Gå til innhold

Test: Creative Zen X-fi


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Exfernis, ta en titt på Cowon iAudio D2. Den finnes også i en (dyrere) utgave med DAB-radio.

 

Men jeg registerer igjen at journalistene som tester MP3-spillere ikke er opptatt av formatstøtten. Mener de at brukerne ikke bryr seg om slikt? Det ville vært fint om Jomzen eller andre kunne svare på dette spørsmålet, som enkelte av oss har etterlyst mange ganger tidligere her.

Lenke til kommentar

noen som har spilleren som kan bekrefte det som står i anmeldelsen

Du kan overføre filer fra minnekortet og til internminnet
ut ifra det jeg har forstått på forumet til vreative, er funksjonaliteten med SD-kort den samme som for Zen, og der kan man ikke overføre filer fra minnekortet. dersom det stemmer at man kan overfør filer fra sd-kortet, vil den være ypperlig å ta med seg på tur, og ta backup av bildene sine...
Lenke til kommentar
Ipod Touch gir en bedre totalpakke, og har de fleste funksjonene X-fi har, men uten utvidbart minne, og til en nesten dobbel pris.

 

Når ble 2999 dobbelt så mye som 2400? (veiledende pris oppgitt i artikkelen) :p

 

Veiledende pris er ikke den nest dyreste. Og er det egentlig en veiledende pris på en modell med flere "undermodeller"?...

 

iPod touch er langt mindre brukervennlig for en som vil ha en mp3spiller. Det er vel heller en leke som har innebygget musikkspiller. Det er rett og slett for krunglete med en dings på størrelse med Touch i lomma. I tillegg til at ikke lyden er noe særlig i forhold til X-Fi. Bare les på PCworld ;)

Lenke til kommentar
iPod touch er langt mindre brukervennlig for en som vil ha en mp3spiller. Det er vel heller en leke som har innebygget musikkspiller. Det er rett og slett for krunglete med en dings på størrelse med Touch i lomma. I tillegg til at ikke lyden er noe særlig i forhold til X-Fi. Bare les på PCworld ;)

Greit, du liker ikke iPod. Fortsett gjerne med det, men å påstå at den er mindre brukervennlig blir bare for dumt. Om den er en leke eller ei kommer nok mest an på brukeren, bruken og hvilke program han/hun installerer. Slik sett er det vel X->Fi som aldri blir annet enn en leke, siden man ikke kan installere skikkelige nytteprogram på den. Og du slår deg selv litt på kjeften når du hevder at iPod touch er "krunglete" pga størrelsen. X-Fi er nemlig større :p

Har PCWorld testet nåværende utgave av iPod touch, altså 2. generasjon? Link?

Lenke til kommentar
iPod touch er langt mindre brukervennlig for en som vil ha en mp3spiller. Det er vel heller en leke som har innebygget musikkspiller. Det er rett og slett for krunglete med en dings på størrelse med Touch i lomma. I tillegg til at ikke lyden er noe særlig i forhold til X-Fi. Bare les på PCworld ;)

Greit, du liker ikke iPod. Fortsett gjerne med det, men å påstå at den er mindre brukervennlig blir bare for dumt. Om den er en leke eller ei kommer nok mest an på brukeren, bruken og hvilke program han/hun installerer. Slik sett er det vel X->Fi som aldri blir annet enn en leke, siden man ikke kan installere skikkelige nytteprogram på den. Og du slår deg selv litt på kjeften når du hevder at iPod touch er "krunglete" pga størrelsen. X-Fi er nemlig større :p

Har PCWorld testet nåværende utgave av iPod touch, altså 2. generasjon? Link?

Brukte Ipod Nano halvannet års tid, grei nok den. Men brukervennligheten er på bunnen av listen. Det er ikke mulig å styre den uten å se på skjermen. Jeg kan ikke tenke meg at Touch, uten styring med skikkelige taster, er noe bedre. Zen, derimot, kunne jeg enkelt og raskt styre ved å telle antall klikk. Det samme gjelder X-Fi som jeg fikk i bytte mot et lite mellomlegg da jeg måtte levere inn Zen-en pga. skjermproblemer, selv om jeg gjerne skulle ha sett at de gamle tastene var beholdt. Dette gjør disse Creative-spillerne langt mer anvendelige og brukervennlige for mitt vedkommende.

