Gå til innhold

Oktoberfest - 2008 - RandiA - 60mm f/2.8 Macro


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bilde 1 - 1.Oktober: ”Redd Olavs-festdagene”

 

post-92574-1222886954_thumb.jpg

 

Exif:1/6 – f/7.1 - ISO 100

EF-S60mm f/2.8 Macro USM

 

Starter med denne lille Olavs-kunstfiguren min som jeg pyntet for anledningen. Olavsfestdagene i Trondheim har vært et årvisst, vellykket arrangement i flere år nå...til tross for at mange mennesker deltar på de ulike arrangementene, konserter, messer, osv. så viser det seg dessverre at foretagende har et stor underskudd i år. Mange Trondhjemmere har i disse dager sluttet opp om en "kampanje" for å "redde Olavsdagene"

RandiA

Endret av RandiA
Lenke til kommentar
Det ble et stilrent studie dette. Passe med luft rundt figuren, og fine duse farger.

Fin start på festen.

Tom

Takk skal du ha, Tom...bra du er tilbake. (Nå kan jeg komme videre med Oktober-bildene for nett-tilgangen er reparert. Regner med å få til noe annet enn blomster etter hvert også)

RandiA

Lenke til kommentar
2. oktober var sprekt med sterkt gult kvasisymmetrisk plassert rundt pastellblått. Ganske så dekorativt rett og slett.

Takk, for det...ja ble litt selv-fornøyd med den der, både komposisjon og farger. Synes det var litt utrolig faktisk at jeg plutselig oppdaget den lyseblå irisen i hagen nå, den har ikke blomstret tidligere i sommer. Jeg passer på å få med meg de siste blomsterbildene nå på oktober-festen, for plutselig en dag så er kanskje snøen der...og da så... :no:

RandiA

Lenke til kommentar
veldig opptatt av blomster gitt :)
Jada, vet det :!: ...de fleste her har da sin "gate", og nå er det siste sjanse da for denne sesongen. Men jeg regner med det skal bli annet etter hvert nå. Det er da 31 dager å gå på, så det skal gi rom for noe mer.

Ang. fargene, så synes jeg selv det har bedret seg noe etter at jeg begynte å RAW-fotografere, og lærer meg litt mer om fiksingen der med hvitbalansen og slikt. Fin trening med en slik Utfordring i hvert fall.

RandiA

Lenke til kommentar

Bilde 4 – 4.Oktober: “Diffus Holtermann med Oktober-bakgrunn”

Jeg hadde litt valgets kvaler ved valg av dagens bilde. Men da jeg fant ut at den diffuse generalmajoren i bildet mitt er født i oktober, valgte jeg dette fra Hegra festning, med skimtende oktober-løv i bakgrunnen…også som en verdig avslutning på en 100% vellykket Akam-Trondheim-foto-tur til denne festningen i dag.

Hans Reidar Holtermann, f.20.oktober 1895 i Soknedal, har fått en verdig plass ved inngangen til festningen. Han ble faktisk internasjonalt kjent for sitt briljante, improviserte, effektive forsvar av Hegra festning, som ble den norske befestningen som holdt lengst stand i Sør-Norge.(Til 5.mai 1940)

post-92574-1223156582_thumb.jpg

Exif:1/100 – f/6.3 - ISO 100

Exposure Compensation -1/3

Lens EF-S60mm f/2.8 Macro USM

RandiA

Endret av RandiA
Lenke til kommentar

Liker godt den ufokuserte generalmajoren og det fokuserte, loslitte riksvåpenet. Det eneste er litt grå og trist himmel, men det er vel slik været er hos dere nå. Det så for øvrig ut til at dere hadde en super dag på festningen.

 

Har faktisk hatt slektninger bosatt på Hegra, men har aldri vært på festningen.

Lenke til kommentar
Har faktisk hatt slektninger bosatt på Hegra, men har aldri vært på festningen.

Der bør du så absolutt ta en tur ja...kjempemye å fotografere, hadde nesten ikke tid til å spise jeg. Må nok tilbake dit, "står mye igjen".

Ja, himmelen var litt grå...men heldigvis unngikk vi regn...det kom ikke før vi var ved Hell på tilbaketuren :)

RandiA

Lenke til kommentar

Bilde 5 – 5.Oktober: ”Nype-høst”

Back to normalcy – :!: det ble en kortere tur i parken rundt her i dag, litt nype-innhøsting, de er store og saftige, kanskje det blir nype-marmelade.

post-92574-1223226845_thumb.jpg

Exif: 1/6 – f/7.1 - ISO 100

Exposure Compensation -1

EF-S60mm f/2.8 Macro USM

RandiA

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...