Gå til innhold

Sidewinder får Bluetrack


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Trådløs spillmus er som å lage en spillmaskin uten dedikert skjermkort.

 

Når ble spillmus et begrep man kun bruker om mus til FPS? Denne musen fungerer utmerket til et hav av spill ute på markedet. Det finnes spill utenom CS/CoD/TF etc. Trådløs er en stor fordel for meg hvertfall, og jeg har null behov for reaksjonstid på 0,01 ms.

Lenke til kommentar
Trådløs spillmus er som å lage en spillmaskin uten dedikert skjermkort.

 

Når ble spillmus et begrep man kun bruker om mus til FPS? Denne musen fungerer utmerket til et hav av spill ute på markedet. Det finnes spill utenom CS/CoD/TF etc. Trådløs er en stor fordel for meg hvertfall, og jeg har null behov for reaksjonstid på 0,01 ms.

 

Hvem har da bruk for 4000 dpi, 13xxx fps osv når de skal spille annet enn fps? Da hadde vel en god og behagelig mus til 2-300 kr vært tilfredstillende? Og de trådløse musene jeg har prøvd har hatt ubehagelig stor forsinkelse, også ved desktop bruk(har kun prøvd 2 stk som begynner å dra på årene(2 år ca))

Endret av O:M:A
Lenke til kommentar

Har en sidewinder og den er direkte ubehagelig å håndtere. Tommelknappene når jeg ikke fram til og musen er for tung, så loddene som fulgte med er totalt bortkastet. Den verste spillmusen jeg noen gang har hatt. Mulig den siste modellen er bedre men jeg kommer ikke til å gi den noen ny sjanse iallefall.

Endret av mofopop
Lenke til kommentar
Har en sidewinder og den er direkte ubehagelig å håndtere. Tommelknappene når jeg ikke fram til og musen er for tung, så loddene som fulgte med er totalt bortkastet. Den verste spillmusen jeg noen gang har hatt. Mulig den siste modellen er bedre men jeg kommer ikke til å gi den noen ny sjanse iallefall.

Jeg har en Sidewinder (med "tråd"), brukt den i ca. et halvt år og synes det er den beste musen jeg har hatt. Har ikke store hender, men har ingen problemer med tommelknappene. Jeg må inrømme at det tok noen dager å bli vant til formen.

 

Kanskje mus er en av de tingene det kan være greit å kjøpe i butikk så man kan teste littegranne. Hender kommer jo ikke i standard størrelse, vekt eller form :)

 

Edit: Vil forøvrig si at trådløs mus ga jeg opp for mange år siden. Praktisk, men duger ikke til intensivt musbruk, enten det er spill eller arbeid.

Endret av dirtysteel
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Siste trådløse mus jeg testet var Logitech MX™ Revolution. Fikk den i gave akkurat når den kom ut - har hatt dårlig erfaringer med trådløse mus fra før av - men var 100% bevist på å bruke den i minst 2-3 uker før jeg gir opp.

 

Og egentlig med litt tvunget bruk gikk det - men 1 ting som irriterte vette av meg og som også resulterte i salg av musen - var vekten. Og den er i forholdt til f.eks. G5 (som jeg bruker hjemme og på jobb) minst det dobbelte. Gli'en blir ikke den samme siden det er større vekt og friksjon...

 

Jeg "tegner" også en del med mus i Photoshop (mest lasso) og da opplevde jeg helle tiden at jeg kunne ikke dra lasso like lenge som med G5 - signal ble borte og markeringen hakket.

 

Så slik jeg ser det har trådløse 3 problemer:

  • Vekt
  • Respons
  • Batari

Mulig denne vil løse alle 3? Det gjenstår å se.

Endret av GCardinal
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...

Batteri og nøyaktighet er den eneste grunne til at jeg ikek takler trådløs mus - noe som gjør denne musen uaktuell for meg.

 

Gammel nyhet, ja, men for og sitere, og være enig;

"Trådløs spillmus er som å lage en spillmaskin uten dedikert skjermkort."

 

4000 DPI er ubrukelig og, aldri vært borti noen som bruker mere enn 1800 DPI. :roll:

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...