 

Installering av programmer er forsåvidt nyttig, men man har jo uansett mobilen til slikt. Både Ipod og Zen er uansett leketøy, da de ikke har noen funksjoner man kan klare seg uten (selv om bussturen gjerne blir kjedeligere foruten).

Endret av Fred_U_Know
Lenke til kommentar
Jeg synes ikke denne fortjener terningkast fem, all den tid den fikk såpass mye på minussiden og dessuten bare er ment for Windows-brukere. I tillegg synes jeg ikke den imponerer med lydformatstøtten, den mangler mulighet for å avspille Ogg Vorbis og FLAC f.eks. Nei, en firer hadde vært bedre karakter.

 

Her har visst Amobil gått i en felle de ofte snubler over; de tar en spiller som egentlig er SUVEREN, og lister opp hver minste feil. Les f. eks. iPod Classic sin test, så vil du se at det omtrent ikke står noe negativt, selvom det egentlig renner over av store og små feil i virkligheten. Kanskje ikke av store feil, men de små som er, er definitivt ikke nevnt. Og i tillegg ble de noen av feilene som faktisk var store, ikke nevnt. Den hadde ikke radio i det hele tatt, eller støtte for WMA, Ogg Vorbis og FLAC. Og i tillegg ble ikke iTunes problemet så mye som nevnt. Jeg sier ikke at dette gjør det til en dårlig mp3spiller, men hvis Classic skulle få såpass lite kritikk for feilene, slulle hvertfall X-Fi hatt mindre. UI'et på X-Fi er USLÅELIG, og kommer i flere temaer. I tillegg kan du legge til, ta bort, og omplassere ting i hovedmenyen. Og lyd ALENE er minst femti psoent av karakteren etter min mening ;)

Lenke til kommentar
iPod touch er langt mindre brukervennlig for en som vil ha en mp3spiller. Det er vel heller en leke som har innebygget musikkspiller. Det er rett og slett for krunglete med en dings på størrelse med Touch i lomma. I tillegg til at ikke lyden er noe særlig i forhold til X-Fi. Bare les på PCworld ;)

Greit, du liker ikke iPod. Fortsett gjerne med det, men å påstå at den er mindre brukervennlig blir bare for dumt. Om den er en leke eller ei kommer nok mest an på brukeren, bruken og hvilke program han/hun installerer. Slik sett er det vel X->Fi som aldri blir annet enn en leke, siden man ikke kan installere skikkelige nytteprogram på den. Og du slår deg selv litt på kjeften når du hevder at iPod touch er "krunglete" pga størrelsen. X-Fi er nemlig større :p

Har PCWorld testet nåværende utgave av iPod touch, altså 2. generasjon? Link?

 

Øøøøh... Jeg har en ZEN, og har prøvd Touch. Den ER større. Og hvordan er noe en leke hvis du ikke kan innstallere "leketing" på den?... X-Fi er ikke en leke, men en EMMPETREspiller, laget for MUSIKK, og media. Nytteprogrammer er vel mer for telefon, PC, og PDA-ting. Derfor synes jeg personlig at ikke Touch egner seg til nytteprogrammer, siden jeg er en multi-tasking person.

Og jeg mener den er krunglete mest pga at den er så lang, og ikke kan styres i blinde fra lomma. X-Fi har kredittkortform.

Lenke til kommentar
iPod touch er langt mindre brukervennlig for en som vil ha en mp3spiller. Det er vel heller en leke som har innebygget musikkspiller. Det er rett og slett for krunglete med en dings på størrelse med Touch i lomma. I tillegg til at ikke lyden er noe særlig i forhold til X-Fi. Bare les på PCworld ;)

Greit, du liker ikke iPod. Fortsett gjerne med det, men å påstå at den er mindre brukervennlig blir bare for dumt. Om den er en leke eller ei kommer nok mest an på brukeren, bruken og hvilke program han/hun installerer. Slik sett er det vel X->Fi som aldri blir annet enn en leke, siden man ikke kan installere skikkelige nytteprogram på den. Og du slår deg selv litt på kjeften når du hevder at iPod touch er "krunglete" pga størrelsen. X-Fi er nemlig større :p

Har PCWorld testet nåværende utgave av iPod touch, altså 2. generasjon? Link?

