Gå til innhold

Finanskrisen rammer Seagate


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For en del år tilbake når jeg hadde fått for meg at det var like greit å laste ned alt på internett jeg kunne komme over, kjøpte jeg en ny 200gb disk i måneden. Vel når man da i dag får harddisker 7x større sier det vel seg selv harddisk salget må avta.

 

Det fine med dette er at det baner vei for nye ting som ssd som forhåpentligvis kan være attraktivt nok til å dekke over tapet vi nå ser. Jeg tror også Seagate kommer til å klare dette ganske greit. Noe annet vil overraske meg sterkt.

Lenke til kommentar

Tror også det er slik som amiganostalgia sier.

 

I tillegg har jeg en dårlig erfaring med Seagate som ikke akkurat skal hjelpe dem til å selge flere disker til meg.

 

Jeg kjøpte en Seagate HDD på 1TB for 7-8 uker siden. Den sluttet å virke etter 3 uker. 400GB gikk tapt.

Min første disk på ca. 15 år som har sluttet å virke.

Nei, jeg holder meg til mine 8 stk. WD og Hitachi HDD.

Bare søk på internet om Seagate med SD15 firmware.

Lenke til kommentar

Er veldig fornøyd med Samsung F1, har ett par på 1 tb men de er visst jevnt over like bra. Ligger circa 8-10 grader under temperatur mot Western Digital 750GB. Alle SATA disker. Var i utgangspunktet litt skeptisk til samsung som hd produsent, men etter å ha lest flere tester først og etter og hatt diskene i noen måneder må jeg si meg veldig fornøyd. Stille er de også.

Lenke til kommentar

Western er noe forbannet ræl, etter TG hadde 4 av 4 interne WD-disker dødd pga lav romtemp (tipper rundt 5 grader). Fikk en av de igang igjen, men det var hvertfall ikke WD's fortjeneste!

 

Alle seagate-diskene mine (6 eller 7 i tallet) funker som bare det i dag. Blir oppriktig lei meg om en slik kvalitetsprodusent går dukken, er ikke mye igjen å satse på av HD'er da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...