sagt driter jeg en lang marsj i om du er enig eller ikke. Det er ikke min business for å si de slik. Men som sagt vil jeg heller være fri enn å leve i et slikt diktatur der slike som deg går rundt og tror de er fri og lever i et demokrati.

 

Kom deg ned på jorden og argumenter med annet enn din tåpelige skolegang, som om det har noe med saken å gjøre... Kom med det du har lært, eller gav det så liten mening at du rett og slett ikke klarer å anvende det i den virkelige verden??

 

Ellers fint at andre også våkner. Vær med å spre budskapet og la oss vise jævlene at vi ikke døser i timen slik som Rikspøbelen tydeligvis har gjort.

Lenke til kommentar
galvhus: Jeg vil heller si at de som ikke har skolebasert kunnskap ofte føler at de tenker utenfor boksen, men egentlig er bare dumme. Du må faktisk ha kunnskapen, før du kan se om noe er feil eller ikke. Du kan ikke vite om global oppvarming er riktig eller ikke uten å studere det sikkelig. De vi trenger er ikke folk uten noe særlig kunnskap som tenker utenfor boksen, men vi trenger folk med mye kunnskap og tenker utenfor boksen. Jeg godtar ikke teorier om de ikke er logiske, og slik er det for de fleste som studerer realfag. Dermed videreformidle vi ikke bare kunnskapen, men forteller hvorfor den er riktig.

 

Bla bla bla bla...

 

Vel for å gi deg et svar på det du skriver, så har jeg faktisk gått almenne fag med både matte og fysikk som ekstrafag. Jeg har abbonert på Illustrert Vitenskap siden jeg var 9 år, og har fra jeg var 16 abbonnert på New Scientist. Så ikke kom med piss om at jeg ikke forstår logikk, fysikk, kvantemekanikk, historie, økonomi, politikk og annet. Jeg leser mye og har tid på jobben til å lese enda mer. Det som skiller oss er at jeg kan tenke selv og ikke bare gulpe opp det jeg leser på dumme prøver. Jeg har bevisst boikottet slikt svada fordi jeg følte det ble for mye pisspreik og lite som hadde med virkeligheten å gjøre.

 

Naturfag gikk jeg ut med høyeste score i, og joda, aksjer har jeg tjent godt på, ut i fra de summene jeg kunne putte inn i dette. Dette tjente jeg på i forhold til de tingene jeg visste kom til å komme. Om du ikke engang visste om en boligbobble i Amerika for noen år siden så sier dette en del om de kilder du støtter deg til. For min del var det bare å vente til det raknet, for dette ble så tidlig som i 2003 diskutert av mer oppegående eksperter og politikere. Så noen av oss vet tydeligvis mer enn andre uten at det kommer fra skolebenken.

 

Når det gjelder global oppvarming har jeg diskutert dette opp og ned og i mente til det kjedsommelige på andre fora. Før var jeg en tilhenger helt til det begynte å gå noen lys opp for meg, da raknet det hele og jeg så ikke lenger at bevisene holdt vann. Uansett hva jeg sier om denne saken, så kommer dustete svar om at jeg ikke er forsker og at jeg ikke tilhører noe universitet eller forskerteam som faktisk har vert å boret i isen. Selvsagt også hvordan jeg kan ha rett og så mange kan ta feil, blir hyppig brukt men lite som noensinne har fått meg til å revurdere dette.

Faktisk er mye av forksningen svært dårlig og det finnes nok av seriøse forskere som mener dette er en bløff. Seinest nå nettopp kom jeg over en artikkel om at isbreer i Alaska nå vokser. Så snart snakker vi vel om Global Cooling?

 

Jeg synes dere er arrogante ovenfor det som nå rører seg. Du mener at du i kjølvannet av kracket forstår hva som skjer. Hvordan vil du med din begrensede kunnskap da forklare de store redningspakkene som man spyr ut i hytt og pine for øyeblikket? Hvis det sitter skolerte og oppegående folk og styrer oss dumme, hvorfor har de da ikke noen effekt? Skal man liksom vente...? Hvor lenge?

