Gå til innhold

Test: Nokia N96


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kan ikke skjønne hvorfor ikke denne er oppsumert med minus pga pris og evnt skrall byggekvalitet

 

Det er vel en enkel grunn til det? Ellers ser jeg mobilen.no har gitt denne en 6-er, så nå kan man virkelig begynne å lure på om posten har rotet i det siste... ;)

 

Morsomt å lese hvor god lyd denne har. Virkelig morsomt.

Endret av poe
Lenke til kommentar
Det er vel en enkel grunn til det? Ellers ser jeg mobilen.no har gitt denne en 6-er, så nå kan man virkelig begynne å lure på om posten har rotet i det siste... ;)

 

Tror det må være mobilen.no som er kjøpt og betalt av Nokia. :tease:

 

Virker som en grei test, ikke en telefon jeg vil vurdere å kjøpe men det finnes sikkert et marked for den.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

I beklagelig Nokia-stil har telefonen dessverre ingen mulighet til å lade gjennom Micro-SD-porten.

 

^microUSB kanskje :p

 

Uansett, liker ikke N serien. Stor, klumpete, ren plastikk, og treg generelt. For ikke å snakke om sinnsykt overpriset. 240x320 er virkelig utdatert på slike telefoner

Lenke til kommentar
I beklagelig Nokia-stil har telefonen dessverre ingen mulighet til å lade gjennom Micro-SD-porten.

 

^microUSB kanskje :p

 

Uansett, liker ikke N serien. Stor, klumpete, ren plastikk, og treg generelt. For ikke å snakke om sinnsykt overpriset. 240x320 er virkelig utdatert på slike telefoner

 

Jepp, er egentlig, til en forandring må jeg vel påpeke, med amobil i en test av en Nokia. Ikke det at jeg har prøvd denne, men med N95 og sist N82 i minnet, er denne en typisk 4-er. Hadde den hatt bedre trykkfølsom skjerm, bedre materialvalg, og en skyvemekanisme som var litt mer gjennomtenkt, hadde den nok vært en 6-er. At den skal være treg, tror jeg ikke, da mine siste erfaringer med S60 tilsier noe annet. Men den er og blir gammeldags, uten trykkfølsomt UI. Og tilogmed min tilårskomne P1i lader gjennom usb...

Lenke til kommentar

Kjedelig telefon fra Nokia, såfremt at man ikke kan benytte seg av DVB-H mobil-tv. For det er vel egentlig mobil-tv telefonen er laget for!? Det skulle isåfall forklare valgene med stor skjerm, gode høyttalere og lav oppløsning.

 

Minner meg mest om N92. Den kom vel aldri i salg i Norge vel?

Lenke til kommentar
Kjedelig telefon fra Nokia, såfremt at man ikke kan benytte seg av DVB-H mobil-tv. For det er vel egentlig mobil-tv telefonen er laget for!? Det skulle isåfall forklare valgene med stor skjerm, gode høyttalere og lav oppløsning.

 

Minner meg mest om N92. Den kom vel aldri i salg i Norge vel?

 

Hvor er likheten? DVB-H?

Lenke til kommentar
Jepp, er egentlig, til en forandring må jeg vel påpeke, med amobil i en test av en Nokia.

I hvor mange tråder må du fortelle at Amobil er for snille mot Nokia før du er fornøyd? Ikke nok med at du kommenterer artikler hvor du mener Amobil har skrevet for mye positivt om Nokia, du klager også i tråder hvor du mener det motsatte.

Lenke til kommentar
Det er vel en enkel grunn til det? Ellers ser jeg mobilen.no har gitt denne en 6-er, så nå kan man virkelig begynne å lure på om posten har rotet i det siste... ;)

 

Tror det må være mobilen.no som er kjøpt og betalt av Nokia. :tease:

 

Nei, definitivt ikke. Mobilen.no vurderer telefonene objektivt og saklig og trekker konklusjoner basert på hva de finner ut, det er ihvertfall mitt inntrykk. Amobil derimot kikker litt på mobilen hvor de går igjennom en rekke punkter, så gjør de en vurdering basert på alt annet enn hva de fant ut under testen. Resultatet av dette er at skalaen til amobil ser slik ut:

 

1-5 poeng: Mobiler som er alt fra dårlig til råbra.

2-6 poeng: Mobiler som er alt fra dårlig til råbra + bra dagsform hos testperson.

Lenke til kommentar
I beklagelig Nokia-stil har telefonen dessverre ingen mulighet til å lade gjennom Micro-SD-porten.

 

^microUSB kanskje :p

 

Uansett, liker ikke N serien. Stor, klumpete, ren plastikk, og treg generelt. For ikke å snakke om sinnsykt overpriset. 240x320 er virkelig utdatert på slike telefoner

 

Jepp, er egentlig, til en forandring må jeg vel påpeke, med amobil i en test av en Nokia. Ikke det at jeg har prøvd denne, men med N95 og sist N82 i minnet, er denne en typisk 4-er. Hadde den hatt bedre trykkfølsom skjerm, bedre materialvalg, og en skyvemekanisme som var litt mer gjennomtenkt, hadde den nok vært en 6-er. At den skal være treg, tror jeg ikke, da mine siste erfaringer med S60 tilsier noe annet. Men den er og blir gammeldags, uten trykkfølsomt UI. Og tilogmed min tilårskomne P1i lader gjennom usb...

Trykkfølsom skjerm hadde jeg på min Palm allerede på slutten av 90 tallet. At dette skal være moderne er bare tull, og at dette på et generelt grunnlag i det hele tatt er bra og ha på en telefon er også bare sprøyt.

 

N96 er en TV-mobil. Det er det som er det store med denne. Har man ikke bruk for TV så finnes jo fremdeles N95.

Lenke til kommentar

Nokia har gjort forbausende lite ut av at telefonen har mobil TV hvis det var det som skulle skille den ut fra mengden. Hvis du går på hjemmesiden dems er det vel bare ett sted det er nevnt, og ingen av pressebildene viser vel mobil TV. De viser vel stort sett avspilling av batman.

 

Det er vel mer ment som en oppfølger til N95 hvor de bare har prøvd å fylle på med enda mer teknologi og ikke helt hatt noe fokus på hva telefonen skal handle om.

Lenke til kommentar
Nei, definitivt ikke. Mobilen.no vurderer telefonene objektivt og saklig og trekker konklusjoner basert på hva de finner ut, det er ihvertfall mitt inntrykk. Amobil derimot kikker litt på mobilen hvor de går igjennom en rekke punkter, så gjør de en vurdering basert på alt annet enn hva de fant ut under testen. Resultatet av dette er at skalaen til amobil ser slik ut:

 

1-5 poeng: Mobiler som er alt fra dårlig til råbra.

2-6 poeng: Mobiler som er alt fra dårlig til råbra + bra dagsform hos testperson.

 

Hehe, jeg skrev det fordi det finnes dem som mener at Amobil er kjøpt og betalt av Nokia hver gang en Nokia-telefon gjør det bra. Hyggelig med seriøs respons, men jeg regnet med at folk tok poenget når jeg la til en :tease: som avslutting på setningen.

 

Jeg tror verken mobilen.no eller amobil.no er kjøpt og betalt av Nokia, Sony Ericsson, Samsung eller noen annen mobilprodusent.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...