 

Glemte link. Testen gjaldt forrige generasjon. Tror ikke forskjellen er så stor.

Men ifølge PCWorld: "... beyond question a better all-around digital music player than any of Apple's current iPods."

Lenke til kommentar
iPod touch er langt mindre brukervennlig for en som vil ha en mp3spiller. Det er vel heller en leke som har innebygget musikkspiller. Det er rett og slett for krunglete med en dings på størrelse med Touch i lomma. I tillegg til at ikke lyden er noe særlig i forhold til X-Fi. Bare les på PCworld ;)

Greit, du liker ikke iPod. Fortsett gjerne med det, men å påstå at den er mindre brukervennlig blir bare for dumt. Om den er en leke eller ei kommer nok mest an på brukeren, bruken og hvilke program han/hun installerer. Slik sett er det vel X->Fi som aldri blir annet enn en leke, siden man ikke kan installere skikkelige nytteprogram på den. Og du slår deg selv litt på kjeften når du hevder at iPod touch er "krunglete" pga størrelsen. X-Fi er nemlig større :p

Har PCWorld testet nåværende utgave av iPod touch, altså 2. generasjon? Link?

 

Glemte link. Testen gjaldt forrige generasjon. Tror ikke forskjellen er så stor.

Men ifølge PCWorld: "... beyond question a better all-around digital music player than any of Apple's current iPods."

Heldigvis så kan jeg å google, så her er linken du "glemte" denne gangen:

http://www.pcworld.com/article/149977/crea...mp3_player.html

 

Den testen du siterer ble publisert den 19. august i år, altså 3 uker _før_ Apples "current iPods" ble lansert. Den nåværende generasjonen iPod touch er testet her: http://www.pcworld.com/article/150881/ipod...generation.html

Jeg siterer: "You have good reason to upgrade your headphones: According to our tests, the second-generation iPod Touch improves its audio output dramatically, jumping up a notch to receive a rating of Superior on the PC World Test Center's suite of audio tests. The Touch, together with its new Nano sibling, are our new leaders in our audio output results." (mine uthevinger)

Versågod, du kan ete i deg dine egne ord om lydkvaliteten på iPod touch nå, siden "sannhetsvitnet" ditt (PC World) rangerer iPod som bedre enn X-fi lydmessig... ;)

Endret av Newton
Lenke til kommentar
Jeg synes ikke denne fortjener terningkast fem, all den tid den fikk såpass mye på minussiden og dessuten bare er ment for Windows-brukere. I tillegg synes jeg ikke den imponerer med lydformatstøtten, den mangler mulighet for å avspille Ogg Vorbis og FLAC f.eks. Nei, en firer hadde vært bedre karakter.

 

Her har visst Amobil gått i en felle de ofte snubler over; de tar en spiller som egentlig er SUVEREN, og lister opp hver minste feil. Les f. eks. iPod Classic sin test, så vil du se at det omtrent ikke står noe negativt, selvom det egentlig renner over av store og små feil i virkligheten. Kanskje ikke av store feil, men de små som er, er definitivt ikke nevnt. Og i tillegg ble de noen av feilene som faktisk var store, ikke nevnt.

Dette med at de "lister opp hver minste feil" var faktisk noe av det mest positive med denne artikkelen, selv om jeg er uenig i at de gjorde det (det kunne vært listet opp flere). Generelt synes jeg tester er alt for lite kritiske. Greit at man ikke kan måle alt opp mot et ideelt synspunkt hele tiden, men leserne må få vite hva de går til hvis de kjøper produktet. Det må være en hovedhensikt med testen.