Jeg skjønner også det teoretiske som du serveres og sluker helt, men i min verden er de alt annet enn det du tror de er. Det skal ikke så mye IQ til for å skjønne dette, men det finnes også en forklaring utenfor din lille bok-stabel som vil vise seg at jeg har rett og at du tar skammelig feil.

 

Hvordan kan jeg sitte en måned før slike ting skjer og si til foreldre og venner hva som sannsynligvis kommer på nyhetene om en måned? Jeg sa, bare vent nå er det ikke lenge til dere ser toppledere gå sammen for å finne et nytt pengesystem....hmmm...hva skjedde. Jeg har så utrolig mange eksempler på dette. Så kom dere ned av deres høye hest, få bakkekontakt og lær dere noe nyttig. Slik jeg gjorde og fikk en fin avkastning på både gull, olje og sølv. Kluet er å trekke seg ut i tide, og med litt oversikt er ikke dette noe problem, når man kan lese i lang tid hva som kommer til å skje. Jeg skal ikke ta æren for dette, for jeg har mine kilder, og som oftest har de rett.

 

Det dere kan er tydeligvis lite relevant i forhold til det som skjer rundt dere. Dere søker etter logikk, men husk at alt er i en konstant utvikling så ikke sett dere fast i det første og beste som høres logisk ut.

 

Jeg er ikke noen motstander av teknologi eller har problemer med å forstå denne. Jeg arbeider på fritiden med elektronikk og koding, så ikke vær så forbanna eplekjekk i din dømming av andre personer. Jeg vet at vi ikke hadde vert der vi er i dag om det ikke hadde vert for vår skolegang. Jeg berømmer de som har gått på skoler og som klarer å nyttigjøre seg dette. Jeg bare nevnte dette til å begynne med fordi jeg mener det er irrelevant hvilken bakgrunn man har for å kunne uttale seg og tilegne seg informasjon. Enkelte av dere ville jo ikke trodd dette om jeg så hadde hatt professorgrad i internasjonal politikk eller vert polarforsker uansett.

 

Global oppvarming er tøv fordi det er stattuert i dokumenter fra diverse "tinktanker" for å være et godt virkemiddel i deres agenda. Dette kommer dere faen ikke utenom. At 9/11 er 'staget' er langt i fra umulig. Se på Manhattan-prsojektet, hvor lange klarte de ikke smelle av atombomber uten at folk visste en dritt om hva som foregikk??

Dere er både naive og historieløse som kan tro at dette er tilfellet. Argumentene for at 9/11 og 7/7 var staget er overveldende og jeg kan som dere ikke se et fnugg av bevis på at den offisielle rapporten holder vann. Dere kan f.eks komme med en plausibel forklaring på hvorfor bygning nummer 7 falt i bakken... EN PLAUSIBEL.

Forresten: Det er ikke nødvendig for jeg tviler på noen av deres hoder klarer å komme opp med noe annet enn oppgulp fra andre som har prøvd seg tidligere. Ang. 7/7 så kan dere begynne å beregne sannsynligheten for at man skal ha en terrorøvelse som innbefatter de eksakte stedene og bussene det smalt på, på eksakt samme tidspunkt og samme sted som de faktisk skjedde. Idioter....

 

Dere kan gå med skylapper til dere blir grønn for min del, jeg rokker meg ikke inntil det motsatte er bevist. At det vil komme ting som er verre en det vi har sett til nå er jeg temmelig overbevist om. Det er veldig spennende å se hvor langt de er villig til å ta steget denne gangen.

Lenke til kommentar

Siden vi diskuterer litt mange temaer, og det er altfor mye drittkasting fra din side gidder jeg ikke å skrive så lange poster, så jeg skal fokusere mer på et tema. Jeg skal ta deg i hva jeg vet best, for å vise at du egentlig ikke har peiling på hva du snakker om. Nemlig, global oppvarming. Du har allerede sagt at du ikke liker godt argumenter om hvor mange som støtter meg. Det gjør ikke jeg heller, bandwagonargumenter er forbudt. Dermed skal du ha ingen problemer med å diskutere mot meg.

 

Jeg har allerede skrevet et godt innlegg, og her er den.

 

Jeg ser en del innlegg om hvorfor global oppvarming er en bløff. Ihvertfall hvorfor ikke CO2 påvirker klimaet. Tipper mange har lest artikkelen til Morgenbladet og misforsto den fullstednig. Den klager mest på klimahysteriet vi har.

 

CO2 påvirker klimaet fordi det er en drivhusgass. La oss gå gjennom igjenom det igjen, solen sender ut synlig lys som ikke blir reflektert av CO2. http://en.wikipedia.org/wiki/Greenhouse_effect

Bakken tar opp lyset og blir varmet opp sender ut infrarødt elektromagnetiske bølger/partikler og mye av dette blir reflektert av klimagassene, fordi den har "riktig" frekvens, og dette holder på varmen på jorden. Hvor mer CO2 vi har i atmosfæren, hvor mer blir reflektert .

 

Ergo, vi vet at i teorien burde global oppvarming skje, siden vi har sluppet ut masse CO2. Vi ser også at temperaturen har steget mer enn den burde om vi ikke tok med CO2 i beregningene og dette verifiserer teorien. Vi har også masse eksperimenter for å verifisere at CO2 er en klimagass.

 

 

Nå la meg svare på noen av de alternative forklaringene.

1. Solen har skyld i temperaturøkningen, ikke CO2 med andre effekter. For å forstå hvordan klimaet påvirker har jeg hentet frem denne grafen. http://ideonexus.files.wordpress.com/2008/...co2sunspots.jpg Ja, det er andre ting som påvirker temperaturen også. Legg merke til at solaktiviteten har korrelert med temperaturen tiderligere, men nå gjør den ikke lenger det. Dette betyr at solaktiviteten drukner ikke andre effekter. Både CO2 og solaktiviteten påvirker klimaet og hvis vi tar med de ander effektene passer grafen. Forskjellen mellom klimaskeptikere og de som tror på global oppvarming er ikke at vi tror at CO2 påvirker temperaturen, mens de mener at soplaktiviteten påvirker. Vi mener at alle effekter som burde påvirke i teorien påvirker, mens de mener av en eller annen grunn at CO2 ikke skal følge teorien.

 

2. Vann påvirker klimaet my mer/vann drukner effekten av H20. Den påvirker 36–70%, mens CO2 påvirker 9–26. http://en.wikipedia.org/wiki/Global_warmin...eenhouse_Effect Ergo, den drukner ikke effekten. Simen sier at burde det ikke være bedre å satse på tiltak mot å slippe ut mindre vann. Dette vil faktisk ikke hjelpe siden mengden med vann i atmosfæren er ganske konstant, siden den bestemmes etter trykk. Resten vil regne ned og vi vil ikke få noen oppbygning med mer vann i atmosfæren om vi slipepr ut mer vann.

 

Btw: Jeg synes det er egentlig ganske latterlig at du profilerer med at du har abonert på Illustrert Vitenskap og fått en sekser i naturfag.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

 

Denne diskusjonen har jeg vert gjennom så mange ganger at det er kjedelig å gå inn i den. Jeg kan floode denne tråden med mine tidligere innlegg også, men jeg vil at den holder seg til det som er viktig.

Du kommer ikke med noe nytt eller overbevisende og jeg er overhodet ikke imponert over ditt ressonnemang. Jeg er ikke av den rasen som påstår at drivhusgasser ikke fører til økt drivhuseffekt. Jeg har selv hatt drivhus og boostet produksjonen i drivhuset med CO2 innsprøyting. Det er effektivt som bare det, for plantene vokser opptil 4 ganger raskere, tåler høyere luftfuktighet og temperaturer i et slikt miljø. Det er ikke det jeg kaller selve scam'en. Scam'en jeg vil til livs er det fantastiske hysteriet og truslene om tiltak som blir pushet i kjølvannet av dette. Scam'en er også det trusselbildet som blir skapt og alt annet miljøvern som faller utenom på grunn av denne ensidige vinklingen. Det er nemlig høyt diskutabelt hva som vil være konsekvensen og hvordan livet vil tilpasse seg dette. Om det blir noen grader varmere er det langt i fra sikkert at konsekvensen blir så ugunstig. Å kjøre simulasjoner på en datamaskin blir for dumt når det er trillioner av faktorer som spiller inn for å kunne si noe om dette. Ikke engang verdens kraftigste datamaskiner har mmulighet til å kalkulere inn alle disse, så man lager forenklede modeller som gir de resultat man forventer. Man tweaker innstillingene til man får et resultat og mange bare de som stikker seg mest ut kommer på trykk i media der de har egne spalter for denne propagandaen. De må hele tiden overgå seg selv, og da skjer det skumle ting som massehysteri og usannheter.