 

Ellers er jeg enig med deg i at lyden er viktigst, og at iPod ofte får lite kritikk på områder som teller for mange forbrukere, som du nevner, bl.a. manglende radio og den tvungne integreringen med iTunes. Jeg er ikke imponert over iPod i det hele tatt. Men jeg er ikke lett å imponere heller. :) Jeg er nok typen som vil nærmere idealet før jeg kjøper noe, og betaler gjerne dobbelt opp for å få det. I mellomtiden sitter jeg på gjerdet.

Lenke til kommentar
noen som har spilleren som kan bekrefte det som står i anmeldelsen
Du kan overføre filer fra minnekortet og til internminnet
ut ifra det jeg har forstått på forumet til vreative, er funksjonaliteten med SD-kort den samme som for Zen, og der kan man ikke overføre filer fra minnekortet. dersom det stemmer at man kan overfør filer fra sd-kortet, vil den være ypperlig å ta med seg på tur, og ta backup av bildene sine...

 

noen som har et svar på dette? er villig til å erstatte min gamle hdd-baserte creative med denne, om jeg kan bruke den til å ta backup av bildene min...

vil gjerne ha svar fra noen som har spilleren, og har forsøkt å overføre data fra minnekort til spilleren

Lenke til kommentar
iPod touch er langt mindre brukervennlig for en som vil ha en mp3spiller. Det er vel heller en leke som har innebygget musikkspiller. Det er rett og slett for krunglete med en dings på størrelse med Touch i lomma. I tillegg til at ikke lyden er noe særlig i forhold til X-Fi. Bare les på PCworld ;)

Greit, du liker ikke iPod. Fortsett gjerne med det, men å påstå at den er mindre brukervennlig blir bare for dumt. Om den er en leke eller ei kommer nok mest an på brukeren, bruken og hvilke program han/hun installerer. Slik sett er det vel X->Fi som aldri blir annet enn en leke, siden man ikke kan installere skikkelige nytteprogram på den. Og du slår deg selv litt på kjeften når du hevder at iPod touch er "krunglete" pga størrelsen. X-Fi er nemlig større :p

Har PCWorld testet nåværende utgave av iPod touch, altså 2. generasjon? Link?

 

Glemte link. Testen gjaldt forrige generasjon. Tror ikke forskjellen er så stor.

Men ifølge PCWorld: "... beyond question a better all-around digital music player than any of Apple's current iPods."

Heldigvis så kan jeg å google, så her er linken du "glemte" denne gangen:

http://www.pcworld.com/article/149977/crea...mp3_player.html

 

Den testen du siterer ble publisert den 19. august i år, altså 3 uker _før_ Apples "current iPods" ble lansert. Den nåværende generasjonen iPod touch er testet her: http://www.pcworld.com/article/150881/ipod...generation.html

Jeg siterer: "You have good reason to upgrade your headphones: According to our tests, the second-generation iPod Touch improves its audio output dramatically, jumping up a notch to receive a rating of Superior on the PC World Test Center's suite of audio tests. The Touch, together with its new Nano sibling, are our new leaders in our audio output results." (mine uthevinger)

Versågod, du kan ete i deg dine egne ord om lydkvaliteten på iPod touch nå, siden "sannhetsvitnet" ditt (PC World) rangerer iPod som bedre enn X-fi lydmessig... ;)

 

Greit, jeg gir opp. Du har vel rett på det med at lyden ikke sugde. ;) Men jaja. Jeg har ikke tenkt å kjøpe X-Fi likevel. Cowon Q5W og Toshiba Gigabeat er vel de som egentlig er best på lyd. Hvertfall ifølge anythingbutipod sine sider.

 

Også fant jeg ikke noe lyd-rating på X-Fi :S

 

Inntil videre fortsetter jeg å bruke PCen som mp3spiller på bussen inntil jeg finner noe likeverdig. Jeg må ha en PMP som kan åpnes på PCen uten dilldall-programmer, som støtter alt jeg legger inn, og som har garanti lenger enn iPods rekordlave 6 måneder. Og på toppen av alt, plettfri lyd. Cowon Q5W koster sjorta, men har alt dette. Får vel bare punge ut :p

 

 

Også glemte jeg ikke linken, jeg rakk ikke å få den med, siden jeg måtte stikke, og såvidt rakk å trykke "Svar" ;)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...