 

Du kan heller begynne å svare på de tingene jeg er ute etter å få svar på. Og heller dropp dette med Global Oppvarming, for du kommer med gammelt nytt. Jeg leser ikke en side av en sak, og har som sagt vert kraftig tilhenger av dette i den spede begynnelsen. Teorien gir mening, men det har kommet helt ut proporsjoner i dag. Også den totale mangel på løsninger eller forsøk på reelle løsninger fra den kanten gjør meg opprørt. Det eneste man har trumfet gjennom, er det som hele tiden var agendaen til det få mektige; nemlig å beskatte bruk av fossile brensler ytterligere, og helst så mye at det til slutt bare blir de rikeste som kan få glede av denne ressursen.

 

Dumme CO2 motstandere skjønner skjelden implikasjonene ved det de flagger. Jeg har bodd og levd i det som kalles u-land, både Thailand, Kambodsja og Laos. Har også besøkt Syria for et par år siden av andre grunner, men å se hvordan dere potensielt kan trumfe gjennom mange millioner menneskers sikre død og samtidig bruke 10 ganger mer ressurser enn disse (på bekostning av disse) gjør meg direkte kvalm og forbanna. Kom deg ut i verden og se kontrastene til din livsstil. Det er rett og slett en livsnødvendighet dere tar fra disse, om dere hadde fått det som dere ville. Folk dør i skrivende stund pga. dette. Ikke på grunn av global oppvarming, men pågrunn av den politikk dere har latt gå gjennom. Deres tiltak er i syke, siden det ikke er noen som kan si hvordan konsekvensene blir. Jeg tror i alle fall at det på ingen måte blir noen radikale forandringer over natten, og enda mindre forandringer som ikke jorden greier å takle. Den har vert inne i perioder som har hatt mye mer CO2 og som har vert mye varmere.

 

Men glem dette. Jeg orker rett og slett ikke prøve å overbevise deg om at du tar feil. Det har jeg gjort lenge nok på et annet forum. Så glem dette. Kom heller tilbake til det diskusjonen egentlig gikk ut på, og se om det er noe der du vil ta tak i.

 

Det er mye verre ting vi vil skape og som truer mennesker og dyr enn dum oppvarming. Jeg kan nevne peak-oil, mangel på fosfater, global penge-kollaps osv. Av disse kommer globale oppvarming langt ned på listen over alvorlige kriser menneskeheten står ovenfor.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar

Jeg skal ta dette litt videre, fordi du allerede har gjort et kraftig feilsteg. Du har nå innrømmet teorien om global oppvarming, og det betyr at CO2 påvirker temperaturen. Planteliv, dyreliv, bakterieliv må tilpasse seg de nye forholdene om temperaturen forandrer seg, og dette blir vanskligere og vanskligere hvor høyere temperaturen blir.

 

Vi vet at hvis vi gir ut null uttslipp, vil temperaturen forsatt doble dagens økning. Det er fordi at CO2-konsentrasjonen øker temperaturen hele tiden, til det møter et nytt equilibrium hvor like mye går ut som inn. Hvis vi ignorerer global oppvarming som du ønsker som vi heldigvis ikke har gjort. Da ville temperaturen ha steget raskere og raskere etter at vi har sluppet ut mer CO2 inn i atmosfæren, og etter hundre år finner vi ut at det var lurt allikavel, så er det for sent fordi temperaturen vil komme til å stige like fort i fremtiden. Dette vil føre til næringkjeden kolapser, og vi ender opp med en ganske trist verden og masse fattige folk vil dø av sult.

 

Om du mener at metodene er gale, så kaller du ikke global opvparming en scam. Da sier du at du ikke liker metodene som gjøres. Om vi gjør masse nå vil det bety at temperaturen stiger med et par grader, men hvis vi følger din plan vil temperaturen stige med mange grader. At du mener innlegget mitt er dårlig er lite overaskende. Allikavel, klarte du ikke å finne noen feil, så det tyder på at det er du som mangler kompetanse, ikke jeg. Du har jo kompetanse fra naturfag og Illustrert Vitenskap, hehe.

 

At jorden har taklet høye CO2-mengder tiderligere og høye temperaturøkninger er sant. Jeg vet om en, og det førte til en masseuttrydelse men jorden overlevde. Hvis du har tittet litt på grafene vil du se at vi ikke har hatt slike CO2-økninger på millioner av år, og jeg kjenner ikke til noen tilfeller det har gått helt bra.

 

Jeg tok dette poenget for å vise at du uttaler deg om ting som du ikke har peiling på.

 

 

Jeg kan absolutt tenke selv. Tydligvis er å tenke selv å være enig med deg. Du må ikke tro at du er unik. Det er mange som tror de er sikkelige inteligente og vet bedre enn alle andre. De tror at eliten er her for å ta dem, og de tror de har forstått ting som ingen andre har forstått, men i realiteten er de idioter som tror at å tenke utenfor boksen betyr at man har rett.

 

Egentlig, ser jeg ikke hvorfor jeg diskuterer mot deg. Jeg har allerede vist at i et av temaene har du vist at du ikke har peiling på hva du snakker om. Jeg må bare erkjenne at noen folk mangler noen skruer. Det er ihvertfall flott at samfunnet ikke belønner slike folk siden du jobber i bunnen av oljebransjen. Jeg har ikke ignorert noen brukere før, men jeg kan jo ta en titt å se om den fungerer nå. Hm... det så ut som det virket.

 

Hvis du ønsker å overbevise folk, må du komme med ordentlige poster. Hvis innleggene dine består 90% vrøvl og 10% sannhet. Hvor mange tror du vil tro på de 10%. Det er sikkert grunnen til at ingen ville høre på deg når du nevnet noe som er sant. Det er fordi du blandet det inn med vrøvl om hvordan verdens ledere ønsker å ødellege livene våres. At du proklamerer med hvordan du mangler basis utdanning gjør ikke saken bedre.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

 

Hvem av oss har grunn til å le? Jeg leser ditt innlegg og tenker - uff og uff, her var det mange selvmotsigelser gitt.

 

Du snakker som om du vet hele svaret og plasserer deg selv galant i den boksen du prøver å plassere meg. Du liker dårlig mine karekteristikker av dine synspunkter, men kommer med tilsvarende karakteristikker som idioti og at du har rett mens alle andre tar feil. Du snakker om å bevise ting, men du har ikke bevist en dritt ovenfor meg.

 

Du mener å tro at jeg gjorde en feil ved å innrømme at CO2 kan ha en virkning og at global oppvarming finnes. Men da skjønner du tydeligvis ikke hvor jeg vil hen og du feiler atter en gang. Du har tydeligvis sett deg helt blind på dine egne evner og fremsetter din versjon som den eneste sanne. Det er veldig dumt når du prøver å gjøre narr av dine motstandere med dette som argument.

 

Du forstår enda ikke hva jeg sikter til når jeg snakker om Global Oppvarming scam'en. Du ligger milevis etter mister.

 

Du prøver også å bruke tåpelige argumenter som naturfagen og illustrert vitenskap; hopper du gladlig over New Scientist også fordi dette blir brukt som deres mantra når dere skal overbevise folk? Jeg nevnte også at dette er et et av mange vitenskapelige tidskrifter jeg oppdaterer meg ukentlig i, gjorde jeg ikke?

 

Global oppvarming må gjerne være tilfellet men mine kilder vil ikke ha det til at marginale mengder CO2 forskyver temperaturen så mye eller får de katastrofale følger du sikter til.

 

Du leste vel også at jeg tidligere har drevet drivhus med CO2-boosting, gjorde du ikke? Skal jeg gå i detalj om dette? Leste du ikke også at plantene på en ekstrem måte tilpasset seg dette ved rett og slett å digge det? Jeg boostet dette med CO2-verdier som ligger fire ganger høyere enn normal konesntrasjon i luften. Plantene svarte med å ta opp 4 ganger mer enn det som er normalt. De taklet også høyere temperaturer ved boosting samt at de tålte en mye høyere luftfuktighet. Metabolismen i de økte rett og slett i takt med det jeg puttet inn. Verdiene lå på godt over 1000 PPM og det langt høyere enn normal konsentrasjon og langt over det som er fare for at vil være i naturen.

 

Min innfallsvinkel på det jeg kaller en Scam, er hysteriet dette har skapt blandt folk, tiltakene som blir foreslått og virkningen av disse tiltakene. Man sår et problem, man venter på en reaksjon, man serverer en løsning. Slik fungerer det og det er det som har skjedd i dette tilfellet. Man hadde altså en agenda om å redusere folks forbruk, man laget et problem, mennesker ber om en løsning, og man gir de høyere skatter og avgifter. Alt innpakket i en søt innpaknign som dere er i stand til å forstå og som får dere til å føle dere så ufattelig smarte.

 

Dere tror dere står på forskernes skuldre og er tilsvarende smarte, men dere har absolutt ingen styring med hva som er sant og ikke. Global oppvarming kan være forårsaket av så mangt, men jeg heller til at den store gule, skinnende, varme dingsen som står på himmelen halve dagen kan spille en liten rolle. Det ser vi på andre planeter som mars der nordpolen har minket i det siste også. Er det marsboere som har begynt å brenne av for mye CO2, de også?

 

En av hovesponsorene og initiativtakerne til Live Earth, David Mayer de Rotschild, presterte å svare på dette spørsmålet vad å påstå at Mars, Jupiter og Saturn er nærmere solen enn jorden og at det er derfor dette skjer. Man kan jo bare lure på hvor

 

Du finner garantert noe på dette. Men jeg driter i det. Jeg har sikre kilder på himmelen som bekrefter dette.

 

Denne agendaen til de store og stygge kan du lese mer om i think-tank dokumentet "Rebuilding America's Defences" som er utgitt av Project for a New American Century, hvor man blandt annet foreslår at rase-spesifikke våpen, matvarer, økonomi og ikke minst miljø vil være nyttige våpen brukt mot de utfordringer gruppen ser for seg; les overbefolkning, og utryddelse av middelklassen. Globel Oppvarming-svindelen er spesielt et produkt av en annen likesinnet 'think-tank' som kaller seg for Club of Rome. De er sterke forkjempere for bruk av klimahysteri for å utslette middelklassen i verden. Først og fremst de nye som har steget opp i Asia, India, Kina, Brasil og andre steder.

 

CO2-avgifer skal blandt annet brukes direkte til å omforme barne-politikken i u-land. Sørge for sterilisering, og sørge for at reproduksjon blir kraftig kontrollert. Å så god Bill og Melinda Gates var der de gav nesten utelukkende 30 milliarder dollar til "humantiære formål" som i likhet med mye annen slik hjelp gikk dette direkte til å finensiere grupper som arbeider for befolkningsreduksjon i u-land. Dette ble gitt til organisasjoner som Planned Parenthood, og andre i samme gate. I media ble de skrytt opp i skyene for å hjelpe fattige barn i Afrika.

 

Ted Turner som også er en steirik fyr, uttalte til Audubon Magazine at " A total world population of 250-300 million people, a 95% decline from prensent levels, would be ideal."

 

En annen skrulling, dog mektig fyr, Dr. Eric Pianka, utalte "And. I actually think the world will be much better when there's only 10 or 20 percent of us left. Han uttalte også at dagens Aids-epedemi også var veldig trist - fordi den gikk for sakte, og heller ønsket seg luftbårent Ebola fordi det ville drept 90% av menneskeheten mye raskere.

Da dette gav noe blest i media, slo studente ring om han og sa at Dr. Pianka var altfor konservativ, fordi mange mente hele menneskeheten heller burde vert utryddet. Dette sier noe om folk som får ting fra læreboken, og som aldri har sett den virkelige verden vi lever i. I en forsamling på rundt tusen forskere, ble det rapportert om at 90% av deltagerne gav stående appaus hver gang han snakket om sine dødelig mikrober for depopulasjon.

 

Warren Buffet som også er steinrik, satt Bill og Melinda Fundations sin gave i skyggen da han donerte 37 milliarder dollar til samme type "humanitære" formål.

 

Al Gore's eneste reelle forslag etter hans propaganda-film var ene og alene å skattelegge drivstoff, biler og alt annet som avgir CO2.

 

Hvis du vil ha kilder flere kilder så sjekk ut denne og les hvordan CO2-spøkelset har på forhånd ble plukket ut som en mulig kandidat for å overkjøre folk med skatter: Se på siden 5 i dette dokumentet dere det står skrevet:

"There is significant interest however in climate change and this would be and issue ripe fra a Nort American integrated approach."

Dokument

 

Så ikke vær så forbanna naiv. Jeg kunne lesset deg ned med slikt, men også jeg ser ikke nytterverdien i dette, når du har lukket øyne, ører og annet for å stenge slikt ute. Ringer det ingen bjeller i hodet ditt når noe slikt som dette frontes så til de grader i media som det har gjort de siste to-tre årene? Synes ike du selv at det grenset til hysteri? Er ikke det rart?

 

Igjen oppskriften om problem, respons, løsning. Det er slik propagandaen deres fungerer. Det er stygt, det er vanskelig å fatte, og det er dessverre tilfellet. Det skjer rett under nesen på deg, og det er derfor du ikke vil tro at de ville gjort det så åpentlyst. Men de vet at folk er godtroende, naive og til tider dumme. Ikke dumme i den forstand, men opptatt med sine trivielle problemer, og den støyen som er rundt oss med mindre viktige saker. I denne støyen der alt skal skje i turbo-fart legger de brikke for brikke i et tempo som for oss fortoner seg som generasjoner. Vi er lært til å glemme fra tolv til middag, det vet de. Men de holder sitt nådeløse fokus med deres forkledde taktikker.

 

Våkn opp snart.

Endret av galvhus
Lenke til kommentar
Du leste vel også at jeg tidligere har drevet drivhus med CO2-boosting, gjorde du ikke? Skal jeg gå i detalj om dette? Leste du ikke også at plantene på en ekstrem måte tilpasset seg dette ved rett og slett å digge det?

Jeg stoler mer på seriøse forskere, som tar hensyn til langt flere parametre enn ditt hobbyeksperiment: http://environment.newscientist.com/article/dn11655

 

Disse gjentatte referansene dine til "mine kilder" gjør deg for øvrig ikke særlig troverdig. Kom med med lenker.

Lenke til kommentar
Du leste vel også at jeg tidligere har drevet drivhus med CO2-boosting, gjorde du ikke? Skal jeg gå i detalj om dette? Leste du ikke også at plantene på en ekstrem måte tilpasset seg dette ved rett og slett å digge det?

Jeg stoler mer på seriøse forskere, som tar hensyn til langt flere parametre enn ditt hobbyeksperiment: http://environment.newscientist.com/article/dn11655

 

Disse gjentatte referansene dine til "mine kilder" gjør deg for øvrig ikke særlig troverdig. Kom med med lenker.

 

Finn de selv. Alt ligger under nesen på dere som sagt. Dere har en plikt til å grave litt selv, med mindre dere har satt dere fast i deres eget syn på ting. Jeg har ikke noen interesse i å samle sammen gammelt nytt for dere, da jeg har stor interesse i å tolke det som nå skjer i verden med tanke på økonomien og alt somm kommer i kjølvannet av dette. Dette vil få reelle implikasjoner, så jeg er nødt til å finnem ut tilkat jeg bør gjøre innenfor hvilken tidshorisont de kjører på dette.

 

Når det gjleder artikkelen til New Scientist, så er dette bestillingsverket pill råttent, og jeg har vert klar over dette siden det kom. De innrømmer at boosting vil ha en god effekt på planter, men de bruker faktorer som ingen enda har sett og det som de bruker som kritikk for dette er ren spekulasjon. Det er selvsagt mange faktorer som spiller inn, men at det fungerer slik er helt sikkert.

Det de presenterer er like spekulativt som det jeg serverer.

 

Det neste blir vel å komme med IPCC sin rpport? Eller har du skjønt at den har liten eller ingen kredibilitet med alt som har kommet opp i kjølvannet av den?

 

Forresten, har dere sjekket tykkelsen på polarisen i det siste? Eller veksten av isbreer rundt om?

http://www.usatoday.com/news/science/cold-...ais-thicker.htm

http://www.eclectecon.com/posts/1163019117.shtml

 

Folk er dumme og de kan servere mye rart som denne, der MSNBC følger verden yngste kvinne til å nå Nordpolen. Problemet er at de plutselig blander inn bilder av pingviner som står øde på noen isflak og snakker om hvordan den globale oppvarmingen fører til problemer for pingviner: PROBLEM NR 1: Det finnes ikke pingviner på Nordpolen.

http://thisgoesto11.blogspot.com/2008/05/c...redibility.html

 

Et annnen kanal presterte å si at isbjørnen ikke kan svømme og at den derfor blir sterkt truet av den angivelig smeltende isen.

Her er en annen som viser hvor fantastisk dårlig manipulert media er.

 

Eller, hva med denne? Og legg merke til tittelen:...vokser for første gang på 250 år.

 

Eller skal vi se litt på om solen muligens kan spille en faktor i oppvarmingen vi hittil har vert vitne til?

 

Alt dette med Global Oppvarming svindelen er heller ikke irrelevant i forhold til det som skjer i verden med den økonomiske situasjonen. Blandt annet dette som går på direkte desinformasjon og propaganda, men også det som går på at denne GO-svindelen faktisk er et ledd i det man nå prøver å oppnå. Det nye banksystemet som ligger klart på bordet skal blandt annet ha alt å gjøre med innkrevingen av CO2-avgifter og andre skatter som CO2-duster er villig til å godta.

 

Slik jeg ser det nå vil det i første omgang opprettes et tripolart-valutasystem som skal ta seg av EU, Amerika og Asia, men som vil være oppbygget av på et likt prinsipp. Noe av grunnen til at det kanskje ikke går lukt til helvete enda er at man fortsatt skal holde folk i en relaitivt døse-tilværeselse og helst bare føle frykten gjennom idiot-boksen i stua. Det skal svi, men dyre redningspakker skal sørge for en relativ balanse.

 

Her er AFP's snutt om hvordan EU-ledere nå prøver å få i gang et nytt, globalt og felles valutasamarbeid.

 

Her er et sak fra Bloomberg der man snakker om det et "tri-polart" pengesystem. Og hvi sdu tror dette er nytt, så kan jeg love at mange av oss har visst om disse planene i tiår, men for min del har jeg bare kjent til dette i snart 3 år. Det blir som å åpne TV-guide og se på hva som kommer de neste årene.

 

Så når vi ser alt dette tar form etter plan, hva er det da som tilsier at ikke resten av deres syke planer om total makt over menneskene ikke skal bli gjennomført?

 

Blandt annnet er det nå mye snakk om regulering, kontroll, overvåking og sensur av internett.

 

Eller hva med at DNA snart skal kunne bli tatt av deg uten samtykke ved å ta DNA fra sneiper, kaffekopper og annet, for så å legges i databaser utvekslet mellom samarbeidsland? Utrolig? Vel, les her?

 

Argumentet jeg hører oftest er "Jaja, la de styre på, jeg har ingenting å skjule.." "Jamen, så du har altså gitt opp ditt privatliv?"

 

Eller la oss gå litt lenger inn i din private sphære: Hva med at politi gis myndighet til å samle data fra FeceBook? Helt ok?

"Neida, dette skjer bare i England og Norge ville aldri finne på noe slikt..."

Endret av galvhus
Lenke til kommentar

Du misforstår Bloomberg-artikkelen totalt. Den sier ingenting om at det planlegges et sånt system du beskriver. Den sier at USD blir mindre og mindre viktig. De to andre blir mer og mer viktig, og vi vil derfor få tre viktige valutaer som de fleste viktige handler gjøres i, i stedet for bare den ene vi har i dag (USD). Artikkelen tar for øvrig opp en haug med store, men separate temaer. Reguleringene det snakkes om er f.eks. nødvendig fordi det i dag er altfor lett for internasjonale selskaper å gjøre krumspring for å lure seg unna skatt.

 

Det har selvsagt ingen hensikt å fortelle deg dette. Du ser konspirasjoner overalt, og tror at alle som faktisk har studert et tema er med på dem, eller er idioter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...